Peste 230 de propuneri de logo pentru Bucureşti au fost înregistrate în concursul organizat de Primăria Capitalei, câtigătorul premiului de 50.000 de lei brut urmând să fie anunţat în 3 mai.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Mă bucur că un număr atât de mare de cetăţeni şi-au manifestat interesul pentru acest concurs, am primit peste 230 de propuneri de logo pentru Capitală şi îmi doresc să îl alegem pe cel mai expresiv dintre acestea. Chiar din primele zile în care am preluat mandatul, am realizat că Bucureştiul are nevoie de o identitate vizuală proprie, aşa cum au toate marile oraşe ale lumii. Am avut de ales între selectarea unei agenţii consacrate de branding căreia să-i încredinţăm această sarcină, de a crea un logo pentru Bucureşti, şi varianta unui concurs public, deschis şi total transparent. Am ales cea de-a doua varianta, iar la concurs s-a putut înscrie practic oricine a avut o idee creativă şi mijloacele elementare pentru a o pune în practică”, a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea, după prima şedinţă a juriului care va desemna câştigătorul concursului, desfăşurată vineri.

Perioada în care cei interesaţi se puteau înscrie la concurs s-a încheiat joi, la ora 24.00. În perioada următoare, secretariatul tehnic al concursului va derula procedura de validare a înscrierilor, după care membrii juriului vor evalua toate propunerile primite, precizează reprezentanţii municipalităţii.

Câştigătorul concursului va fi anunţat în 3 mai, arată Primăria Capitalei.

Logo-ul realizat în cadrul concursului va reprezenta “un ansamblu de semne grafice format dintr-un set de caractere cu rol descriptiv care reflectă istoria, cultură, viaţă oraşului Bucureşti” se specifică în regulament.

Premiul va fi de 50.000 de lei brut, suma reprezentând cesionarea exclusivă a drepturilor de autor, nelimitată în timp şi spaţiu, pe orice suport material şi în toate modurile, în favoarea municipiului Bucureşti, pentru utilizarea lucrării ce va fi declarată câştigătoare.

Alături de Gabriela Firea din juriu mai fac parte: prof. Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Române, secţia de Arte, Arhitectură şi Audiovizual; Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucureşti; Anca Boeriu, lector la departamentul Grafică al UNARTE; dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu; Ioana Ciocan, vicepreşedinte Uniunea Artiştilor Plastici; Dochiţa Zenoveiov, brand innovator, "INOVEO”; Bogdan Naumovici, managing partner "23 Communication Ideas”; Corina Vinţan, managing partner "Links Associates”; Mirel Palada, sociolog.

Reprezentanţii municipalităţii menţionează că juriul va analiza şi va puncta după următoarele criterii: relevanţă pentru tema concursului; atractivitate/design atractiv; originalitate (să îmbine elemente care să reflecte tradiţia istorică a Bucureştiului cu elemente care să ţină cont de tendinţele actuale); funcţionalitate (vizibilitate şi lizibilitate, să fie uşor recognoscibilă, să poată fi imprimată şi pe suprafeţe mici fără să piardă detalii esenţiale); adaptabilitate (să permită declinarea ulterioară a unor branduri sectoriale, cum ar fi: Bucureşti cultural, Bucureşti turistic, Bucureşti muzical, Bucureşti sportiv).

Cele cinci criterii vor avea o pondere egală în evaluarea fiecărei lucrări, membrii juriului acordând fiecărei lucrări punctaj de la 0 la 20 pentru fiecare criteriu.

Primăria Capitalei precizează că va publica, în cursul săptămânii viitoare, lista tuturor concurenţilor înscrişi care au îndeplinit toate criteriile de validare, iar după desemnarea câştigătorului va publica o selecţie a celor mai reuşite lucrări din concurs.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.