Camera Deputaţilor dezbate luni moţiunea simplă depusă de USR şi Forţa Dreptei împotriva ministrul Edcuaţiei Ligiei Deca, despre care spun că nu a reuşit să implementeze nicio reformă în învăţământul românesc şi îl menţine într-o stare dezastruoasă, confirmată recent şi de rezultatele extrem de slabe de la testele PISA. Moţiunea este intitulată „Un ministru care minte nu poate gestiona educaţia”. Votul final asupra moţiunii este programat marţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
”Am văzut cu toţii rezultatele la testele PISA. România ocupă penultimul loc în UE. Nu mai e un şoc pentru nimeni, e doar confirmarea dezastrului din educaţie.Ce a făcut în aceste condiţii Ministerul Educaţiei? A cosmetizat raportul OECD şi a prezentat rezultatele în batjocură. Altfel nu se poate numi aprecierea că ”România este rezilientă” DA! Educaţia a reuşit ”performanţa” să rămână pe ultimul loc”, afirmă cei 56 parlamentari USR şi Forţa Dreptei ca re susţin moţiunea.
În moţiunea simplă, Ligia Deca este acuzată că a cenzurat raportările privind procentul de analfabetism funcţional înregistrat în România, pentru a ascunde dezastrul educaţional şi că nu a făcut nimic pentru a stopa degradarea şcolii româneşti, din contră, a sporit inechităţile din sistem, prin introducerea examenului de admitere la liceu, în ciuda tuturor avertismentelor primite, şi a continuat să scadă nivelul subiectelor de la Evaluarea Naţională, examen care a ajuns să nu mai însemne nimic.
”A consacrat ideea că nota 2 e foarte bună, că merită premiată”, i se reproşează ministrului Deca.
 
USR şi Forţa Dreptei solicită Guvernului să accelereze reformele din Educaţie prevăzute în PNRR, să crească de îndată salariile profesorilor conform măsurilor adoptate prin OUG 57/2023 şi să asigure derularea Programului Naţional Masă Sănătoasă pentru un milion de copii în anul şcolar 2023-2024, aşa cum este stabilit în legea învăţământului preuniversitar, conform sursei menţionate.
 
”Ministra Ligia Deca nu a făcut altceva decât să ascundă problemele din învăţământ. De aceea, în urma acestei moţiuni, singurul demers corect, salvator, reformist este plecarea de la conducerea educaîiei din România”, conchid semnatarii documentului.
Rezultatele testării PISA 2022 arată că scorurile medii obţinute de elevii din România au fost similare cu cele înregistrate în 2018 la matematică, lectură şi ştiinţe. Totodată, elevii din România au rezultate mai scăzute decât media celor din ţările OCDE şi doar 1% dintre elevii din ţara noastră au performanţe superioare la ştiinţe. În plus, diferenţa între rezultatele obţinute de elevii avantajaţi şi cei dezavantajaţi este mai mare în România faţă de diferenţa medie dintre cele două grupuri în ţările OCDE. Circa un sfert dintre elevii români se declară victime ale bullying-ului.
 
Ministrul Ligia Deca a anunţat că rezultatele României la PISA 2022 s-au menţinut la acelaşi nivel ca în 2018. Ea a menţionat că, spre deosebire de alte state, ţara noastră nu a înregistrat pierderi semnificative în performanţele elevilor.
 
„Sistemul educaţional din România este rezilient, dar trebuie să creştem nivelul de alfabetizare funcţional. Avem o proporţie importantă de elevi care nu au competenţele minime necesare pentru a face faţă cu succes provocărilor societăţii actuale. Performanţele la testarea PISA 2022 ne situează încă sub media OECD”, a explicat Deca.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.