Oraşele îşi adaptează rapid infrastructura pentru a oferi mai mult spaţiu bicicletelor, scuterelor şi trotinetelor electrice, după apariţia pandemiei. „Într-o nouă realitate, potenţialul vehiculelor electrice personale mici a devenit dintr-o dată real”, explică Per Brilioth, CEO la VNV Global privind inovaţia tehnologiei transporturilor într-un interviu privind capitalul de risc, reglementările şi cooperarea europeană cu Bike Europe.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Această nouă realitate în mobilitatea urbană a deschis piaţa unui nou grup de investitori. Unul din aceşti investitori este VNV Global din Suedia. Compania intrase deja pe piaţa micromobilităţii în urmă cu aproximativ 6 ani, în timp ce mulţi alţii au pătruns pe această piaţă cu potenţial ridicat la izbucnirea pandemiei.

Cât de mare este piaţa trotinetelor electrice din Europa?

Datele sugerează că piaţa europeană a trotinetelor electrice generează venituri totale de la 3 la 4 miliarde de dolari. În 2019, McKinsey a produs modele care sugerează că industria micromobilităţii va fi o piaţă de 300 miliarde dolari până la 500 miliarde dolari până în 2030, deci acesta este un moment important pentru creşterea sectorului.

În acest moment există niveluri record de capital de risc în Europa, dintre care unele se transformă în tehnologie de transport. În acelaşi timp, vedem că oamenii abandonează modurile de transport pe care au cheltuit miliarde de euro în ultimele trei decenii, cum ar fi maşinile private.

Cât de mare este cota de piaţă?

Aproape jumătate din capitalul VNV Global este investit în diferite servicii de mobilitate. Voi Technology, principala lor investiţie în acest domeniu, este liderul de piaţă în Europa. Atât pe pieţele reglementate, cât şi pe pieţele libere, Voi a câştigat peste 40% din cota de piaţă autorizată în Europa - de peste două ori faţă de cel mai apropiat concurent al său. La mijlocul lunii iunie, compania oferea peste 2 milioane de călătorii săptămânale.

Transport disponibil în 60 de oraşe din Europa

Investitorii au observat o creştere în popularitate a micromobilitatăţii prin compania lor de portofoliu Voi Technology, care oferă acum servicii în mai mult de 60 de oraşe din Europa şi se apropie de 50 de milioane de călătorii. În oraşele în care micromobilitatea are cel mai mare impact, oamenii îşi folosesc trotineta electrica de până la 10 ori pe zi. Micromobilitatea le oferă oamenilor mai multe opţiuni personale în modul în care se deplasează - vehiculul se adaptează la viaţa lor, mai degrabă decât să trebuiască să se adapteze ei la modul de transport.

Care este impactul trotinetelor electrice în această transformare?

Vedem oraşele care îşi adaptează rapid infrastructura pentru a oferi mai mult spaţiu pentru biciclete, trotinete electrice şi plimbări. Trotinetele electrice sunt o alegere bună pentru persoanele care trebuie să parcurgă o călătorie puţin mai lungă, unde ar putea fi tentaţi să ia o maşină. Prin trecerea la o trotinetă electrică, aceste persoane contribuie la diminuarea emisiilor nocive de la vehicule şi înseamnă că oraşele pot obţine o calitate a aerului mai bună pentru oamenii care locuiesc acolo.

Cum contribuie sistemele de ridesharing la această schimbare?

Economia comună este un concept destul de nou, care spune că nu este nevoie să deţinem ceva pentru a-l folosi: cuprinde totul de la car-sharing, la închirierea rochiilor de seară. Sistemele de partajare devin din ce în ce mai comune în următorul deceniu, deoarece tinerii sunt mai puţin dispuşi să-şi plaseze capitalul în active şi, în unele cazuri, nu îşi permit să o facă. Cu toate acestea, prin plăţi de abonament sau plătind pe măsură ce pot merge, pot folosi în continuare vehicule precum trotinete electrice sau maşini.

Impactul lor va fi resimţit mai întâi în rândul locuitorilor de oraş mai tineri, care sunt adesea adoptatori timpurii naturali, atunci când vine vorba de noi forme de tehnologie. Cu toate acestea, va exista un efect şi în afara zonelor urbane.

În unele ţări europene există opoziţie împotriva legalizării trotinetelor electrice, cu argumentul că acestea sunt prea periculoase pentru pietoni şi biciclişti. Cum se poate contracara acest argument?

Există o mulţime de cercetări care arată că vehiculele grele de pe drumurile noastre din oraş provoacă cele mai multe accidente. Într-o anumită măsură, oamenii vor face întotdeauna greşeli şi îşi vor asuma riscuri, aşa că trebuie să proiectăm un sistem în care aceştia să nu fie niciodată grav răniţi sau ucişi. Micromobilitatea nu este periculoasă în sine; dar industria trebuie să transmită mesajul că străzile trebuie să fie circulate în siguranţă. Oraşele trebuie să cheltuiască mai mult pe infrastructură pentru a menţine vehiculele uşoare - biciclete sau trotinete electrice - mai sigure.

Din ce în ce mai mulţi oameni se stabilesc în zonele urbane, iar oraşele din Europa şi nu numai se confruntă cu probleme uriaşe de congestie şi poluare. Pe măsură ce populaţiile cresc, infrastructura de transport existentă este supusă unei tensiuni şi mai mari. Inovaţia - indiferent dacă este vorba de trotinete electrice, e-biciclete sau maşinile cu conducere automată - poate ajuta la rezolvarea unora dintre problemele de transport cu care se confruntă oraşele mari.

Poluarea aerului cauzează decese premature şi guvernele încearcă urgent să reducă contribuţia la emisiile de carbon din transporturi. Este clar că ceva trebuie să se schimbe. Vedem acest lucru în Europa şi în Africa de Nord şi Orientul Mijlociu, unde oamenii au niveluri mai mici de avere personală şi, prin urmare, sunt puternic dependenţi de transportul public.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.