O aplicaţie care măsoară starea tehnică a drumurilor a fost lansată, marţi, pentru prima dată în România, la Galaţi, de reprezentanţi ai Universităţii Urbino din Italia, cu ajutorul aplicaţiei putând fi furnizate informaţii privind existenţa de gropi sau denivelări ale şoselelor parcurse de şoferii utilizatori. Pe baza informaţiilor, autorităţile pot concepe strategii pentru întreţinere şi refacerea străzilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Aplicaţia, denumită, SmartRoadSense, a fost prezentată, marţi, la Universitatea ”Dunărea de Jos” din Galaţi, eveniment la care au participat reprezentanţi ai Universităţii Urbino din Italia, ai instituţiei de învăţâmând din Galaţi şi studenţi.

Cu ajutorul aplicaţiei, care se instalează de către şoferi pe telefonul mobil, se pot transmite informaţii care formează o hartă şi care măsoară starea tehnică a structurii rutiere stradale prin vibraţiile transmise în timp real în momentul conducerii vehiculului.

Aceste informaţii sunt prelucrate de softul Smart Road Sense, realizat de Universitatea de informatică din Urbino.

"Dorim să implicăm publicul, cetăţenii, să contribuie la sustenabilitatea drumurilor şi infrastructurii drumurilor. Aşa că, luăm avantajul telefoanelor inteligente care conţin diferiţi senzori cum este accelerometrul şi pot simţi vibraţiile maşinii, iar în acest fel putem înregistra date despre drumuri, fără intervenţia utilizatorilor prin această aplicaţie. Datele sunt colectatate în anonimat şi sunt adunate într-un server şi sunt calculate şi studiate pentru a îmbunătţi infrastructura şoselelor", a spus Alessandro Bogliolo, profesor şi coordonator al proiectului SmartRoadSens de la Universitatea Urbino din Italia.

Aplicaţia este gratuită, poate fi descărcată de orice persoană, astfel încât autorităţile pot concepe strategii pentru întreţinere şi refacere a străzilor.

"Informaţiile sunt deschise pentru toată lumea, sunt accesibile pentru toată lumea, poate să le acceseze orice cetăţean, sunt deschise publicului, precum şi instituţiilor publice. Noi nu putem acţiona să începem reparaţia infrastructurii, acestea sunt targetul. De asemenea, aceste instituţii pot invita cetăţenii să colecteze informaţii, dar chiar şi angajaţii proprii pot începe monitorizări. Diferenţa faţă de alte aplicaţie este că de obicei aplicaţiile oferă oameilor şansa de a se plânge anumite lucruri, dar această plicaţie măsoară practic toate denivelările, problemele din infrastructură, alte aplicaţii doar semnalizează; această aplicaţie şi măsoară şi transmite mai departe informaţiile", a mai spus Alessandro Bogliolo.

Deşi aplicaţia poate fi utilă autorităţilor, niciun reprezentant al acestora nu a fost prezent la evenimentul de lansare a aplicaţiei în România.

"Este un fapt unic în cadrul universităţii noastre, suntem cu adevărat încântaţi să găzduim acest eveniment şi sperăm că în sfârşit o aplicaţie de cercetare va avea şi finalitate prin punere în practică, mai ales pentru monitorizarea stării drumurilor, cel puţin din oraşul Galaţi, dacă nu şi din judeţ, colaboratorii universităţii, atât cei din Italia, cât şi ceilalţi membri ai proiectului, au fost deja şi au înştiinţat primăriile din judeţul Galaţi. Primăriile au fost invitate să participe la acest eveniment şi sperăm că vom începe o colaboare prin punerea în aplicare a acestei
aplicaţii, momentan niciun reprezentant al primăriilor anunţate nu este prezent din diverse motive", a spus Vlad Ciprian, conferenţiar în cadul Universităţii ”Dunărea de Jos” din Galaţi.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.