Orice cetăţean va putea accesa online, în regim de permanenţă şi indiferent de dispozitivul folosit, respectiv laptop, PC, smartphone sau tabletă, serviciile publice oferite de Camera Deputaţilor, a declarat, vineri, secretarul general adjunct al acestui for legislativ, George Dumitrică. Camera Deputaţilor a finalizat, în calitate de beneficiar, proiectul “Creşterea capacităţii administrative a Camerei Deputaţilor pentru furnizarea de servicii de calitate", cofinanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020 - cod SIPOCA 714/cod MySMIS 130074. Valoarea totală a proiectului este de 14.599.974,32 lei, din care finanţarea nerambursabilă asigurată de Uniunea Europeană este de maximum 12.261.622,40 lei. Cofinanţarea beneficiarului, respectiv Camera Deputaţilor, este de 2.338.351,92 lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Venim astăzi, aici, în faţa dumneavoastră, cu rezultatele obţinute în urma finalizării acestui proiect, prin care se asigură accesul online, deci în regim de permanenţă şi indiferent de dispozitivul folosit - laptop, PC, smartphone, tabletă - la nu mai puţin de opt servicii publice oferite cetăţenilor de Camera Deputaţilor, şi anume: depunerea de petiţii, transmiterea de solicitări de acces la informaţii de interes public, conform Legii nr. 544/2001, acreditarea organizaţiilor neguvernamentale, acreditarea jurnaliştilor, solicitarea de copii ale documentelor din arhivă, solicitarea de acces al cetăţenilor la şedinţele publice ale Camerei Deputaţilor, consultarea publică pentru iniţiative legislative, internship la Camera Deputaţilor”, a declarat Dumitrică într-o conferinţă de presă de prezentare a rezultatelor proiectului.

Secretarul general adjunct al Camerei Deputaţilor a menţionat faptul că, din momentul implementării proiectului, respectiv 3 ianuarie 2023, orice cetăţean va avea acces la oricare dintre aceste servicii publice fără a mai fi nevoit să se prezinte fizic la sediul Camerei Deputaţilor sau să trimită solicitările prin curier sau poştă.

”Ca urmare, orice cetăţean interesat de aceste servicii publice le poate utiliza din faţa calculatorului personal sau de pe telefon, în confortul casei sau al biroului, în orice moment - ziua sau noaptea, proiectul asigurând astfel accesibilitatea tuturor cetăţenilor la serviciile publice oferite de Camera Deputaţilor”, a subliniat Dumitrică.

El a arătat că proiectul a constat în creşterea capacităţii administrative a serviciilor Camerei Deputaţilor prin implementarea unor soluţii informatice moderne, care au simplificat şi eficientizat activitatea din perspectiva costurilor şi timpului de reacţie.

În ceea ce priveşte beneficiile aduse de acest proiect, Dumitrică a spus: ”În primul rând, este vorba de creşterea gradului de transparenţă şi eficienţă în prestarea serviciilor publice, de creşterea gradului de satisfacţie al beneficiarilor acestor servicii – respectiv cetăţeni, organizaţii neguvernamentale, mediu de afaceri, alte instituţii publice - şi, implicit, de îmbunătăţirea imaginii publice a Camerei Deputaţilor şi, prin aceasta, a Parlamentului. Venim în sprijinul solicitărilor cetăţenilor, ne raliem noilor tehnologii, pe care le folosim în avantajul tuturor şi, nu în ultimul rând, reducem birocraţia”. 

El a adus în discuţie şi beneficiile de ordin financiar obţinute ca urmare a măsurilor propuse prin proiect, arătând că este eliminată necesitatea tipăririi cererii şi depunerii acesteia la Registratura fizică a Camerei Deputaţilor, în aceeaşi măsură în care sunt eliminate şi costurile deplasării cetăţenilor la Registratura instituţiei sau cele de expediere prin curier/poştă.

”În ceea ce priveşte considerentele referitoare la economia de timp, sunt eliminate durata necesară pentru depunerea cererii, dată de deplasarea la Registratura instituţiei, obţinerea accesului în instituţie, confirmarea primirii, în cazul transmiterii prin poştă sau curier, primirea unei solicitări de completarea a dosarului, transmiterea de clarificări suplimentare asupra solicitării”, a menţionat secretarul general adjunct al Camerei Deputaţilor.

Dumitrică a arătat, totodată, că prin acest proiect s-au introdus şi posibilitatea transmiterii solicitării de oriunde şi oricând, nu doar pe durata programului de lucru al instituţiei, primirea imediată a confirmării de primire şi a numărului de înregistrare a cererii, precum şi posibilitatea de a completa dosarul solicitării prin depunerea de noi documente în mod electronic şi primirea răspunsului în mod electronic imediat după emiterea de către autoritate.

”Este important să subliniem faptul că soluţiile propuse în cadrul acestui proiect vor asigura creşterea eficienţei în tratarea solicitării cetăţenilor prin reducerea cu cel puţin 20% a duratei pentru parcurgerea procedurilor administrative aferente serviciilor publice furnizate cetăţenilor, prin digitalizarea fluxurilor de lucru din cadrul instituţiei”, a mai spus Dumitrică, care a arătat că peste 100 de angajaţi ai Camerei Deputaţilor au fost formaţi, instruiţi, evaluaţi şi certificaţi pentru a lucra în acest proiect.

Managerul de proiect, Gabriel Stecoza, a menţionat, la rândul său, că proiectul este intitulat “Creşterea capacităţii administrative a Camerei Deputaţilor pentru furnizarea de servicii de calitate” şi este cofinanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020 - cod SIPOCA 714/cod MySMIS 130074.

”Camera Deputaţilor derulează proiectul pe o perioadă de 38 luni, septembrie 2019 - noiembrie 2022, perioadă care a inclus şi un an de pandemie. Valoarea totală a proiectului este de 14.599.974,32 lei, din care finanţarea nerambursabilă asigurată de Uniunea Europeană este de maximum 12.261.622 lei, iar cofinanţarea beneficiarului, adică a Camerei Deputaţilor, este de 2.338.351 lei” a spus Stecoza.

El a subliniat faptul că, prin rezultatele obţinute în urma implementării proiectului, sunt create premisele multiplicării acestora la diferite niveluri administrative, respectiv central, sectorial şi regional.

”Soluţiile implementate de Camera Deputaţilor pot fi evidenţiate drept bune practici pentru domeniul reducerii poverii administrative, fiind promovate cu scopul preluării conceptuale şi multiplicării la nivelul altor instituţii publice, inclusiv în relaţiile instituţionale ale solicitantului cu alte entităţi din administraţia public”, a mai spus Stecoza.

La rândul său, directorul tehnic al firmei Crucial Systems & Services, Mihai Moldoveanu, implicată în derularea proiectului, a precizat că, din cunoştinţele sale, Camera Deputaţilor este prima instituţie publică din România, de o asemenea mărime si importanţă, care şi-a manifestat şi asumat să transpună în realitate conceptul de digitalizare în relaţia cu cetăţeanul.

El a mai spus că la acest proiect a lucrat o echipă formată din mai multe firme, respectiv SolvIT Networks şi Crucial Systems, împreună cu subcontractorii Certsign, Mindsoft IT Solutions şi Intelligent Quality Software Testing, companii care au înregistrat în anul 2021 o cifra de afaceri globala de peste 25.000.000 Euro si un profit de aproximativ 3.300.000 Euro.

Camera Deputaţilor a finalizat, în calitate de beneficiar, proiectul “Creşterea capacităţii administrative a Camerei Deputaţilor pentru furnizarea de servicii de calitate", cofinanţat din Fondul Social European (FSE), prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020 - cod SIPOCA 714/cod MySMIS 130074.

Obiectivul general al proiectului constă în creşterea capacităţii administrative a structurii organizatorice a serviciilor Camerei Deputaţilor prin măsuri de simplificare a furnizării serviciilor către beneficiari, susţinute prin implementarea unor soluţii informatice inovative.

Prin activităţile desfăşurate în cadrul proiectului s-a urmărit atingerea următoarelor rezultate:

  • Optimizarea şi simplificarea proceselor operaţionale din cadrul Camerei Deputaţilor în scopul reducerii poverii administrative pentru cetăţeni şi mediul de afaceri prin intermediul unei platforme integrate care să digitalizeze fluxurile de lucru din cadrul instituţiei;
  • Îmbunătăţirea abilităţilor şi cunoştinţelor personalului Camerei Deputaţilor pentru înţelegerea abordării pe procese şi implementarea măsurilor de simplificare implementate prin proiect, precum şi pentru utilizarea sistemelor informatice dezvoltate de proiect.

Valoarea totală a proiectului este de 14.599.974,32 lei, din care finanţarea nerambursabilă asigurată de Uniunea Europeană este de maximum 12.261.622,40 lei. Cofinanţarea beneficiarului, respectiv Camera Deputaţilor, este de 2.338.351,92 lei.

Camera Deputaţilor a derulat proiectul timp de 38 luni, în perioada septembrie 2019 - noiembrie 2022.

Proiectul asigură accesul online, în regim de permanenţă şi indiferent de dispozitivul folosit de cetăţeni (laptop, PC, smartphone, tabletă), la nu mai puţin de opt servicii publice oferite de Camera Deputaţilor: depunerea de petiţii, transmiterea de solicitări de acces la informaţii de interes public, conform Legii nr. 544/2001, acreditarea organizaţiilor neguvernamentale, acreditarea jurnaliştilor, solicitarea de copii ale documentelor din arhivă, solicitarea de acces al cetăţenilor la şedinţele publice ale Camerei Deputaţilor, consultarea publică pentru iniţiative legislative şi înscrierea la programul de internship.

Totodată, prin soluţiile informatice implementate, s-a efectuat digitizarea fluxurilor interne de lucru ale Camerei Deputaţilor, prin intermediul Platformei integrate ELO, şi a fost eliminată posibilitatea pierderii, dublării şi inconsecvenţei datelor şi informaţiilor deţinute în cadrul instituţiei.

Proiectul include şi o componentă referitoare la egalitatea de şanse, care presupune un nivel egal de vizibilitate şi afirmare pentru ambele sexe în toate sferele vieţii publice şi private, urmărind susţinerea participării depline a femeilor şi bărbaţilor în societate.

Ca urmare, orice cetăţean interesat de aceste servicii publice, le poate utiliza, începând cu 3 ianuarie 2023, din faţa calculatorului personal sau de pe telefon, în confortul casei sau al biroului, în orice moment, proiectul asigurând astfel accesibilitatea tuturor cetăţenilor la serviciile publice oferite de Camera Deputaţilor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.