Asociaţia Pro Infrastructura afirmă că un lot de 4,5 kilometri din Autostrada Transilvania plus un drum de legătură, de aceeaşi lungime, la sud de Târgu Mureş ar putea fi finalizat cel mai probabil în decembrie, înainte de termenul contractual, fiind construit într-un an şi jumătate. "Trăim în ţara unde autostrăzile se execută în 7 ani (...), ori contractele sunt reziliate poate chiar de trei ori (...) ori reziliate abuziv (...). Aşadar, putem spune că acest proiect este un succes relativ", consideră reprezentanţii Asociaţiei, care cer CNAIR "să repete lecţiile bune învăţate din acest proiect".

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Asociaţia Pro Infrastructura a afirmat, referitor la lotul de 4,5 kilometri din Autostrada Transilvania plus 4,5 de drum de legătură, cu două benzi pe sens, la sud de Târgu Mureş, că poate fi finalizat "fără probleme" de constructorul austriac Strabag, în acest an, probabil în luna decembrie, înainte de termenul contractual care este extins până în primăvara anului viitor.

Reprezentanţii Asociaţiei au menţionat că, din cauza lungimii mici, "ciotul nu rezolvă decât probleme de trafic locale, însă el este foarte important din alt punct de vedere: a fost construit practic într-un an şi jumătate".

"Trăim în ţara unde autostrăzile se execută în 7 ani (A10 Sebeş-Turda 1 şi 2), ori contractele sunt reziliate poate chiar de trei ori (A3 Chiribiş-Biharia), ori reziliate abuziv (A1 Lugoj-Deva 2 unde fostul ministru Cuc şi fostul director CNAIR Ştefan Ioniţă sunt direct responsabili pentru despăgubirea de 236 milioane de lei plătită de români). Aşadar, putem spune că acest proiect este un succes relativ, primul constructor după era Bechtel renunţând după ce CNAIR a întârziat nepermis rezolvarea birocraţiei", au arătat aceştia.

Conform sursei citate, în momentul semnării actualului contract de execuţie întreg traseul era expropriat, avizele şi acordurile necesare erau fost obţinute şi a existat autorizaţie de construire valabilă. "Nu am avut parte de ridicolele "surprize neidentificate" pe traseu: cimitire, fabrici sau lilieci", au adăugat reprezentanţii Asociaţiei.

Ei au solicitat oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere "să repete lecţiile bune învăţate din acest proiect pe toate autostrăzile viitoare şi în special pe Autostrada A7 Ploieşti-Siret, acolo unde viitorii antreprenori doar vor executa lucrările, proiectul tehnic fiind livrat de CNAIR la licitaţie".

 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.