Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Buzău, întrunit în şedinţă extraordinar joi, a aprobat un proiect prin care solicită Ministerului Apărării construirea unui pod de pontoane destinat traficului greu peste râul Buzău, în comuna Mărăcineni, pe infrastructura deja existentă acolo, unde în anul 2005 a fost construit tot de către Armată un pod destinat traficului uşor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Decizia a fost luată în contextul în care joi dimineaţă reprezentanţi ai CNAIR, în frunte cu directorul Ştefan Ioniţă, şi ai Direcţiei Rutiere din cadrul IGPR au venit la Buzău la invitaţia prefectului şi a preşedintelui Consiliului Judeţean pentru a decide măsurile care trebuie luate în perioada reabilitării podului peste râul Buzău situat pe DN2 (E85) în localitatea Mărăcineni, practic singura cale de acces care leagă Muntenia de Moldova.

Oficialii CNAIR şi ai IGPR au decis că este necesară amplasarea unui pod militar de pontoane destinat traficului greu, care să preia din traficul care se desfăşoară în mod normal pe cele patru benzi de circulaţie ale podului de la Mărăcineni.

Un sens de mers al podului peste râul Buzău de la Mărăcinei a intrat în reabilitare la sfârşitul anului trecut. Timp de patru luni, constructorul a lucrat la structura de
rezistenţă a acestuia fără să fie nevoie de închiderea circulaţiei, însă pentru următoarele patru luni cele două benzi de circulaţiei ale sensului de mers dinspre


Râmnicu Sărat către Buzău urmează să fie închise circulaţiei ,iar traficul ar urma să se desfăşoare pe cele două benzi ale celuilalt sens de mers.

Reprezentanţii CNAIR şi ai Direcţiei Rutiere din IGPR au mai decis semaforizarea podului pentru a permite accesul alternativ, dar şi folosirea agenţilor
de poliţie rutieră pentru a evita ambuteiajele în zilele cu valori de trafic crescute.

De asemenea, Primăria Buzău a decis amplasarea de indicatoare care să îndemne şoferii aflaţi în tranzit să folosească şoseaua de centură a municipiului pentru a
evita blocarea autovehiculelor pe arterele din oraş, dar şi desfiinţarea şi relocarea mai multor treceri de pietoni amplasate în zona apropiată podului care urmează să
intre în reabilitare.   

Podul metalic de la Mărăcineni va rămâne închis 130 de zile, timp în care se va lucra la structura metalică, dar şi la carosabil.

Podul de la Mărăcineni se află într-o avansată stare de degradare, iar autorităţile judeţene au semnalat problema încă din primăvara anului trecut, în timp ce reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – Secţia de Drumuri Naţionale Buzău au instituit restricţii de viteză de 10 kilometri la oră la traversarea podului.

Valoarea totală a lucrărilor de reabilitare a podului de la Mărăcineni este de 5 milioane de lei.

Podul metalic de la Mărăcineni a fost construit în 1932 de trupele germane. Întreţinut conform indicaţiilor constructorilor, obiectivul a fost menţinut în bună stare până în 2005, când a fost avariat de inundaţii. Atunci, obiectivul a fost înshis din luna mai până în octombrie.

Podul de la Mărăcineni, peste râul Buzău, face legătura între Muntenia şi Moldova. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.