Administraţia Străzilor va realiza un studiu de fezabilitate pentru instalarea unor sisteme de iluminat şi de semnalizare suplimentară a trecerilor de pietoni nesemaforizate, pentru reducerea riscului de accidente, potrivit unui proiect de hotărâre aprobat, miercuri, în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB). Proiectul prevede montarea unor stâlpi de iluminat concentraţi pe trecerea de pietoni, montarea unor markeri luminoşi în carosabil, precum şi amplasarea unor senzori de detectare a pietonilor care urmează să traverseze.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Adesea, conducătorul auto nu cunoaşte traseul pentru a identifica cu uşurinţă zona în care intră în contact cu pietonii. Locul în care pietonii traversează strada trebuie să fie foarte vizibil pentru şofer atât pe timpul zilei, cât şi pe timpul nopţii. La nivel mondial, au fost efectuate nenumărate studii privind trecerile de pietoni şi concluzia a fost unanimă: realizarea unui iluminat adecvat pe timpul nopţii îmbunătăţeşte în mod cert vizibilitatea şi siguranţa participanţilor la trafic”, se arată în expunerea de motive a proiectului.

Măsurile propuse de consilierii PNL, iniţiatorii proiectului, pentru creşterea siguranţei pe trecerea de pietoni sunt amplasarea unor stâlpi echipaţi cu corpuri de iluminat LED, cu lumină albă, pe o parte şi alta a trecerii de pietoni, instalarea unor markeri luminoşi cu tehnologie LED în carosabil, cu lumină galbenă intermitentă, poziţionaţi transversal pentru a delimita zona de oprire a maşinilor şi longitudinal pentru delimitarea sensurilor de circulaţie. De asemenea, doi senzori de mişcare vor fi amplasaţi pe stâlpi, pentru a detecta pietonii care urmează să traverseze.

Consilierii PNL propun, într-o primă etapă a proiectului, iluminarea şi semnalizarea suplimentară a trecerilor de pietoni nesemaforizate în intersecţiile cu incidenţă mărită de accidente şi pe cele mai importante căi de intrare şi ieşire din oraş, unde sunt valori mari de trafic, precum Şoseaua Bucureşti – Ploieşti, Bd. Bucureştii Noi, Bd. Iuliu Maniu, Şoseaua Giurgiului, Şoseaua Olteniţei sau Bd. Theodor Pallady.

„Prin adoptarea unor astfel de măsuri, ne propunem să reducem incidenţa accidentelor din zona trecerilor de pietoni nesemaforizate şi să facem un pas în adoptarea soluţiilor de tip smart city în municipiul Bucureşti. Totodată, după implementarea pe marile bulevarde administrate de CGMB, proiectul poate fi extins şi în reţeaua stradală administrată la nivelul sectoarelor municipiului”, precizează consilierii.

Potrivit proiectului de hotărâre, în anul 2014 s-au produs 1.653 de accidente rutiere în care au fost implicaţi pietoni, accidente soldate cu 44 de decese şi 1.367 depersoane rănite, în timp ce în 2015 s-au produs 1.715 accidente rutiere cu pietoni, soldate cu 45 de decese şi 1.752 de persoane rănite. De asemenea, în 2016 s-au produs 1.597 de accidente, cu 47 de morţi şi 1.601 răniţi.

Principalele cauze ale acestor accidente sunt traversarea neregulamentară şi neacordarea de prioritate pietonilor.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.