Legea pentru modificarea şi completarea unor acte normative în materie electorală, promulgată miercuri de preşedintele Klaus Iohannis, include, pe lângă prevederile explicite referitoare la organizarea şi desfăşurarea alegerilor parlamentare şi modificări şi completări ale reglementărilor vizând activitatea Autorităţii Electorale Permanente, care va avea o structură mai mare, inclusiv doi secretari generali adjuncţi, dar şi departamente cu diverse atribuţii, cărora le sunt asociate servicii de suport.Legea reglemetează şi condiţiile pentru ocuparea funcţiilor de conducere în cadrul AEP şi limitează la trei numărul reprezentanţilor permanenţi pe lângă organizaţii internaţionale, ce activează în domeniul de competenţă al Autorităţii Electorale Permanente, care vor fi salarizaţi la nivelul funcţiei publice parlamentare de director general. Aceasta în condiţiile în care în prezent există un astfel de reprezentat care, potrivit datelor transmise de AEP pentru Europa Liberă, încasează un salariu net de 5.932 lei pe lună, iar indemnizaţia de delegare este de 26.710 lei (aproximativ 5.564 de euro) pe lună. În urma schimbărilor decise de Parlament, avizul birourilor permanente reunite ale celor două Camere la numirea, eliberarea din funcţie sau destituirea personalul aparatului de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente cu statut de înalt funcţionar public parlamentar devine consultativ.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Autoritatea Electorală Permanentă poate avea doi secretari generali adjuncţi, numiţi de preşedintele Autorităţii Electorale Permanente, în condiţiile prezentei legi”, este un articol nou introdus în Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului şi a Camerei Deputaţilor, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Autorităţii Electorale Permanente.

O altă modificare introduce detalii referitoare la aparatul propriu de specialitate al Autorităţii Eectorale Permanente, stabilind că ”în cadrul structurii centrale a aparatului de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente funcţionează departamente împărţite pe următoarele domenii principale de activitate: a) legislaţie, contencios electoral, relaţia cu Parlamentul şi Uniunea Europeană; b) informatizarea proceselor electorale; c) controlul finanţării partidelor politice şi a campaniilor electorale; d) logistică electorală; e) coordonarea şi monitorizarea activităţilor în teritoriu; f) suportul organismelor electorale; g) cooperare internaţională”.

De asemenea, sunt adăugate trei noi alineate, potrivit cărora, în afara acestor departamente, în cadrul structurii centrale a aparatului de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente sunt organizate compartimente funcţionale cu rol de suport în domeniile financiar, juridic, administrativ, registratură, audit intern şi protecţia informaţiilor clasificate, la nivel de direcţie generală, direcţie, serviciu, birou sau compartiment, după caz. Pot fi organizate şi direcţii, servicii, birouri sau compartimente cu atribuţii conexe. 

Conform modificărilor decise de Parlament, în cadrul structurii centrale a aparatului de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente pot fi înfiinţate, prin regulamentul de organizare şi funcţionare, cel mult trei funcţii de reprezentant permanent pe lângă organizaţii internaţionale, ce activează în domeniul de competenţă al Autorităţii Electorale Permanente, salarizate la nivelul funcţiei publice parlamentare de director general. În prezent, după cum a relatat Europa Liberă,  Ingrid Bicu are 33 de ani şi reprezintă România ca expert la Institutul Internaţional pentru Democraţie şi Asistenţă Electorală (International IDEA) - Stockholm. Toate costurile privind cazarea, diurna, salariul şi transportul sunt suportate de România prin Autoritatea Electorală Permanentă.

„Doamna Ingrid Bicu încasează un salariu net de 5.932 lei pe lună, iar indemnizaţia de delegare este de 26.710 lei (aproximativ 5.564 de euro) pe lună”, este răspunsul oferit de Autoritatea Electorală Permanentă pentru Europa Liberă.

Personalul aparatului de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente este format din funcţionari publici asimilaţi funcţionarilor publici parlamentari şi din personal contractual, care se încadrează prin examen sau concurs, în condiţiile legii. Condiţiile de studii şi vechime în specialitatea studiilor, precum şi condiţiile specifice pentru ocuparea posturilor din cadrul aparatului de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente sunt stabilite, în condiţiile legii, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Electorale Permanente. Pot ocupa funcţii de conducere în cadrul aparatului de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente, persoanele care îndeplinesc aceste condiţii şi au o vechime de cel puţin 5 ani în funcţia publică parlamentară sau în funcţia publică asimilată funcţiei publice parlamentare.

Pot ocupa funcţii de şef departament sau director general în cadrul aparatului de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente, persoanele care îndeplinesc condiţiile stabilite de lege  şi au o vechime de cel puţin 10 ani în funcţia publică parlamentară sau în funcţia publică asimilată funcţiei publice parlamentare.

Activitatea desfăşurată de personalul cu studii juridice în cadrul Autorităţii Electorale Permanente constituie vechime în specialitate juridică.

Personalul de conducere şi execuţie de altă specialitate decât cea juridică din cadrul Autorităţii Electorale Permanente beneficiază de vechime în specialitatea studiilor absolvite.

Perioada de exercitare a mandatului de preşedinte şi de vicepreşedinte al Autorităţii Electorale Permanente constituie vechime în muncă şi în specialitate, cu toate drepturile prevăzute de lege.

O altă modificare se referă la articolul care în forma actuală prevede că personalul aparatului de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente cu statut de înalt funcţionar public parlamentar este numit, eliberat sau destituit din funcţie cu avizul birourilor permanente reunite ale celor două Camere ale Parlamentului.

Prin legea de modificare, acest aviz devine consultativ.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.