Primăria Capitalei vrea să înregistreze într-o bancă de date cantităţile de deşeuri colectate selectiv, pentru care va cere operatorilor de salubritate să raporteze lunar cantităţile de deşeuri adunate. Toate ghenele din interiorul blocurilor ar urma să fie desfiinţate până în 2025, iar în locul acestora să fie amenajate camere la parterul imobilelor, care vor trebui igienizate de asociaţiile de proprietari.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În baza raportărilor lunare ale operatorilor de salubritate, va fi întocmită şi apoi actualizată baza de date privind deşeuri colectate separat şi se va putea urmări dacă sunt îndeplinite ţintele de colectare aşa cum prevăd cerinţele legislaţiei europene, una dintre ţintele impuse de UE fiind diminuarea  cu 15% anual a cantităţilor de deşeuri care ajung la gropile de gunoi, potrivit Primăriei Capitalei.

Strategia de dezvoltare şi funcţionare pe termen mediu şi lung a serviciului de salubrizare în Bucureşti prevede un sistem unitar de colectare separate, atât prin intermediul containerelor îngropate, cât şi prin insule delimitate şi semnalizate corespunzător, la care vor avea acces doar cetăţenii arondaţi.

Astfel, până în anul 2025 se va renunţa la folosirea ghenelor din interiorul blocurilor. Va putea rămâne în folosinţă numai camera de la parterul blocului, care va fi amenajata corespunzator. De asemenea, această camera va fi igienizată de către asociaţia de proprietari sau de locatari, iar accesul la aceasta va fi permis numai asociaţiei deservite.

Odata cu aprobatea Strategiei de salubritate, toate blocurile nou construite cu destinaţie de locuintţă, birou sau servicii vor avea prevăzută o încăpere destinată colectării separate a deşeurilor.

“Amenajarea acesteia va fi astfel făcută încât să nu aducă atingere factorilor de mediu. Această incintă va fi solicitată de direcţiile de urbanism prin documentaţia emisă în vederea autorizării construcţiei, respectiv Certificat de urbanism şi Autorizaţie de construire”, a precizat municipalitatea.

“Colectarea separată a deşeurilor în Capitală trebuie realizată unitar şi coerent, într-un ritm susţinut şi organizat, nu cum s-a făcut până acum, prin programe pilot. E momentul să trecem de la programe pilot la programe unitare, în toate cele şase sectoare ale Capitalei. Pentru a mă asigura că acest serviciu extrem de important pentru oraş funcţionează unitar şi continuu, voi solicita primarilor celor sase sectoare să prezinte în cel mai scurt timp un calendar de implementare a prevederilor asumate în strategia de salubritate, astfel încât termenele din document să fie respectate. Avem un document aprobat şi asumat conform cerinţelor UE, astfel că Municipalitatea trebuie să  se alinieze marilor capitale europene", a declarat, luni, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

Municipalitatea precizează că, potrivit legislaţiei, Primăria se ocupă de coordonarea, controlul şi monitorizarea serviciului public de salubritate, sistemul de colectare separata fiind aplicat de primăriile de sector, prin operatorii de salubrizare.

Potrivit Legii salubrizării nr. 101/2006, republicată in 2014, colectarea deşeurilor trebuie să se realizeze separat, pe tipuri de deseuri. Autorităţile administraţiei publice au obligaţia să implementeze un sistem de colectare separată pe hartie, plastic, metal şi sticla, iar acolo unde acest lucru nu este posibil, pe deşeuri umede şi uscate. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.