Philip Morris International (PMI), companie de top din industria tutunului şi pionier în cercetarea şi dezvoltarea produselor fără fum la nivel global, a investit peste 1 miliard de dolari în cei 30 de ani de prezenţă în România. În 1993, PMI a înfiinţat filiala locală, iar în 1997 a demarat construcţia fabricii din Otopeni, etapă ce a fost finalizată în anul 2000. Din 2017 aceasta a fost transformată într-o fabrică de ultimă generaţie pentru produsele din tutun încălzit, în urma unei investiţii de 600 milioane de dolari.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În cei 30 de ani de activitate, Philip Morris România şi-a dovedit rolul de partener de încredere al statului român, iar acum este pe deplin angajată în misiunea de a construi, prin inovaţie şi cercetare, o Românie fără fum.

Suntem un partener de încredere al statului român

  • Investiţii totale în România de peste 1 miliard de dolari
  • 600 de milioane de dolari investiţi în transformarea fabricii din Otopeni, din 2017
  • Impact economic anual de peste 927 milioane de euro (0,38% din PIB-ul României)*
  • Taxe, impozite plătite anual în valoare de 2,6 miliarde RON* (1,15% din bugetul de stat)
  • Peste 90% din producţia fabricii din Otopeni este exportată în 54 de ţări de pe 5 continente

Punem România pe harta inovaţiei

Construirea unui viitor fără fum este cea mai mare provocare din istoria companiei. Viziunea PMI este de a înlocui fiecare ţigară cu produse fără fum care, deşi nu sunt lipsite de riscuri, sunt o alegere mult mai bună decât continuarea fumatului.

„De 30 de ani privim spre viitor. O călătorie pe care o parcurgem cu încredere şi cu sentimentul că putem construi o Românie fără fum. Suntem prima companie din industria tutunului care a mizat pe ştiinţă şi inovaţie, iar viziunea noastră rămâne neschimbată. Ne transformăm din temelii dintr-o companie lider global în industria tutunului într-o companie care dezvoltă produse fără fum, fundamentate ştiinţific, cum este IQOS. În această  transformare, România joacă un rol esenţial, iar acest lucru se reflectă în investiţia de peste 1 miliard de dolari la nivel local, din care 600 de milioane de dolari au transformat fabrica PMI din Otopeni într-una dintre cele mai moderne unităţi de producţie din lume.” Mircea Scăunaşu, director general, Philip Morris România

Suntem un angajator de top

În urma investiţiilor începute în 2017, numărul angajaţilor a crescut, în medie, cu o rată anuală de 7%, la peste 1.500 de angajaţi. La nivel naţional, generăm peste 3.000 de locuri de muncă prin efecte indirecte şi induse**. Philip Morris România a primit în 2023 certificarea Angajator de Top pentru al nouălea an consecutiv.

„Privim spre viitor cu hotărâre şi speranţă. Suntem conştienţi că tranziţia către un viitor fără fum se poate face doar cu ajutorul oamenilor noştri, cea mai valoroasă resursă a companiei. La 30 de ani de activitate, le mulţumesc tuturor colegilor care, indiferent de vremuri, au crezut şi au muncit zi de zi în echipele Philip Morris România. Continuăm să muncim împreună pentru o Românie fără fum.”Mircea Scăunaşu, director general, Philip Morris România

Creştem sustenabil

România joacă un rol important în viziunea companiei pentru un viitor fără fum, iar fabrica din Otopeni este în centrul strategiei Philip Morris International, alături de alte şapte fabrici din lume care produc consumabile pentru produsele noastre fără fum. Viziunea Philip Morris România este ca fabrica din Otopeni să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon.

  • Niciun deşeu generat de activităţile de producţie din fabrica din Otopeni nu ajunge la groapa de gunoi;
  • 70% din deşeuri sunt reciclate extern, iar 30% sunt utilizate pentru producţia de energie;
  • Ponderea energiilor regenerabile în procesul de fabricaţie a crescut la 35% în 2022;
  • În 2020, fabrica a primit certificarea Alliance for Water Stewardship, cel mai înalt standard de utilizare sustenabilă a apei;
  • Fabrica din Otopeni are două staţii de tratare a apelor uzate.

Înlocuim ţigările cu produse fără fum

Viziunea noastră la Philip Morris România este să înlocuim ţigările cu produse fără fum, care deşi nu sunt lipsite de riscuri, sunt o soluţie mai bună decât continuarea fumatului. Portofoliul Philip Morris International include produse care nu ard tutunul, produse cu vapori care conţin nicotină şi produse cu nicotină pentru uz oral. Venim în întâmpinarea nevoilor consumatorilor adulţi din România cu o gamă largă de produse care au potenţialul de a reduce riscurile asociate fumatului, cum ar fi IQOS, lil SOLID şi VEEBA. La finalul anului 2022, peste 400.000 de fumători adulţi din România făcuseră tranziţia la produsele noastre fără fum.

***

* La nivelul anului 2021

** Estimare făcută pe baza datelor interne, conform metodologiei studiului „Impactul economic al Philip Morris International în România – Contribuţia Philip Morris International la crearea de valoare şi dezvoltarea durabilă în România” publicat de Strategic Thinking Group şi PMI

Echipa de management a Philip Morris România e compusă din: Mircea Scăunaşu (Managing Director), Joao Brigido (Manufacturing Director), Denys Strobykin (Director Marketing & Digital), Claudiu Ilian (Director Commercial Operations), Stere Garofil (Head of Project Management Office), Dragoş Bucurenci (Director External Affairs), Emma Zeicescu (Director Communications), Denisa Cristea (Head of Business Planning), Luminiţa Florea (Director People & Culture), Sergiu Indrei (Director Combustibles Category) şi Răzvan Costi (Senior Counsel).

Philip Morris International: Pentru un viitor fără fum

Philip Morris International (PMI) este o companie internaţională de top din industria tutunului care  şi-a propus să construiască un viitor fără fum şi să îşi extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conţin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în ţigări şi produse fără fum, inclusiv produse care încălzesc tutunul (heat-not-burn), produse cu nicotină pentru uz oral sau produse cu vapori cu conţinut de nicotină.

Din 2008, PMI a investit peste 10,5 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta ştiinţific şi comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulţii care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea ţigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacităţi de evaluare ştiinţifică de nivel mondial, în special în domeniile toxicologiei sistemelor preclinice, cercetării clinice şi comportamentale, cât şi studii ulterioare introducerii pe piaţă. În noiembrie 2022, PMI a achiziţionat Swedish Match – lider în comercializarea produselor cu nicotină pentru uz oral – şi se află astfel în fruntea companiilor care luptă pentru un viitor  fără fum prin mărcile sale IQOS şi ZYN. Administraţia pentru Alimente şi Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea unei versiuni a dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI, Platforma 1, şi a consumabilelor aferente, precum şi produsului de tip snus al companiei Swedish Match, ca produs din tutun cu risc modificat (MRTP) şi a determinat că o decizie de expunere modificată este oportună pentru promovarea sănătăţii publice. În 31 decembrie 2022, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 73 de pieţe. Iar PMI estimează că aproximativ 17,8 milioane de adulţi din întreaga lume, au trecut deja la IQOS şi au renunţat la fumat. Produsele fără fum au reprezentat aproximativ 32% din veniturile nete totale ale PMI pentru întregul an 2022. Cu o bază solidă şi o expertiză semnificativă în ştiinţele vieţii, PMI şi-a anunţat în februarie 2021 ambiţia de a se extinde în domeniile wellness şi de îngrijire a sănătăţii şi, prin filiala sa Vectura Fertin Pharma, îşi propune să îmbunătăţească calitatea vieţii prin furnizarea de experienţe de sănătate integrate.

Pentru mai multe informaţii puteţi vizita www.pmi.com, www.philipmorris.ro şi www.pmiscience.com.

(Articol susţinut de Philip Morris)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.