Philip Morris International pregăteşte pentru România o investiţie de peste 100 de milioane de dolari în 2022-2023 Obiectivul principal este dezvoltarea capacităţilor de producţie a consumabilelor pentru produsele fără fum pentru piaţa internă şi externă.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În plus, grupul american comercializează un nou produs, dispozitivul lil SOLID 2.0 de la KT&G, lansat recent pe piaţa românească, împreună cu două variante de consumabile Fiit, produse în fabrica din ţara noastră.

Philip Morris International, cel mai mare producător de produse din tutun la nivel mondial, va aloca în intervalul 2022-2023 mai mult de 100 de milioane de dolari pentru fabrica din Otopeni.

Fabrica a fost convertită, începând cu finalul anului 2017, în unitate de producţie a rezervelor de tutun pentru dispozitivele electronice IQOS, în urma unei investiţii de aproximativ jumătate de miliard de dolari în dezvoltarea capacităţilor de producţie, formarea angajaţilor şi implementarea unor soluţii care vizează sustenabilitatea.

Unitatea din Otopeni este una dintre cele trei de acest tip din Europa, alături de cele din Italia şi Grecia, şi una dintre cele opt care există în întreaga lume.

În prezent, aceasta are aproximativ 1.000 de angajaţi, iar compania doreşte să continue transformarea ei într-o unitate de producţie a consumabilelor pentru produsele fără fum, printre care IQOS, sistemul electronic de încălzire a tutunului dezvoltat de Philip Morris International, şi lil SOLID 2.0, alternativa fără fum produsă de compania KT&G şi introdusă de IQOS. 

„Suntem angajaţi total în misiunea de a înlocui ţigările cu alternative mai bune la continuarea fumatului, iar investiţiile din anii următori demonstrează clar acest lucru. Cele 500 de milioane de dolari investite până acum şi accentul pus pe dezvoltarea categoriei produselor fără fum au făcut ca valoarea totală a exporturilor acestor consumabile  să fie comparabile cu exporturile de ţigarete ale României. Ne bucurăm că prin investiţiile de până acum am reuşit să punem România pe harta inovaţiei şi să le oferim sutelor de milioane de fumători din întreaga lume o alternativă mai bună la continuarea fumatului”, a declarat Daniel Cuevas, Managing Director, Philip Morris România.

La acest moment, grupul este liderul segmentului de produse din tutun încălzit atât pe piaţa internaţională, cât şi pe cea din România, unde deţine aproximativ 80% din categorie începând cu al treilea trimestru al anului 2021.

În România, consumabilele pentru IQOS, reprezintă 3,4% din piaţa naţională a tutunului şi a produselor din tutun încălzit, raportate la acelaşi trimestru.

lil SOLID 2.0, introdus pe piaţă după o evaluare atentă

România se regăseşte între primele ţări din Uniunea Europeană în care este lansat lil SOLID 2.0, alternativa fără fum produsă de KT&G, o companie coreeană, şi introdusă de IQOS în România şi în celelalte pieţe.

Pe piaţa din România, dispozitivul lil SOLID 2.0 a fost lansat în 9 decembrie împreună cu două variante de consumabile Fiit, care sunt produse în fabrica Philip Morris România din Otopeni. 

lil SOLID 2.0 este noua generaţie a dispozitivului compact de încălzire a tutunului lil SOLID, introdus de IQOS. Noua versiune a dispozitivului încălzeşte tutunul cu ajutorul unui element de încălzire şi produce un aerosol. Nu produce fum, scrum sau foc. Dispozitivul lil SOLID este introdus de IQOS şi completează  portofoliul de alternative fără fum al PMI în România, care include sistemul de încălzire a tutunului IQOS.

Produsele KT&G distribuite de PMI în afara Coreei de Sud, precum lil SOLID 2.0 şi Fiit, au făcut obiectul unei evaluări atente înainte de comercializare, pentru a asigura îndeplinirea cerinţelor legale aplicabile din pieţele de lansare, precum şi a standardelor înalte ale PMI de fundamentare ştiinţifică pentru confirmarea absenţei arderii şi a reducerii semnificative a emisiilor de substanţe nocive comparat cu ţigările.

Acest pas înspre un viitor fără fum vine în completarea progreselor înregistrate deja de PMI cu portofoliul existent de produse fără fum şi care nu ard tutunul (heat-not-burn).

În 30 septembrie 2021, erau aproximativ 20,4 milioane de utilizatori adulţi de IQOS la nivel global, din care aproximativ 14,9 milioane de fumători adulţi au făcut trecerea la acest dispozitiv şi au renunţat la fumat. Portofoliul de produse fără fum IQOS al PMI include produse care nu ard tutunul, produse cu vapori cu conţinut de nicotină şi produse cu nicotină pentru uz oral. În prezent, produsele fără fum dezvoltate de PMI sunt disponibile pentru vânzare în 70 de pieţe în principalele oraşe sau la nivel naţional.

Acordul dintre PMI şi KT&G are o durată iniţială de trei ani şi permite PMI să distribuie produsele fără fum curente ale KT&G şi versiunile ulterioare ale acestora în mod exclusiv, fără însă să împiedice PMI să distribuie propriile produse şi pe cele ale altor terţi.

„Ambiţia noastră este ca toţi adulţii care altfel ar continua să fumeze să treacă la alternative mai bune cât mai curând posibil şi să renunţe la ţigări, în beneficiul sănătăţii lor, al sănătăţii publice şi al societăţii în general”, a explicat Daniel Cuevas. „Produsele KT&G aflate în plină expansiune în afara Coreei de Sud vor completa portofoliul nostru deja puternic de produse care încălzesc tutunul şi nu eliberează fum, ceea ce le oferă fumătorilor adulţi o gamă şi mai largă de opţiuni de gust, preţ şi tehnologie”.

Dezinformarea şi miturile, obstacole în calea alternativelor cu risc redus

Dragoş Bucurenci, Director External Affairs Philip Morris România, a explicat la „Ora de Profit.ro” că produsele fără fum adresate fumătorilor adulţi, precum cele din tutun încălzit, sunt alternative clare cu risc semnificativ redus, dar utilizarea lor este încă redusă în România, comparat cu alte state, în principal din cauza dezinformării şi a miturilor.

„În primul rând, cel mai bun lucru pe care pot să-l facă fumătorii – pentru ei şi pentru cei din jurul lor – este să se lase de fumat, iar cel mai bun lucru pe care pot să-l facă nefumătorii este să nu se apuce niciodată de fumat. Din păcate, însă, vedem că eforturile de a-i convinge pe fumători să abandoneze complet tutunul şi nicotina nu sunt încununate de succes. România, în mod particular, este o ţară cu rezultate destul de descurajante în acest domeniu – nu numai că numărul fumătorilor nu este în scădere, ci este în creştere – or, în aceste condiţii, în care ai un număr în creştere de fumători, este important să le oferi fumătorilor care altfel ar continua să fumeze alternative care pot fi mai puţin nocive", a spus Dragoş Bucurenci, arătând că, în România, mai puţin de 4% dintre fumători folosesc aceste alternative, în principal din cauza dezinformării şi a miturilor legate de aceste produse, în pofida analizelor mai multor instituţii internaţionale.

El a subliniat că este nevoie de sprijinul organizaţiilor societăţii civile şi al autorităţilor pentru a încuraja fumătorii să facă trecerea spre alternative mai bune la continuarea fumatului dacă nu renunţă la fumat. În acelaşi sens este necesar şi ca taxele pentru astfel de produse alternative – deja foarte mari – să crească doar gradual, conform cotei de piaţă, nu brusc la un nivel şi mai înalt.

„Pentru a continua investiţiile, avem nevoie de predictibilitate legislativă, precum şi de un cadru fiscal echilibrat care să favorizeze inovaţia. Produsele din tutun şi cu nicotină ar trebui taxate în funcţie de riscurile la care acestea îi expun pe consumatori. Ţigaretele combustibile, fiind cele mai utilizate produse şi reprezentând totodată cea mai dăunătoare formă de consum a nicotinei, ar trebui să fie impozitate cu cel mai ridicat nivel şi semnificativ peste produsele inovatoare, care nu implică arderea tutunului. Creşterea taxelor la produsele din tutun încălzit ar descuraja fumătorii români de ţigarete să treacă la alternativele pe care ştiinţa le-a dovedit ca fiind mai bune. Acest lucru ar fi în detrimentul sănătăţii publice”, a adăugat Dragoş Bucurenci.

Industria tutunului, cel mai important contribuabil la bugetul de stat

Industria tutunului a ajuns cel mai important contribuabil la bugetul de stat, anul trecut contribuţiile principalilor trei jucători din sector depăşind 17,5 miliarde de lei (3,6 miliarde de euro), reprezentând circa 10% din valoarea totală a PNRR, programul de finanţare convenit de România cu Uniunea Europeană.

Reprezentanţii companiei americane estimează că cifra de afaceri pentru acest an va fi mai bună decât cea a anului 2020, iar în 2022 va fi continuată dezvoltarea categoriei de produse fără fum.

PMI îşi concentrează resursele pe dezvoltarea fundamentată ştiinţific a produselor fără fum şi pe comercializarea responsabilă a acestora cu scopul de a înlocui complet ţigările şi reprezentanţii săi sunt convinşi că, susţinuţi de un cadru de reglementare adecvat şi de societatea civilă, acest lucru se poate întâmpla în decurs de 10-15 ani în mai multe ţări.

Material susţinut de Philip Morris România.

Aceste produse nu sunt lipsite de riscuri. Eliberează nicotină, care provoacă dependenţă. IQOS şi lil SOLID 2.0 sunt destinate exclusiv adulţilor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.