Reprezentanţii PNL Sector 1 prezintă "motive obiective" pentru care consilierii liberali nu au votat mai multe proiecte propuse de aparatul administrativ al primarului Clotilde Armand. "Consilierii PNL Sector 1 acţionează şi iau decizii doar pentru binele cetăţenilor şi al comunităţii, propun şi susţin proiecte bune pentru sector, transparente, oneste şi care respectă legea. Nu vom devia nici măcar un milimetru de la aceste valori", arată aceştia.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"În slujba cetăţenilor şi în parteneriat pentru comunitate. Aceste principii sunt nenegociabile pentru PNL Sector 1, în activitatea tuturor colegilor noştri din funcţii publice. Consilierii PNL Sector 1 acţionează şi iau decizii doar pentru binele cetăţenilor şi al comunităţii, propun şi susţin proiecte bune pentru sector, transparente, oneste şi care respectă legea. Nu vom devia nici măcar un milimetru de la aceste valori şi nici nu vom dezamăgi cetăţenii acestui sector, pe care îi reprezentăm cu onoare şi demnitate. Singurul interes care trebuie să conteze în Primăria Sectorului 1 este interesul cetăţenilor", se arată într-un comunicat de presă transmis, joi seară, de PNL Sector 1.

Conform sursei citate, în şedinţa de joi a Consiliului Local al Sectorului 1, consilierii PNL nu au votat o serie de proiecte propuse de aparatul administrativ al primarului Clotilde Armand, din motive obiective, prezentate pe larg.

1.Proiect de hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind digitalizarea, organizarea şi funcţionarea parcărilor publice de reşedinţă administrate de Consiliul Local al Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti.

"Consilierii PNL Sector 1 nu au susţinut acest proiect care schimbă regulile în timpul jocului, fără să ţină cont de părerile exprimate de comunitate. Considerăm inacceptabil ca niciuna dintre cele 400 de opinii exprimate de cetăţeni, în procesul de consultare publică, nu a fost transpusă în proiect. Mai mult decât atât, dintre aceste 400 de opinii, peste 100 au fost de la persoane juridice, plătitoare de taxe în sector, care au dreptul să fie incluse în procedura de atribuire de locuri de parcare. În timp ce oraşe dezvoltate, cu care ne place să ne comparăm, precum Oradea sau Cluj, dar şi alte sectoare atribuie parcări firmelor, sectorul 1 alege să le ignore solicitările", se arată în comunicat.

Reprezentanţii PNL Sector 1 susţin că proiectul de HCL ridică semne de întrebare şi din punct de vedere procedural: nu este precizat nicăieri serviciul din cadrul ADP care a întocmit acest regulament.

"Mai mult decât atât, pe referatul de aprobare nu apare semnătura directorului juridic, aşa cum se obişnuieşte, ci a unui simplu consilier juridic. Este clar o lipsă de asumare, care trebuie explicată, ridicând grave semne de întrebare", afirmă ei.

Aceştia susţin şi că proiectul de HCL este incomplet şi din punctul de vedere al conţinutului: 

- Termene aberante şi imposibil de respectat de către cetăţeni: articolul 40 prevede 15 zile de la înstrăinarea autovehiculului în care poţi solicita încheierea unui nou contract, pentru altă maşină, respectând toate criteriile de la articolul 8.

- Nu este precizată data până la care se poate reînnoi anual contractul.

- Nu sunt clarificate documentele pe care cetăţenii trebuie să le depună.

- Nu este precizată clar o procedură pentru respectarea priorităţii pe care, conform legii, o au persoanele cu dizabilităţi.

Potrivit sursei citate, aceste argumente au fost comunicate public în cadrul şedinţei de Ramona Porumb, viceprimarul PNL al sectorului 1, şi de consilierul local PNL Dan Podaru.

2.Proiect de hotărâre privind diminuarea temporară a frecvenţelor de intervenţie pentru operaţiunile activităţii de măturat, spălat, stropit şi întreţinere a căilor publice din cadrul serviciului de salubrizare în aria administrativ teritorială a sectorului 1 desfăşurate de Compania Romprest Servicii SA.

"Acest proiect de HCL anulează, practic, toate eforturile din ultimele săptămâni de mediere a situaţiei şi deblocare a contractului de salubrizare, punând sub semnul întrebării dorinţa autentică a administraţiei Armand de a soluţiona această chestiune. După trei întâlniri ale comisiei de mediere, din care fac parte colegi consilieri locali, Romprest a trimis o propunere pertinentă, ce include o reducere temporară a unor programe din cadrul activităţii serviciului delegat, precum şi soluţia de eşalonare a debitului restant. Romprest a acceptat solicitarea viceprimarului USRPLUS Oliver Păiuşi de eşalonare a debitului restant pentru o perioadă de şase luni, ba chiar a propus o perioadă de 8 luni. Propunerea include o diminuare a bugetului de 39,8 milioane de lei, iar măsurile agreate urmau să facă obiectul unui HCL", afirmă reprezentanţii PNL Sector 1.

Ei adaugă că, "în mod stupefiant", Primăria Sectorului 1 propune un alt HCL, ce nu ţine cont de oferta Romprest, ci include doar propriile condiţii şi termene, pe care operatorul de salubritate nu le va accepta.

"Ignoră activitatea comisiei de mediere, nu ia în considerare raportul acesteia şi nici demersurile de mediere şi identificare de soluţii în interesul cetăţenilor. Proiectul a fost scos de pe ordinea de zi la începutul şedinţei, la propunerea liderului grupului de consilieri PNL, Victor Picu, şi a consilierului PNL, Dan Podaru, preşedintele comisiei de mediere a blocajului cu Romprest", precizează aceştia.

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, statului de funcţii şi regulamentului de organizare şi funcţionare ale ADP Sector 1.

"Un alt proiect pe care consilierii PNL nu l-au putut gira era cel care aproba organigrama, statul de funcţii şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale ADP Sector 1. Consilierii au constatat o argumentare fictivă, fără o analiză concretă, fără evaluări sau audit (sau dacă s-au făcut, nu au fost incluse în documentaţie). De asemenea, nu putem vota un proiect care nu s-a aflat în procedura de consultare publică, conform legii transparenţei, şi nici nu a fost consultat şi discutat cu sindicatele", spun reprezentanţii PNL Sector 1.

4. Proiectul de hotărâre privind aprobarea organigramei, statului de funcţii, numărului de personal şi regulamentului de organizare şi funcţionare ale Poliţiei Locale Sector 1.

Potrivit sursei citate, în cazul reorganizării Poliţiei Locale Sector 1, se constată aceleaşi probleme de transparenţă ca în cazul ADP: nu au fost consultate sindicatele şi nici nu a fost pus în consultare publică.

"De asemenea, propunerea de reorganizare este discutabilă, întrucât o serie de direcţii importante sunt transformate în compartimente — ordine şi linişte publică, achiziţii, juridic sau resurse umane. Unele dintre acestea au zeci de persoane, care rămân practic fără coordonatori. Înţelegem şi susţinem nevoia de a reduce poziţiile de conducere din organigramă, dar nu de oriunde, ca să dea bine la număr. O parte dintre aceste direcţii implică măsuri şi răspundere importante, aşa că este nevoie de o asumare concretă. 

Din informaţiile noastre, au fost trimise mai multe opinii specializate, pentru eficientizarea unor servicii importante, care au nevoie şi de mai mulţi poliţişti (cum este cazul disciplinei în construcţii sau control activităţi comerciale), dar nu au fost incluse. De asemenea, este cel puţin discutabilă includerea printre condiţiile de eligibilitate la poziţii de director general sau director general adjunct în cadrul Poliţiei Locale a studiilor inginereşti. Înainte de a vota un astfel de proiect, sunt necesare lămuriri suplimentare", mai arată PNL Sector 1.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea numărului şi cuantumului burselor de merit, burselor de performanţă, burselor de studiu şi de ajutor social pentru elevii de la cursurile cu frecvenţă din învăţământul preuniversitar de stat Sector 1, pentru semestrul I al anului şcolar 2020-2021.

"PNL a fost şi va fi întotdeauna un susţinător al premierii meritelor copiilor cu rezultate deosebite şi susţinerii celor din medii vulnerabile. În mandatul anterior, bursele copiilor s-au dublat la propunerea PNL. Considerăm importante respectarea principiilor echităţii, meritocraţiei şi corectitudinii. Algoritmul propus pentru bursele de merit, în forma inclusă în HCL propusă de primarul Clotilde Armand, este complet discriminator pentru elevii liceelor cu rezultate foarte bune", afirmă reprezentanţii PNL Sector 1.

Conform aceleiaşi surse, întrucât proiectul nu putea fi votat în această formă, grupul de consilieri PNL a depus o serie de amendamente la acest proiect de HCL, pentru menţinerea cuantumului actual, ba chiar creşterea burselor pentru elevii cu rezultate deosebite, meritocraţia fiind un principiu de bază al unei societăţi performante. Proiectul a fost aprobat cu amendamentul PNL – bursele au fost salvate.

Primarul Sectorului 1 Clotilde Armand acuză grupul PNL din Consiliul Local al Sectorului 1 că la şedinţa de joi și-a bătut joc de fiecare proiect care ar fi făcut comunitatea mai prosperă, recomandându-le acestora să lase înțelegerile cu PSD şi să fie parteneri oneşti ai cetăşenilor. ”USL trăieşte la sectorul 1”, este concluzia edilului.

Liderul PNL Sector 1 Sebastian Burduja i-a răspuns într-o postare pe Facebook, afirmând că PNL, în interesul cetăţenilor a susţinut candidatura acesteia la Primărie şi că parteneriatul între două grupuri politice ar trebui să însemne transparenţă, colaborare, încredere reciprocă şi spirit de echipă, pe care echipa liberală le-a dăruit cu toată inima, primind in schimb ”aluzii, acuzaţii şi jigniri”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.