Bucharest Gaming Week, cel mai important eveniment dedicat gamerilor de la noi din ţară, se află în desfăşurare până pe 31 octombrie. De-a lungul săptămânii a avut loc o serie de evenimente conexe care au pus accent pe talentul artiştilor locali implicaţi în crearea jocurilor, oportunităţile pe care le oferă industria dezvoltatoare de jocuri locală, dar şi ce demersuri realizează studio-urile de game development pentru a susţine femeile să intre în industrie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Industria de gaming este un domeniu din ce în ce mai puternic şi a depăşit, la nivel global, încă din 2016, valoarea de piaţă a industriei de film şi de muzică la un loc. În România, industria creşte de la an la an, ajungând în 2020 la o cifră de afaceri cumulată de 218 milioane de euro. România găzduieşte deja 120 de studio-uri producătoare de jocuri, care numără în total mai mult de 6.000 de oameni cu specializări diverse, de la game testing la programare sau graphic design. 

Fie că vorbim de studiouri independente sau de filialele locale ale giganţilor mondiali, industria are nevoie de noi talente pentru a-şi continua creşterea şi face eforturi pentru a populariza oportunităţile la nivel local.    

Amber, cel mai mare studio independent de game development din România, se implică activ în popularizarea domeniului, iar în cadrul acestei ediţii a Bucharest Gaming Week a organizat un workshop dedicat tinerilor interesaţi de industrie şi un panel pentru încurajarea femeilor care doresc să înceapă o carieră în gaming.

Evenimentul dedicat studenţilor a fost organizat sub umbrela Amber Academy, un program care are ca scop să pregătească noua generaţie de game developeri din România şi, cel mai important, sa păstreze tinerii talentaţi în ţară. Liceenii de la colegiile din toată ţara au participat online alături de Gabriel Stancu, head of studio la Amber, la un workshop de introduce în lumea dezvoltării jocurilor video, unde au putut adresa întrebări şi au avut oportunitatea să afle detalii despre cum este să lucrezi în domeniu.  

„Gaming-ul este o industrie tânără. Media de vârstă a celor care lucrează în dezvoltarea de jocuri este de 26-27 de ani, ceea ce este foarte jos, comparativ cu alte industrii. Cel mai facil mod pentru un tânăr de a lua pulsul industriei şi de a vedea dacă i se potriveşte sunt game jam-urile (competiţiile de dezvoltare de jocuri). Aceste concursuri se întind pe o durată de 24, 48 sau 72 de ore, timp în care o echipă dezvoltă un joc de la zero, iar cel mai bun joc câştigă un premiu. Echipele sunt formate din programatori, artişti, designeri, scriitori şi sunetişti”, a spus Gabriel Stancu în cadrul workshop-ului.

Cele mai cunscute concursuri de game development pot fi accesate pe Global game jam, itch.ro şi 7DFPS.

De altfel, tinerii pot urmări programe de mentorat, internship şi job-uri de junior în cadrul poziţiilor deschise pe site-urile Asociaţiei dezvoltatorilor de jocuri video din România, Amber şi asociaţiei Arden.  

Pe lângă necesitatea de a ţine talentele tinere locale în ţară, Amber susţine egalitatea de şanse în domeniul industriei dezvoltării de jocuri video, fiind iniţiatorul campaniei #HerOwnGame, ce are ca scop să încurajeze femeile să urmeze o carieră în industrie.  Aceasta a fost tema principală a panel-ului de vineri, în cadrul căruia au participat 5 specialiste din studio-ul de gaming românesc.

Campania #HerOwnGame se adresează atât femeilor care au abilităţile potrivite pentru a lucra în industria de gaming, dar şi părinţilor acestora. Susţinerea şi încurajarea femeilor spre domeniul gaming-ului trebuie să înceapă încă din copilărie şi necesită schimbarea unor mentalităţi pentru a putea combate barierele care au fost setate de-a lungul timpului.

Monica Ureche, User Experience Designer la Amber, a povestit că în copilăria sa s-a confruntat cu preconcepţii de acest gen: băieţii fie mergeau în săli de jocuri, fie se întâlneau la unul dintre ei acasă să se joace împreună, iar fetele nu erau încurajate sau invitate să participe la astfel de activităţi.  

Pe lângă prezentarea stereotipurilor şi preconcepţiilor cu care fetele se confruntă, campania #HerOwnGame subliniază că orice aptitudine dobândită în şcoală sau la job poate fi translatată şi în roluri din gaming.  

„Studio-urile de gaming devin din ce în ce mai deschise să aducă în echipele lor şi femei. Skill-urile şi experienţa sunt mai importante decât genul. Femeile încep şi ele să aplice la job-uri în industrie, însă există fete şi femei care sunt încă temătoare să facă pasul acesta din cauza preconcepţiilor şi a fricii de a fi respinse”, a explicat Mariana Lupuianu, Global Talent Acquisition Manager la Amber. 

În cadrul panel-ului, au mai participat Gabriela Gherman (Head of Business Intelligence), Ana Pohrbi (HR Manager) şi Alina Popescu (Marketing Specialist), discuţia fiind moderată de Jacint Erdei (Head of Marketing).   

Evenimentul central al Bucharest Gaming Week aduce pe scenele sale virtuale unii din cei mai populari creatori de conţinut de gaming. Urmăreşte evenimentul pe www.bucharestgamingweek.ro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.