Guvernul a adoptat, în şedinţa de miercuri, noi măsuri de debirocratizare, astfel că agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă vor fi obligate să accepte documentele şi în format electronic, iar certificarea documentelor cu originalul se va putea face de către lucrătorul de la ghişeu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Guvernul a modificat două acte normative din domeniul sistemului asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă şi din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, continuând astfel procesul de debirocratizare a administraţiei publice în relaţia cu cetăţeanul. 

Potrivit Executivului, se reglementează posibilitatea ca agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, judeţene şi a municipiului Bucureşti, să obţină informaţiile cu privire la veniturile persoanelor din cuprinsul adeverinţelor de venit eliberate de organele fiscale teritoriale subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, inclusiv în formă electronică, în baza unui protocol încheiat între Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi ANAF.

”În cazul în care persoana se prezintă cu adeverinţa de venit eliberată de către organele fiscale teritoriale subordonate ANAF, inclusiv prin intermediul spaţiului privat virtual, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă sunt obligate să o accepte”, precizează sursa citată.

De asemenea, se instituie posibilitatea ca persoanele care doresc să se asigure în sistemul asigurărilor pentru şomaj, prin încheierea unui contract de asigurare pentru şomaj, să ateste calitatea de asigurat în sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, precum şi în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, atât cu contractul de asigurare, cât şi cu orice alt document justificativ al calităţii de asigurat în cadrul acestor sisteme de asigurări sociale, eliberat de instituţiile competente, în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat sau în format pe hârtie în original.

Alte modificări ale normelor vizează posibilitatea transmiterii prin fax, e-mail sau poştă a unor documente sau cereri necesare în vederea stabilirii şi acordării drepturilor prevăzute de Legea nr. 76/2002.

Totodată, se instituie posibilitatea pentru persoanele fizice beneficiare ale măsurilor prevăzute de legea menţionată de a prezenta originalul documentelor solicitate spre a fi certificate de conformitate cu originalul de funcţionarul public la ghişeu.

În acelaşi timp, pentru acordarea măsurilor destinate tinerilor cu risc de marginalizare socială, reglementate de aceeaşi lege, se prevede posibilitatea preluării unora dintre documentele necesare direct de la autorităţile şi instituţiile competente, la solicitarea expresă a tinerilor cu risc de marginalizare socială, fiind acceptate inclusiv documentele eliberate în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat.

Un alt aspect avut în vedere la modificarea acestor norme metodologice se referă la soluţionarea unor probleme apărute în practică în aplicarea reglementărilor în domeniul asigurărilor pentru şomaj în cazul consilierilor locali, judeţeni sau ai municipiului Bucureşti în ceea ce priveşte calculul stagiului de cotizare de minimum 12 luni în ultimele 24 de luni premergătoare datei înregistrării cererii pentru şomaj.

Astfel, actul normativ prevede că, în situaţia consilierilor locali, judeţeni sau ai municipiului Bucureşti, care realizează venituri reprezentând indemnizaţie de şedinţă, în condiţiile în care pentru aceste persoane şi asupra veniturilor respective există obligaţia de plată a contribuţiilor la bugetul asigurărilor pentru şomaj, perioada reprezentând luna în care se realizează astfel de venituri şi în care se datorează contribuţiile la bugetul asigurărilor de şomaj constituie stagiu de cotizare în sistemul asigurărilor pentru şomaj.

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, prin modificarea normelor de aprobare a prevederilor Legii nr.319/2006 se elimină durata de cel puţin 8 ore afectată instruirii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi se stabileşte durata minimă de 1 oră, în concordanţă cu durata minimă a unui contract individual de muncă. Durata instruirii se va stabili de către angajator, prin programul de instruire – testare elaborat la nivelul întreprinderii sau unităţii, ţinând seama de specificul activităţii, de riscurile profesionale de la locul de muncă, precum şi de măsurile şi activităţile de prevenire şi protecţie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.