Adelina Toncean, fondatoarea Asociaţiei Blondie, care transportă copii grav bolnavi în străinătate, a declarat luni că au ajuns să zboare şi de 6 ori pe săptămână iar mâine ( marţi, nr) vor avea al 173-lea zbor, primul transport având loc la începutul pandemiei de COVID, în martie 2020. Ea a afirmat că este sigură că foarte foarte curând o să anunţe că vor lua şi al doilea avion.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Adelina Toncean, fondatoare a Asociaţiei Blondie a declarat în emisiunea Proiect de ţară: România, de la Prima News că au ajuns să zboare şi de şase ori pe săptămână. ”Nu de puţine ori am zburat de două ori într-o zi, şi mâine avem al 173-lea zbor şi săptămâna aceasta mai pregătim unul, aşa că sunt sigură că foarte foarte curând o să anunţăm că luăm şi al doilea avion, pentru că lucrurile dincolo de partea emoţională, implică foarte multă responsabilitate”, a spus aceasta. Toncean a afirmat că Asociaţia Blondie transportă cele mai grave cazuri care trebuie să plece din România şi să fie duse în afară pentru că boala de care suferă nu poate fi tratată la noi. ”Avem nevoie de un loc în spital, în ziua aia, să găsim avion, echipaj, medic, să fie copiii în stare bună, părinţii să aibă acte, să fie pregătiţi, şi uneori e destul să se schimbe un luru şi o luăm de la capăt”, a povestit Adelina Toncean. ”Undeva pe la zborul 5 sau 6 am ştiut că o să ajungem să cumpărăm un avion”, a spus fondatoarea Asociaţiei Blondie. Adelina Toncean a afirmat că în prezent zboară cu avioane mari iar un zbor costă în jur de 30 sau 40.000 de euro, chiar mai mult. ”Zburăm cu avioane mari pentru că putem să ducem mai mulţi copii odată, putem să scoatem o singură dată medicul din spital şi nu de mai multe ori şi în momentul ăsta ne ajută enorm”, a spus ea, arătând că ceea ce le trebuie este un avion mai mic şi au ales deja modelul. Ea a mai spus că primul zbor al asociaţiei a fost în 27 martie 2020, în primele zile de pandemie, când zborurile de linie au rămas la pământ şi au înţeles ce înseamnă lipsa transportului aerian. ”Statul este bine că poate să înlesnească plata tratamentului, că există acest formular european şi există şi un act normativ care acoperă excluderile formularului european, iar faptul că prin asta pacienţii pot să ajungă afară iar noi să asigurăm transportul nici măcar nu contează cine a făcut o parte şi cine a făcut cealaltă parte”, a completat ea.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.