Premierul Dacian Cioloş a precizat, vineri, că, după doar două luni de la implementarea măsurilor de debirocratizare la nivelul administraţiei publice, încep să se vadă rezultatele, iar reducerea birocraţiei este un proces de durată şi ireversibil.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”La numai două luni de la adoptarea primului pachet pentru simplificare, începem să vedem primele rezultate: mai puţine documente pe care oamenii trebuie să le aducă la instituţii, mai puţine drumuri la ghişee, mai puţine cheltuieli. Reducerea birocraţiei este un proces de durată şi, totodată, un proces ireversibil. Am încredere că, treptat, toate instituţiile vor înţelege importanţa unei relaţii mai prietenoase cu oamenii şi că relaţia dintre cetăţeni şi autorităţi va fi deveni una corectă, normală, egală”, a spus premierul Dacian Cioloş, potrivit unui comunicat de presă al Executivului. 

Măsurile de simplificare a relaţiei dintre cetăţeni şi administraţie adoptate de Guvernul Dacian Cioloş sunt în proces avansat de implementare la nivelul instituţiilor din administraţia centrală, arată un prim bilanţ al acestui pachet legislativ, discutat în cadrul unei şedinţe speciale de Guvern pe tema evaluării implementării măsurilor de debirocratizare la nivelul adiministraţie publice.

Potrivit sursei citate, demersurile pentru debirocratizare, incluse în acest pachet, includ acceptarea copiei după buletin prin email, eliminarea copiilor legalizate ale documentelor, furnizarea unor adrese de email pentru comunicarea electronică cu cetăţenii, punerea la dispoziţie a unor metode alternative de plată pentru serviciile publice, pe lângă plata în numerar la ghişeu.

Astfel, conform sursei citate, ca urmare a implementării măsurilor de debirocratizare, a fost lansată noua platformă www.edirect.e-guvernare.ro urmând să fie stabilit cu fiecare minister metodele prin care vor fi publicate informaţiile pe platformă.

Totodată, măsura eliminării cerinţei de depunere a copiilor legalizate după documente a avut ca rezultat, după două luni, eliminarea copiilor legalizate de ctăre şcoli. 

”Măsura a fost implementată şi de alte instituţii: Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a transmis instrucţiuni în reţeaua consulară pentru eliminarea cerinţei copiei legalizate; Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a implementat total obligaţia şi şi-a schimbat procedurile. Centralizarea la nivelul Cancelariei Prim-ministrului arată că trebuie modificate peste 400 de Hotărâri de Guvern pentru a elimina copiile legalizate la nivelul administraţiei centrale”, se arată în comunicatul de presă al Guvernului. 

Potrivit surse citate, măsura privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de la unităţile de poliţie competente cu acordul expres al persoanei, acolo unde instituţia/autoritatea publică solicită cazierul judiciar a avut ca rezultat, în perioada menţionată, MAI a informat unităţile de poliţie cu privire la solicitarea cazierului judiciar de către instituţii direct de la acestea.

”MAI a trimis ministerelor o solicitare pentru a putea informatiza procedura de obţinere a cazierului între instituţii cu acordul persoanei. Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) a întocmit formulare pentru manifestarea consimţământului”, se mai arată în comunicat. 

Ca urmare a măsurii privind obligaţia folosirii cu precădere de mijloace electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, dacă beneficiarul deţine o adresă de email şi este de acord să o comunice, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) comunică electronic cu beneficiarii, iar la Ministerul Muncii, în cazul solicitării indemnizaţiilor pentru creşterea copilului, pot fi furnizate anumite informaţii via e-mail. De asemenea, în cadrul MAE, serviciile consulare sunt complet informatizate.

Totodată, prin obligaţia de a oferi metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul altor sisteme de plată, MAE a implementat POS-uri la majoritatea misiunilor diplomatice, urmând instalarea şi a altora, în luna septembrie, ONRC definitivează un sistem de e-payment pentru plata prin mijloace electronice, Ministerul Finanţelor Publice (MFP), prin Trezorerie, a introdus POS-uri la nivel de ghişee, urmând a fi introdusă facilitatea de plată online a taxelor şi impozitelor.

Guvernul a aprobat, pe 27 iulie, Strategia pentru dezvoltarea funcţiei publice (SDFP) pentru 2016-2020 care prevede, printre altele, un set de acţiunii pentru îmbunătăţirea performanţei profesionale, transparenţa ori prevenirea corupţiei în administraţie

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.