Grupul italian Enel a anunţat vineri că lansează proiectul Second Life pentru baterii auto electrice uzate, care se bazează pe principiile economiei circulare şi vizează stabilitatea reţelei din Melilla, datorită energiei stocate în bateriile scoase din uz de către Nissan.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Enel a lansat astăzi proiectul Second Life, care utilizează 78 de baterii auto electrice Nissan, dintre care 48 de baterii uzate şi 30 de baterii noi, la o centrală electrică convenţională situată în Melilla şi administrată de Endesa, filiala spaniolă a Enel. Proiectul Second Life este o iniţiativă de pionierat în Europa, bazată pe principiile economiei circulare şi selectată ca „iniţiativă de membru” de Forumul Economic Mondial (WEF)”, anunţă grupul.

Proiectul foloseşte bateriile pentru vehicule electrice ca sursă de energie, interconectându-le şi stocându-le la uzina Endesa din Melilla. Proiectul Second Life are o capacitate de 4 MW şi poate produce până la 1,7 MWh. În cazul în care centrala electrică este deconectată de la sistem, instalaţia de stocare poate injecta energie în reţeaua electrică a localităţii Melilla timp de 15 minute, suficient pentru a reseta sistemul şi a reporni alimentarea cu energie.

„Dezvoltarea tehnologiei de stocare este esenţială dacă intenţionăm să încurajăm o mai mare aportul surselor regenerabile în sistemele noastre energetice, astfel încât să putem modela cu adevărat generarea de energie a viitorului. În plus, în Grupul Enel suntem implicaţi activ în utilizarea tehnologiilor care respectă principiile durabilităţii şi circularităţii. Acest proiect demonstrează că, în conformitate cu principiile Open Innovation, putem găsi soluţii pentru gestionarea sfârşitului ciclului de viaţă al echipamentelor esenţiale precum bateriile, o temă care se află în centrul dezbaterii privind energia durabilă”, spune Salvatore Bernabei, CEO Enel Green Power.

Proiectul Second Life a fost dezvoltat de Enel în colaborare cu Nissan, care a furnizat bateriile, şi Loccioni, un integrator de sisteme, care a asigurat o sinergie adecvată între baterii. Proiectul foloseşte o tehnologie avansată bazată pe o idee simplă: odată ce durata de viaţă utilă a unei baterii din interiorul unui vehicul electric este epuizată, acestea sunt reciclate şi asamblate într-un sistem de stocare staţionar mare. Acest sistem este integrat cu uzina Endesa Melilla pentru a evita evenimentele de descărcare a sarcinii, pentru a îmbunătăţi fiabilitatea reţelei şi pentru a asigura continuitatea serviciului de reţea pentru populaţia locală.

„Acesta este un proiect în care am crezut cu tărie încă din prima zi. Am implicat parteneri importanţi, bazându-ne, pe lângă dăruirea colegilor noştri, pe un sistem real şi funcţional în care este posibil să adoptăm soluţii de stocare folosind baterii de tip „second life”. Şi ceea ce ar fi fost considerat imposibil cu doar câţiva ani în urmă a devenit realitate”, spune Ernesto Ciorra, Chief Innovability® Officer al Grupului Enel.

Acest proiect reprezintă, de asemenea, un pas înainte în extinderea duratei de viaţă a bateriilor pentru vehicule electrice.

”În plus, proiectul are o componentă inovatoare suplimentară: atunci când fiecare baterie este scoasă dintr-un vehiculul electric, aceasta este plasată direct în sistemul de stocare, exact aşa cum a fost în vehicul, nefiind necesară dezasamblarea în celule individuale, ceea ce face întregul proces mai uşor, mai sigur şi mai ieftin”, spun reprezentanţii Enel.

Melilla este un oraş spaniol cu ​​aproape 90.000 de locuitori, alimentat printr-o reţea locală de energie electrică, la rândul ei alimentată de centrala Endesa şi independent de reţeaua naţională de distribuţie. Proiectul Second Life are ca scop satisfacerea aceloraşi nevoi ale unei reţele izolate la care Enel a răspuns deja, în Italia, pe insula Ventotene cu un sistem de stocare de 300 kW integrat cu centrala locală.

Un alt proiect care îmbunătăţeşte al doilea ciclu de viaţă al bateriilor maşinilor electrice este implementat în Italia de Enel X Global Retail, linia de afaceri a Grupului Enel dedicată soluţiilor energetice avansate.

Ca urmare a colaborării dintre Enel X Global Retail şi ADR (Aeroporti di Roma), bateriile second life de la vehiculele electrice vor fi integrate cu o centrală solară de 30 MW aflată în construcţie la Aeroportul Roma Fiumicino, care se aşteaptă să contribuie la reducerea drastică a emisiilor de la aeroport. Proiectul, denumit Pioneer - airPort sustaInability secONd life batEry stoRage, a primit un împrumut de peste 3 milioane de euro din Fondul de Inovare al UE şi presupune construirea unui sistem inovator de stocare de 10 MWh bazat pe baterii auto electrice ale diverşilor producători de automobile care au ajuns la cel de-al doilea ciclu de viaţă, acordând o atenţie deosebită interoperabilităţii, optimizării costurilor generale ale sistemului şi operaţiunilor avansate de software.

Bateriile vor fi folosite pentru a stoca excesul de energie produs de centrala solară şi pentru a acoperi orice vârf de cerere de energie seara, la aeroport, oferind totodată şi servicii către reţea.

Enel este o companie energetică multinaţională şi un lider integrat pe pieţele globale de electricitate şi energie din surse regenerabile. Enel este cea mai mare companie de utilităţi din Europa după EBITDA din activităţi curente şi activează în peste 30 de ţări din lume, producând energie cu o capacitate instalată de circa 90 GW.  Enel distribuie electricitate printr-o reţea de peste 2,2 milioane de kilometri şi, cu cei aproape 75 de milioane de utilizatori finali, este cel mai important operator de reţea la nivel global1. Divizia de energii regenerabile a Enel, Enel Green Power, este cel mai mare jucător privat în domeniul energiei regenerabile şi operează centrale cu o capacitate instalată de circa 54 GW din surse eoliene, solare, geo-termale şi hidro în Europa, America, Africa, Asia şi Oceania. Enel X Global Retail, divizia globală de afaceri a Enel dedicată serviciilor energetice avansate, este lider mondial în servicii de echilibrare a reţelei prin managementul consumului de energie, cu o capacitate totală de 7,7 GW, gestionată la nivel global; compania a instalat 195 MW de capacitate de stocare şi, în sectorul mobilităţii electrice, circa 245.000 de puncte de încărcare a vehiculelor electrice pe tot globul.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.