Premierul Ilie Bolojan a afirmat că toate instituţiile care sunt implicate în acest război hibrid, în combaterea dezinformării, trebuie să îşi facă datoria, dar a subliniat că problema de fond este că trebuie recâştigată încrederea oamenilor. El a adăugat că orice ştire, chiar dacă nu este reală, prinde foarte bine la cei care nu au încredere legat de ceea ce se întâmplă în ţară.
Bolojan a fost întrebat, joi, la Euronews, în ce măsură este pregătită România să contracareze pericolul războiul hibrid.
”Toate instituţiile care sunt implicate în acest război hibrid, în combaterea lui, în combatarea dezinformării, trebuie să-şi facă datoria. Eu întotdeauna am spus că o problemă foarte importantă ţine şi de încrederea socială şi de încrederea în autorităţi. Şi problema de fond este să recâştigăm încrederea oamenilor. Atunci când oamenii nu au încredere într-o guvernare, de exemplu, sau în ceea ce se întâmplă în ţară, în direcţia în care se mişcă o ţară, vă daţi seama că orice fel de ştire, chiar dacă nu are niciun fundament real, prinde foarte bine, orice felul de divizare, orice feluri de dezinformare de genul acesta şi, practic, vin pe un teren fertil”, a declarat Ilie Bolojan.
13 octombrie - Oraşul meu acasă şi la birou (ediţia a IV-a)
El a adăugat că trebuie corectate nedreptăţile care s-au acumulat în aceşti ani şi create condiţii de dezvoltare.
”Noi trebuie să recâştigăm încrederea oamenilor, să arătăm clar ce putem face în guvernare, că guvernăm cât mai corect posibil în condiţiile date, că lucrăm pentru oameni şi corectăm dreptăţile care s-au acumulat în aceşti ani şi creăm condiţii de dezvoltare. Ăsta este fondul problemei şi pe componenta de dezinformare şi aşa mai departe. Dar, bineînţeles, şi cei care au responsabilităţi în această zonă trebuie să-şi facă datoria”, a mai afirmat premierul Bolojan.
Procurorul general al României, Alex Florenţa, a declarat, marţi, că România a fost ţinta predilectă a unor campanii ample, hibride, în contextul alegerilor din 2024 şi a adăugat că această campanie s-a manifestat atât prin atacuri cibernetice, măsuri de destabilizare a ordinii publice, cât şi prin campanii de micro-targetare a populaţiei, dezinformare şi influenţarea electoratului.

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.