Preşedintele PNL Florin Cîţu a depus, joi, la Senat o propunere legislativă formulată la nivelul Tineretului Naţional Liberal, privind recunoaşterea sportului electronic în România. La scurt timp, proiectul a fost retras de pe site-ul Senatului. PNL a transmis că urmează să se mai facă modificări pe el.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

UPDATE Propunerea legislativă semnată de preşedintele PNL Florin Cîţu a fost retrasă  de pe site-ul Senatului, la scurt timp după ce PNL dăduse comuncat de presă cu prezentarea sa. 

Departamentul de comunicare al PNL a transmis că urmează să se facă modificări pe el. 

ŞTIREA INIŢIALĂ Tineretul Naţional Liberal, împreună cu reprezentanţii industriei de E-Sports - jucători profesionişti, manageri şi organizatori de competiţii - au derulat o serie de întâlniri de lucru cu scopul de a formula o propunere legislativă de recunoaştere a sportului electronic în România.

Procesul de elaborare a proiectului s-a realizat sub coordonarea preşedintelui Tineretului Naţional Liberal, Mara Mareş, şi în strânsă consultare cu reprezentanţii Federaţiei Internaţionale de Esports. Preşedintele PNL, Florin Cîţu, este iniţiator al propunerii legislative formulată la nivelul Tineretului Naţional Liberal, aceasta fiind depusă ieri la Senat, a transmis PNL într-un comunicat. 

"Partidul Naţional Liberal este cel mai puternic partener al mediului privat şi este deschis în faţa pieţei şi industriilor creative. Industria de E-Sports din România avea nevoie de o recunoaştere formală pentru a se dezvolta şi noi am răspuns pozitiv, în cel mai liberal mod posibil. Cea mai corectă reglementare este cea ceruta de piaţă. Am depus un proiect de lege pentru E-Sports la începutul sesiunii parlamentare", a declarat Florin Cîţu, Preşedintele Partidului Naţional Liberal

Mara Mareş, Preşedintele Tineretului Naţional Liberal spune că ”România a înţeles mega-trendul sporturilor electronice şi se adaptează din timp acestei realităţi”.

”Noi propunem astăzi o recunoaştere care este solicitată de piaţă şi care este conturată în parteneriat cu piaţa. Această recunoaştere acţionează ca un facilitator şi accelerator pentru piaţă şi industrie, ceea ce pentru România înseamnă că va obţine mari beneficii financiare. Această propunere va aduce beneficii întregului ecosistem de E-Sports, de la jucători şi echipe, până la cluburi, asociaţii şi organizatori de competiţii. Le mulţumesc tuturor actorilor implicaţi în elaborarea şi promovarea acestei soluţii legislative, şi în mod special preşedintelui Partidului Naţional Liberal, care a fost de acord cu propunerea legislativă şi a acceptat să o introducă în circuitul parlamentar”, spune Mara Mareş, Preşedintele Tineretului Naţional Liberal.

 

În România, în momentul de faţă au loc deja recurent mari evenimente de gaming cu un focus mare pe E-Sports precum Bucharest Gaming Week, Gaming Marathon, Digital Crusade sau Romanian Esports League. Acestea adună cumulat milioane de vizitatori, atât fizic cât şi online, atât din ţara noastră cât şi din întreaga lume.

“Salut această iniţiativă şi le mulţumesc tuturor celor care au contribuit şi vor contribui la adoptarea şi implementarea sa. Este un pas important pentru România şi pentru jucătorii români, care vor putea participa la competiţiile internaţionale şi vor putea concura, de la egal la egal, cu jucătorii din alte state ale lumii. Recunoaşterea E-Sports în România va contribui în mod direct la creşterea acestei industrii şi va duce reuşitele României la cel mai înalt nivel”, spune Vlad Marinescu, Preşedintele Federaţiei Internaţionale de E-Sports.

 

În 2021, Federaţia Internaţională de E-Sports împreună cu ROESF, partenerul său local, au organizat în premieră în România European Nations Cup, turneu la care au participat echipe din 12 ţări europene. O altă competiţie, la care România a câştigat locul doi la una dintre probe, a fost IESF World Championship din 2021.

“Este momentul cel mai bun pentru crearea unui cadru legislativ care să sprijine jucătorii şi cluburile de E-Sports. Se vede o atenţie mărită şi din partea investitorilor în ceea ce priveşte universul videogaming-ului, doar în România sumele alocate evenimentelor din acest sector crescând în 2021 cu aproximativ 40% faţă de anul 2020. În aceste condiţii, cu mize crescute şi cu oportunităţi reale în competiţiile internaţionale, jucătorul român de E-Sports trebuie să poată beneficia de tot suportul pentru a performa. Doresc să cred că această lege nu doar că va aduce o recunoaştere legală muncii sale, ci va fi şi un sprijin în dezvoltarea ecosistemului de care el are nevoie pentru a obţine performanţele despre care vorbeam. La ce talent există în ţara noastră, sunt convins că foarte curând vom vedea multe trofee ajungând în România”, spune Tudor Dăescu, Preşedintele Gaming Week.

 

Parte a unei industrii mult mai mari, cea a gaming-ului, universul E-Sports este aşteptat să atingă o cifră de afaceri de aproape 2 miliarde de Euro anul acesta, la nivel global. Aceasta înseamnă o creştere de aproape 100% faţă de anul trecut. Sumele în această industrie vin din drepturi de difuzare, vânzări de bilete la evenimentele live, vânzări de obiecte promoţionale şi achiziţii in-game, dar marea parte, în proporţie de 69%, se datorează sponsorizărilor şi publicităţii.

 

În industria de gaming, România este deja un punct important pe harta lumii. În ţara noastră sunt dezvoltate jocuri foarte cunoscute la nivel mondial, cum ar fi Fifa sau Assassin’s Creed, de către studiouri multinaţionale precum Electronic Arts, Gameloft şi Ubisoft, sau de către mari companii romaneşti cum sunt Amber, Killhouse Games sau Green Horse Games. Cumulat, cifra de afaceri a industriei dezvoltatoare de jocuri din România depăşeşte 200 de milioane Euro anual.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.