Liderul PNL, Ludovic Orban, afirmă, după anunţul premierului Viorica Dăncilă privind construirea autostrăzii Comarnic-Braşov din fonduri guvernamentale, că dacă se doreşte construirea din bani de la buget trebuie făcută licitaţie. "Doamna candidat, după ce că nu aţi fost în stare să construiţi o autostradă «cap-coadă», acum vreţi să daţi şi un tun, probabil pentru finanţarea campaniei prezidenţiale. Opriţi-vă înainte de a fi prea târziu. Altfel, riscaţi să îi tineţi companie şefului de care v-aţi lepădat prea uşor", spune Orban.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Telenovela autostrăzii Comarnic - Braşov continuă. Noul episod este horror şi în distribuţie o are ca principal personaj pe gospodina rătăcită la Palatul Victoria. Ultima întâmplare este anunţul făcut de Vasilica Viorica despre faptul că nu se mai face pe PPP ci va fi declarată de «importanţă naţională sau de infrastructură critică» şi va fi finanţată cu bani de la bugetul de stat, urmând a fi construită tot de consorţiul chinezo-turc, scos din joben pentru PPP", afirmă Ludovic Orban, duminică, într-o postare pe Facebook.

El spune că acum proiectul va fi finanţat din taxele şi impozitele plătite de români.

"Mai precis, ce ne spune premierul? Am modificat legea privind parteneriatul public-privat pentru ca să nu mai fie necesară realizarea unei proceduri competitive pentru selectarea constructorului. Atribuim cui vor «muşchii noştri» contractul de PPP. După care decidem că nu mai trebuie să vină consorţiul scos din burtă cu banii necesari pentru construcţia tronsonului de autostradă (aşa cum prevede un contract de PPP, în care finanţarea lucrărilor este asigurată de constructor) ci îl finanţăm de la buget, din taxele ş impozitele plătite de români", mai spun Orban.

Liderul PNL susţine că acest lucru are "puternic iz penal".

"Nu ştiu cine i-a scris replicile lui Vasilica Viorica, dar parcă tot Dragnea este scenarist. Pentru că treaba asta este «curat murdară» şi cu puternic iz penal. Doamna candidat, după ce că nu aţi fost în stare să construiţi o autostradă «cap-coadă», acum vreţi să daţi şi un tun, probabil pentru finanţarea campaniei prezidenţiale. Opriţi-vă înainte de a fi prea târziu. Altfel, riscaţi să îi tineţi companie şefului de care v-aţi lepădat prea uşor. În caz că nu v-a spus nimeni din PSD, vă spun eu. Dacă vreţi să construiţi orice tronson de autostradă cu bani de la buget sunteţi obligată de lege să faceţi licitaţie", încheie Orban.

Premierul Viorica Dăncilă a anunţat, duminică, la Ploieşti, că Guvernul renunţă la ideea realizării autostrăzii Comarnic - Braşov în parteneriat public-privat cu consorţiul turco-chinez care s-a arătat interesat de proiect, Dăncilă spunând că vrea declararea în CSAT a acestei autostrăzi ca fiind de importanţă naţională şi realizarea acesteia din fonduri guvernamentale.

"După cum ştiţi, autostrada Comarnic - Braşov este în parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societăţi chinezo-turce. Eu am hotărât, împreună cu colegii mei, să scoatem din parteneriat public-privat, iar în prima şedinţă de CSAT această autostradă să devină de importanţă naţională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările pentru această autostradă", a spus Viorica Dăncilă, duminică, într-o conferinţă de presă la Ploieşti.

Premierul României a precizat că "birocraţia este destul de mare", iar în ţară "s-a format această instituţie a contestaţiilor”, soluţia fiind ca această autostradă să devină de importanţă naţională şi să fie construită din fonduri guvernamentale.

Dăncilă nu a avansat o dată privind etapele realizării viitorului drum de mare viteză.

În 30 decembrie 2018, premierul Viorica Dăncilă declara, referindu-se la termenul de finalizare a autostrăzii Ploieşti - Comarnic – Braşov, că acesta ar putea fi 2024, dar că speră să fie mai repede.

"Aş putea să dau un termen. Nu aş vrea nici să fiu foarte optimistă, eu vreau să fiu realistă. Dacă în ianuarie desemnăm câştigătorul, patru ani este alocat pentru construcţia autostrăzii, deci să spun nu patru ani, să spunem în 2024, dau cinci ani, dar sper să fie mai repede", afirma şefa Executivului, referindu-se la autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov.
 
Dăncilă argumenta că ştie că parteneriatul public-privat a fost criticat, că s-a spus că arată incapacitatea Guvernului de a atrage fonduri europene şi că pentru autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov sunt cinci firme mari care şi-au arătat interesul, câştigătorul urmând să fie desemnat în cursul lunii ianuarie.
 
"Eu cred în această lege a parteneriatului public-privat, este o lege care pentru prima dată introduce garanţia de la stat, ceea ce dă mai multă încredere celor care vor să se implice în acest parteneriat public-privat. În altă ordine de idei, sunt firme mari, sunt firme care şi-au arătat interesul şi eu cred că de data aceasta, pornind de la această lege care este o lege bună, pornind de la oportunităţile pe care le avem, pornind de la încrederea în Guvernul României, pentru că trebuie să existe şi încredere în guvern, eu cred că vom face acest lucru şi viitorul ne va dovedi cele spuse de mine", afirma premierul. 
 
În aprilie, Dăncilă anunţa, într-o şedinţă de Guvern, că au fost făcute progrese în privinţa proiectului autostrăzii Ploieşti - Comarnic - Braşov.

”Deşi guvernele anterioare au tot promis că vor realiza această autostradă şi au făcut şi refăcut studiile de fezabilitate, noi, în numai câteva luni, am ajuns în faza finală a achiziţiei publice. Recent, conform termenului-limită stabilit, o asociere de firme, cu vastă experienţă în domeniul infrastructurii, a depus oferta detaliată pentru construirea şi operarea în parteneriat public-privat a autostrăzii Ploieşti - Comarnic - Braşov”,  spunea premierul.

Ulterior, Profit.ro scria că Guvernul urma să înceapă negocierile cu asocierea formată din companiile China Communications Construction Company (CCCC) din China, care a construit cel mai lung pod din lume, şi Makyol Insaat Sanayi Turizm din Turcia, pentru construcţia şi operarea în regim de parteneriat public-privat a autostrăzii Ploieşti - Braşov, proiect estimat la 1,36 miliarde de euro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.