Candidatul susţinut de PNL şi USR la Primăria Capitalei, Nicuşor Dan, a criticat luni situaţia transportului în comun din Bucureşti, spunând că nu au fost făcute investiţii în şinele de tramvai sau în calea de rulare a acestora, că este o situaţie dezastruoasă în privinţa fondurilor europene şi că sunt cumpărate autobuze hibrid care sunt 90 la sută diesel şi 10 la sută electrice în loc să fie invers. El a spus despre Primarul Capitalei Gabriela Firea că este un primar ”plângăcios”, pentru că s-a plâns pe tot parcursul mandatului.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Nicuşor Dan a susţinut luni, o conferinţă de presă, în faţa Depoului Vatra Luminoasă, despre situaţia în care se găseşte STB, acuzând faptul că nu există o mentenanţă profesionistă. 
“În ceea ce priveşte vehiculele societăţii de transport bucureştene nu există o mentenanţă profesionistă aşa cum ar trebui să fie făcută. Am ales această locaţie pentru că ieri au venit mai mulţi oameni pasionaţi de transportul public şi au văzut autobuze şi troleibuze care sunt descompletate pentru că se iau piese de la una la cealaltă. Nu aşa se face o mentenanţă profesionistă a vehiculelor unei regii de transport”, a declarat Nicuşor Dan, la o zi după ce un troleibuz a luat foc în centrul Capitalei. 
El a precizat că nu s-a făcut nicio investiţie în şinele de tramvai şi nici pe calea de rulare a tramvaielor. 
“Legat de deraierea tramvaiului, nu s-a făcut practic nicio investiţie în actualul mandat în şinele de tramvai şi nici pe calea de rulare a tramvaielor care sunt în funcţiune, nu s-a făcut nicio investiţie pe reţeaua electrică a troleibuzelor, s-au făcut pe o problemă care îi deranjează mult pe bucureşteni, pe aerul condiţionat din mijloacele de transport, progresele sunt minimale, au fost numai puţin de patru licitaţii eşuate pentru achiziţia de aer condiţionat” , a explicat candidatul la Primăria Capitalei, susţinut de PNL şi USR. 
Nicuşor Dan a mai spus că autobuzele hibride cumpărate de Primărie sunt 90 la sută diesel şi 10 la sută electrice. 
“În ceea ce priveşte achiziţiile pe fondul pentru mediu, primarul a aşteptat doi ani şi jumătate până când să descopere că există această sursă de finanţare, abia în decembrie 2018 a fost semnat contractul şi abia în zilele noastre avem perspective de a avea cele 100 de troleibuze şi 130 de autobuze hibride. Legat de hibride, sunt două tipuri de hibride, unele care sunt 90 la sută electrice şi 10 la sută diesel şi unele care sunt 90 la sută diesel şi 10 la sută electric, din păcate ce am cumpărat noi este 90 la sută diesel şi 10 la sută electric”, a explicat Nicuşor Dan.
El a mai acuzat în conferinţa de presă şi situaţia fondurilor europene. 
“Pe achiziţia din fondurile europene situaţia este dezastruoasă. Abia la jumătatea anului trecut au început pregătirea pentru achiziţia a 100 de tramvaie şi 100 de autobuze electrice, licitaţia pentru tramvaie a fost închisă la jumătatea lui 2019, a doua licitaţie pentru tramvaie a fost anulată de CNSC în urmă cu câteva luni. Mai faci o menţiune pe bani europeni pentru tramvaie, aceştia sunt condiţionaţi, achiziţia tramvaielor din bani europeni este condiţionată de refacerea liniilro 40 şi 55, adică banii europeni vin împreună pentru tramvaie şi pentru linii pentru aceste linii 40 şi 55 nu s-a făcut nici măcar documentaţia tehnică, nicidecum să fie începute lucrările. Dacă banii nu sunt cheltuiţi pânâ în 2023 trebuie daţi toţi banii înapoi pe eventualele tramvaie care sunt achiziţionate până atunci”, a afirmat Nicuşor Dan. 
El a mai spus că în privinţa licitaţiei pentru autobuzele electrice Primăria Capitalei a lansat licitaţia şi apoi a închis-o pentru că “nu a fost fericită cu ofertele”, acuzând şi calitatea caietelor de sarcini cu care municipalitatea merge la licitaţii. 
Nicuşor Dan a mai declarat că primarul Capitalei este “plângăcios” deoarece s-a plâns tot mandatul. 
“Primarul nostru, care tot mandatul ăsta a plâns, un primar plângăcios, a venit ieri şi a anunţat că nu exclude un sabotaj şi vreau să vă aduc aminte decembrie 2018 când au fost nişte defecţiuni la sistemul de semaforizare, a venit viceprimarul Bucureştiului şi a acuzat o mână criminală care a umblat prin semafoarele municipalităţii ca să afecteze acest mandat glorios. Bineînţeles că s-a făcut o plângere penală, s-a constatat că de fapt era o eroare a noii companii de management a traficului care nu ştia să lucreze cu semafoarele pe care le primise de la Administraţia Străzilor”, a mai spus Nicuşor Dan.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.