Primarul municipiului Constanţa, Decebal Făgădău, a declarat că jumătate dintre locuitorii României au vizitat municipiul cel puţin o dată în ultimii cinci ani şi că peste 60 la sută din tinerii români ar dori să se mute în Constanţa, acesta fiind rezultatul unui sondaj realizat de Banca Mondială.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Primăria Constanţa a organizat, vineri, un eveniment pentru prezentarea raportului “Oraşe magnet”, elaborat de reprezentanţii Băncii Mondiale, acesta fiind o analiză asupra profilului zonei urbane funcţionale Constanţa – Pol Naţional de Dezvoltare.

Reprezentantul Băncii Mondiale, Marcel Ionescu-Heroiu, a declarat că municipiul Constanţa are un potenţial deosebit şi multe oportunităţi de dezvoltare care trebuie fructificate.

“Zona Metropolitană Constanţa este una din puţinele în care s-a înregistrat o creştere demografică în ultimul timp, în contextul în care populaţia României este într-o continuă scădere. Acesta este cel mai bun indicator, un oraş care reprezintă un magnet pentru oameni este într-adevăr un oraş competitiv şi un oraş care are potenţial“, a afirmat reprezentantul Băncii Mondiale.

Cu acest prilej, a fost prezentat şi un sondaj la nivel naţional, privind percepţia pe care o au românii despre Constanţa. Conform acestei cercetări sociologice, 10 milioane de români au vizitat Constanţa în ultimii cinci ani, iar peste 22 la sută dintre români ar alege Constanţa pentru a locui, cel mai important motiv pentru un asemenea demers fiind apropierea de mare. 

Primarul Decebal Făgădău a spus că ţine doar de autorităţile locale ca fructifice această încredere de care Constanţa se bucură în ochii românilor.

“Mă declar mulţumit de rezultatul acestei prime prezentări, atât prin nota foarte mare pe care ne-au dat-o românii, pe undeva între 5 şi 6 dintr-un maxim de 7. M-am bucurat foarte mult să aflu că, practic, jumătate din locuitorii României au vizitat cel puţin o dată, în ultimii cinci ani de zile, Constanţa şi Mamaia şi de aici încolo ţine doar de noi să fructificăm acest asset important. Evident că marea atrage oamenii, dar m-am bucurat foarte mult să văd că şi alte capitole au primit o notă bună”, a afirmat edilul.

El a mai spus că peste 60 la sută din tinerii din România doresc să se mute la Constanţa şi tot 60 la sută din cei care au sosit la malul mării au un venit de peste patru mii de lei.

De asemenea, el a menţionat că un mare avantaj pentru Constanţa au fost autostrada şi liniile aeriene interne.

“Analiza ne-a arătat fără echivoc beneficiul uriaş pe care ni l-a adus legătura rapidă cu Bucureştiul, autostrada, dar, de asemenea, ne-a arătat că linia pe care mergem în atragerea de parteneriate cu liniile aeriene este un drum bun, este un drum sănătos”, a menţionat primarul.

El a mai spus că şi festivalurile de muzică, printre care Neversea şi Sunwaves au contribuit la atragerea unui mare număr de români.
În toamna anului trecut, Primăria Constanţa a încheiat un acord de asistenţă tehnică cu Banca Mondială, în urma acestei înţelegeri, municipiul urmând să beneficieze de expertiză din partea specialiştilor acestei instituţii, în domeniul dezvoltării urbane. Durata acordului este de 36 de luni, iar valoarea sa de 900.000 de euro.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.