Gabriela Firea acuză, luni, într-o postare pe Facebook, ”fapte extrem de grave, cu iz penal şi de competenţa instituţiilor pricepute în cercetări, se derulează în aceste zile în Primăria Capitalei” referitor la achiziţia de tramvaie. ”Sigur că “turcismele” sunt bune la Timişoara, nu şi-n Capitală unde era nevoie de tramvaie româneşti, ca-n majoritatea oraşelor de dreapta”, comentează Firea, care arată că noile tramvaie nu circulă încă prin Bucureşti pentru că producătorul a folosit alte piese faţă de cele prezentate în oferta câştigătoare iar tramvaiul nu poate fi scos pe şine pentru că nu are certificat de omologare, iar primarul general face presiuni enorme asupra comisiei de recepţie pentru a le accepta.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
”Fapte extrem de grave, cu iz penal şi de competenţa instituţiilor pricepute în cercetări, se derulează în aceste zile în Primăria Capitalei! Sunt încă o realizare marca Nicuşor Dan! Noile tramvaie nu circulă încă prin Bucureşti pentru că producătorul a folosit alte piese faţă de cele prezentate în oferta câştigătoare. În plus, tramvaiul nu poate fi scos pe şine pentru că nu are certificat de omologare tocmai pentru că detalii tehnice importante sunt diferite de cele prezentate în licitaţie. Şi totuşi, primarul general face presiuni enorme asupra comisiei de recepţie pentru a le accepta”, spune Firea. 
 
Fostul primar arată că ”tramvaiele ajunse în probe la Bucureşti au alte motoare, cu o putere mai mică, faţă de cele prezentate în ofertă trimisă Primăriei Capitalei în timpul licitaţiei. Mai exact, motorul nu dezvoltă 120 kw, ci doar 100 kw. Piesa are un alt producător şi, evident, un alt preţ, mai mare decât cel declarat la licitaţie. Un fleac!”. 
 
”Aceeaşi problemă a fost constatată de specialişti în cazul boghiului şi a sistemului de acţionare. Aceste piese extrem de importante şi costisitoare diferă faţă de cele prezentate în oferta câştigătoare. Întrebarea este dacă având aceste piese ar fi obţinut acelaşi punctaj în timpul licitaţiei. Este limpede că oferta tehnică în baza căreia a fost câştigată licitaţia nu a fost respectată! În plus, pentru acest tramvai a fost depus un certificat de omologare tocmai din anul 2012. Însă, potrivit legii, certificatul şi-a pierdut valabilitatea pentru că au fost înlocuite componente importante. Membrii comisiei de recepţie au semnalat toate aceste lucruri şi tocmai asupra lor este, acum, presiunea cea mai mare. Trebuie să accepte noile specificaţii tehnice pe motiv că sunt mai bune, mai eficiente, dar mai scumpe”, precizează Gabriela Firea. 
 
Gabriela Firea continuă: ”Pentru Nicuşor Dan este, evident, de neacceptat şi nu s-a ferit să spună public. Nu s-a zbătut atât de mult ca să întâmpine acum probleme. Sper că nu a uitat nimeni cum producătorul a ţinut în sertar contractul semnat de mine şi echipa mea, doar pentru a-l putea parafa alături de Nicuşor Dan. Şi nici solicitarea de a majora preţul pe care a făcut imediat. Foarte bine, să-şi asume împreună această “afacere” când instituţiile statului vor pune întrebări. Să-i ia cu ei pe Ludovic Orban, patronul politic al primarului general, şi pe şefii din primărie “sponsorizaţi” de producătorul tramvaielor”.
 
Ea menţionează că ”a fost o bătaie imensă pe acest contract, iar în campania electorală a fost acuzată în fel şi chip”.
 
”S-a spus, în special, că nu susţin producătorii autohtoni, ceea ce este fals. Sigur că “turcismele” sunt bune la Timişoara, nu şi-n Capitală unde era nevoie de tramvaie româneşti, ca-n majoritatea oraşelor de dreapta. Spun încă o dată răspicat: nu am susţinut pe nimeni pentru că dacă aş fi înclinat spre vreuna dintre părţi nu ar fi fost legal. A existat o comisie de licitaţie, contestaţii, o decizie finală şi un câştigător, iar acesta are datoria să respecte oferta tehnică depusă. Nu te poţi suci după ce ai primit contractul! Sau orice se poate, dacă primarul este, iată, Nicuşor Dan!”, precizează Firea. 
 
”În curând, se împlinesc şase ani de când Consiliul General a Municipiului Bucureşti, în timpul mandatului meu de primar general, a aprobat achiziţia celor 100 de tramvaie noi, atât de necesare pentru transportul în comun din Bucureşti. Bucureştenii care folosesc zilnic transportul în comun nu au nici o vină în aceste “lupte” pe banii publici. Ei au nevoie de condiţii decente, de mijloace de transport în comun cu aer conditionat vara şi călduroase iarna. Pentru călători, e mai puţin important cine produce tramvaiul sau autobuzul”, mai spune Firea în postare. 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.