Autoritatea europeană de reglementare a siguranţei aviaţiei nu a văzut nicio dovadă că deteriorarea vopselei sau eroziunea suprafeţei avioanelor A350, care se află în centrul unei dispute legale între Airbus şi Qatar Airways, a reprezentat o problemă de siguranţă, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cele două companii sunt în conflict în privinţa navigabilităţii celui mai nou avion destinat curselor pe distanţe lungi din Europa, după ce deteriorarea suprafeţii sale de protecţie exterioară a expus un strat deteriorat de protecţie împotriva trăsnetului şi a determinat Qatar să consemneze la sol mai mult de 20 dintre avioane.

Grupul Airbus, susţinut de Agenţia pentru Siguranţa Aviaţiei a Uniunii Europene (EASA), a recunoscut defectele de calitate ale avioanelor livrate mai multor companii aeriene, dar neagă că problemele constituie un risc pentru siguranţă, susţinând că există o protecţie suficientă împotriva trăsnetului.

Qatar Airways, susţinută de propria sa autoritate naţională de reglementare, care a ordonat scoaterea din funcţiune a avioanelor pe măsura apariţiei problemei, insistă că impactul asupra siguranţei nu poate fi înţeles corect până când Airbu nus oferă o analiză tehnică mai profundă.

Într-o bătălie fără precedent în justiţia din Londra, Qatar Airways vrea să obţină de la Airbus daune de peste 1 miliard de dolari, valoarea acestora crescând cu 4 milioane de dolari pe zi.

Marţi, şeful EASA a apărat poziţia agenţiei cu privire la A350, când a fost întrebat, în timpul unei vizite în Statele Unite, dacă siguranţa aeronavei pe distanţe lungi a rămas intactă.

"Am inspectat avionul. Nu am văzut nicio pagubă care ar putea implica probleme de siguranţă", a declarat directorul general al agenţiei, Patrick Ky, în marginea unei conferinţe de siguranţă aeriană de la Washington.

Într-un comunicat de acum două săptămâni, Qatar Airways a declarat că crede că ”impactul stării asupra siguranţei aeronavei afectate poate fi stabilit numai odată ce (aceasta) a fost investigată în mod corespunzător şi cauza completă stabilită în mod concludent”.

În lipsa unei înţelegeri, cele două părţi se îndreaptă către un proces de trei luni, care va începe în iunie anul viitor, după ce un judecător britanic a cerut ca problema să fie adusă la capăt cât mai repede posibil, observând că are implicaţii în industrie la nivel mondial.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.