Partidul România Unită (PRU) a avut cele mai multe materiale electorale difuzate la TV în campania electorală, respectiv 834, fiind urmat de Partidul Social Democrat, cu 666 de clipuri electorale, de Partidul Naţional Liberal, cu 301 materiale electorale şi de Partidul Mişcarea Populară, cu 296 de clipuri electorale. Pe durata campaniei electorale au fost difuzate la TV 2.291 de clipuri electorale, potrivit unei monitorizări mediaTRUST şi News.ro pentru perioada 25 noiembrie - 1 decembrie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Campania electorală a început în 11 noiembrie, la ora 00.00, iar în audiovizual s-a încheiat vineri, la ora 7.00.

Cele mai multe materiale electorale ale PRU, 476, au fost difuzate la România TV, iar cele mai numeroase materiale video electorale ale PSD, 377, au fost difuzate la B1 TV. 

Pe poziţia a treia în topul clipurilor electorale difuzate la televiziuni în toată perioada campaniei electorale se află Partidul Naţional Liberal, cu 301 -125 difuzate la Realitatea Tv, 103 la B1Tv, 40 la TVR şi 33 la Antena 3

Partidul Mişcarea Populară (PMP) se află pe următoarea poziţie, cu 296 de clipuri electorale - 160 difuzate la B1 TV, 83 la Realitatea TV, 45 la România TV şi 8 la TVR.

ALDE a avut 58 de materiale electorale, toate fiind difuzate la TVR 1, în timp ce UDMR a avut 34, iar PRM 29, difuzate tot la TVR 1.

În cazul PRU, materialele electorale au fost difuzate la România TV - 476, B1 TV - 238, TVR - 93, Antena 3 - 27, în timp ce PSD şi-a difuzat mesajele de campanie la B1 TV - 377, Realitatea TV - 94, TVR - 84, România TV - 79 şi Antena 3 - 32.

Partidul Socialist Român a avut 19 materiale electorale, Organizaţia Minorităţilor Naţionale - 10, Alianţa Macedonenilor din România - 4, Uniunea Sârbilor din România - 8, Asociaţia Italienilor din România - 8, toate difuzate la TVR. Candidatul independent Alexandru Paleologu a avut 6 clipuri electorale, iar Elena Udrea - 3, toate difuzate la TVR.

Un material electoral difuzat în cadrul emisiunilor electorale şi de dezbatere electorală, stabilit în grila de programe Antena 3, costă 1.400 euro pentru difuzare în intervalul orar 21.00-00.00, 1.100 euro pentru difuzare în intervalul orar 18.00-21.00 şi 900 euro pentru difuzare în intervalele orare 06.00-18.00, respectiv 00.00-02.00, potrivit site-ului Antena 3. La B1 TV, un clip electoral de 30 de secunde, difuzat în cadrul emisiunilor electorale şi al dezbaterilor electorale de luni până vineri, costă 150 de euro, în timp ce emisiunile de promovare electorală în direct, cu prezenţa unuia sau mai multor candidaţi ai unui partid, difuzate de luni până vineri, costă 1.500 de euro pentru 20 de minute. La România TV, un material electoral de 30 de secunde are preţul de 1.000 de euro, pentru intervalul 18.00 - 00.00, şi de 800 de euro, pentru intervalul 06.00 - 18.00. Realitatea TV a stabilit tariful de 700 de euro pe minut pentru spoturi şi 41,66 de euro pe minut pentru prezenţa live a unui candidat într-o emisiune electorală. Preţul creşte cu 50% în primetime.

Agenţia de monitorizare mediaTRUST România, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din România. Din 2004 este membră a organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d'Extraits de Presse), iar în 2014 a devenit membră BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).

(Analiza a luat în considerare toate creaţiile publicitare electorale difuzate de televiziuni, indiferent de dimensiunea lor)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.