Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat magazinul Kaufland din cartierul bucureştean Floreasca cu 45.000 de lei pentru mai multe nereguli, printre care şi vânzarea de peşte cu modificări de culoare, aspect şi consistenţă. Comisarii ANPC au verificat apoi şi o firmă care furnizează peşte pentru Kaufland, unde au găsit mai multe probleme, motiv pentru care societatea respectivă ar putea fi închisă între 6 şi 12 luni.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a anunţat, vineri, printr-un comunicat de presă, că a făcut o acţiune de control la magazinul Kaufland din cartierul bucureştean Floreasca.
 
Echipele de control au descoperit mai multe nereguli: comercializarea a diverse sortimente de peşte cu modificări organoleptice de aspect, culoare şi consistenţă;  comercializarea unor fructe depreciate, cu mucegai;  informare incorectă pe eticheta de produs faţă de cea de la raft, comercializarea unor produse cu ambalaj; comercializarea unor castraveţi muraţi, având în lista de ingrediente menţionat oţet,fără alte informaţii privind natura acestuia; deficienţe de informare a unor produse pe baza de grăsimi vegetale, prezentate ca fiind lactate.  
 
Din aceste motive, magazinul a fost amendat cu 45.000 lei şi au fost oprite definitiv de la comercializare peste 600 de kilograme de produse alimentare, în valoare de 33.000 de lei. 
 
Comisarii ANPC au extins controlul la operatorul economic SC Elixir CD SRL, cu sediul în satul Urleta din judeţul Prahova, unul dintre furnizorii de peşte ai lanţului de magazine, care a mai fost verificat şi sancţionat şi în urmă cu trei ani, şi chiar acum câteva luni.
 
“Din nou, comisarii ANPC au constatat abateri importante la sediul acestuia, fapt pentru care, din cauza abaterilor repetate, au propus chiar închiderea unităţii pentru o perioadă de la 6 la 12 luni. 
În afara acestei măsuri, au mai fost aplicate următoarele sancţiuni: amenzi contravenţionale în valoare totală de 15.000 lei, oprirea definitivă de la comercializare a peste 100 de kilograme de produse alimentare neconforme, oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor”, se arată în comunicat.
 
Preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a afirmat că marii retaileri trebuie să verifice furnizorii pe care îi au. 
 
”Aşa cum am mai spus, indiferent de dimensiunea operatorului economic, acesta trebuie să înţeleagă că, înaintea profitului, trebuie să respecte drepturile consumatorilor. Trist este că unele dintre discuţiile purtate, în urma sancţiunilor applicate, rămân fără ecou. Recomandam, în urmă cu câţiva ani, ca fiecare dintre marii retaileri să îşi verifice furnizorii înainte de a îi lista la raft. Iată că lucrurile, în unele dintre situaţii, nu se schimbă şi, din nou, suntem nevoiţi să luăm măsuri ferme. Poate de data aceasta vom fi luaţi în serios”, a declarat Horia Constantinescu.
 
Deficienţele găsite la firma din Prahova au fost următoarele: folosirea unei camere de gheaţă improprie, cu paviment neigienizat, masină de gheaţă neigienizată, recipient de colectare a gheţii cu zone sparte, cu zone cu rugină, cabluri electrice expuse;  folosirea unor camere de frig (congelatoare) pentru depozitarea produselor alimentare de pescărie congelate neigienizate, cu resturi provenite de la peşte congelat, ambalaje, praf, acumulari masive de impurităţi; utilizarea unor sisteme de răcire în toată unitatea cu ventilatoarele neigienizate, cu acumulari de praf; folosirea unei camere de igienizare a navetelor improprie, cu pereţi, tavan şi paviment neigienizaţi, cu zone cu vopsea exfoliată şi rugin; depozitarea unor produse din peşte, congelate, fără elemente de identificare.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.