Încrederea germanilor în economie este în scădere din cauza accelerării inflaţiei şi a creşterii numărului cazurilor de Covid-19, care îi face să ezite să facă cheltuieli, potrivit unui sondaj efectuat de institutul GfK, citat de Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Indicele privind încrederea consumatorilor, calculat de institutul GfK pe baza intervievării a 2.000 de germani, a scăzut la -1,2 puncte pentru luna septembrie, de la un nivel revizuit de -0,4 puncte luna trecută.

Analiştii intervivaţi de Reuters anticipau un nivel de -0,7 puncte al indicelui referitor la încrederea consumatorilor.

”Preţurile au crescut rapid de la jumătatea acestui an. Acest lucru are un efect descurajator pentru încrederea consumatorilor”, a afirmat Rolf Buerkl, expert în comportamentul consumatorilor la GfK, într-un comunicat.

Indicele anual armonizat al preţurilor de consum a urcat cu 3,1% în iulie, atingând un maxim al ultimilor 13 ani şi alimentând discuţiile dacă creşterea costului vieţii va persista.

O creştere a numărului de infecţii cu noul coronavirus şli ritmul mai lent al vaccinărilor au influenţat la rândul lor aşteptările oamenilor referitoare la perspectivele economice şi au afecta disponibilitatea oamenilor de a face cumpărături, a adăugat Buerkl.

Germania a raportat miercuri 11.561 dee caxuri noi de infecţii Covid-19 şi o incidenţă pe şapte zile de 61,3 la 100.000 de oameni, potrivit datelor institutului pentru boli infecţioase Robert Koch.

Circa 59,4% din populaţia germană este vaccinată complet, iar aproximativ 64,4% au primit cel puţin o doză de vaccin.

Studiul a fost realizat în perioda 5-16 august 2021.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.