Salt Bank anunţă numirea lui Vikram Tikoo în rolul de Chief Technology Officer, marcând un pas important în consolidarea viziunii digitale a băncii. Preluarea rolului va avea loc după aprobarea Băncii Naţionale a României.
Cu o experienţă vastă în implementarea soluţiilor tehnologice la nivel global, Vikram va contribui la extinderea capacităţilor infrastructurii bancare existente, pentru a creşte flexibilitatea şi siguranţa, astfel încât să răspundă cât mai bine nevoilor viitoare ale băncii.
„Nu doar că rezonează cu valorile noastre, dar vine cu o experienţă internaţională valoroasă, care ne va ajuta să ducem mai departe planurile ambiţioase pe care le avem. Numirea lui e un pas important pentru Salt — are know-how real în IT şi înţelege cu adevărat ce înseamnă leadership. Astfel, va contribui decisiv la modelarea şi consolidarea sistemului nostru digital de banking, dar cum vrei tu,” a declarat Gabriela Nistor, CEO Salt Bank.
Obiectivul lui Vikram este acela de a întări direcţia strategică a Salt Bank de dezvoltare rapidă. În noul său rol, va coordona integrarea soluţiilor tehnologice avansate, cu scopul de a asigura scalabilitatea şi securitatea platformei digitale, şi va susţine extinderea portofoliului de produse şi servicii.
„Sunt încântat să mă alătur Salt Bank într-un moment în care inovaţia tehnologică face diferenţa în banking. Obiectivul meu este să consolidăm infrastructura digitală astfel încât să susţinem ritmul de creştere al băncii, să creştem agilitatea şi să livrăm soluţii simple şi relevante pentru clienţi”, a declarat Vikram Tikoo.
Salt Bank funcţionează pe un tech stack de ultimă generaţie, bazat exclusiv pe tehnologii moderne, sigure şi scalabile. Fără sisteme moştenite sau infrastructuri învechite, banca utilizează arhitectură cloud-native, microservicii şi soluţii automatizate, aliniate la cele mai noi standarde din industrie. Această abordare îi permite să inoveze rapid, să livreze constant produse noi şi să ofere o experienţă digitală fiabilă pentru clienţi.
În acelaşi timp, Salt Bank este un mix atent dozat de tehnologie şi empatie. Acest lucru se poate observa încă din componenţa echipei de aproape 400 de „săltăreţi”. O treime sunt din zona IT, aşa cum te-ai aştepta de la un jucător digital, în timp ce o altă treime activează în Care Center – un detaliu care spune multe despre abordarea primei bănci româneşti 100% digitale.
„Nu automatizăm doar pentru că se poate. La Salt Bank, tehnologia intervine acolo unde aduce valoare, iar oamenii rămân unde contează cu adevărat – când e nevoie de empatie, creativitate, intuiţie şi soluţii pe loc. Aşa ne asigurăm că le oferim clienţilor experienţa pe care o aşteaptă de la banca lor, astăzi.”, a declarat Gabriela Nistor.
Peste 20 de ani de experienţă globală în tehnologie şi inovaţie
Vikram Tikoo are o carieră solidă, cu roluri de leadership în companii de top din domeniul fintech. El a condus echipe internaţionale şi a coordonat iniţiative complexe în Europa, Asia şi America de Nord. În 2023, a fost inclus în clasamentul Top 10 CIOs in UK & Ireland realizat de Technology Magazine, o recunoaştere a performanţei sale în leadership tehnologic.
Înainte de Salt Bank, Vikram a ocupat poziţia de Vicepreşedinte şi Chief Information Officer la Fiserv, unul dintre cei mai importanţi jucători fintech la nivel global. Aici, a dezvoltat strategii tehnologice şi a livrat proiecte de transformare digitală la scară globală.
Vikram este absolvent al London School of Economics and Political Science (LSE) şi deţine o diplomă în inginerie mecanică de la Maharashtra Institute of Technology.
Despre Salt Bank
Salt Bank este mai mult decât un neobank românesc — este prima bancă 100% digitală şi 100% românească. Deţinută de Grupul Financiar Banca Transilvania, cel mai mare grup bancar din Europa de Sud-Est, Salt Bank oferă cetăţenilor români servicii financiare la standarde internaţionale, cu un accent puternic pe tehnologie de ultimă generaţie, inovaţie şi conformitate cu reglementările.
De la lansarea sa pe 4 aprilie 2024, Salt Bank a devenit rapid un jucător de top în peisajul bankingului digital din România, depăşind pragul de jumătate de milion de clienţi într-un singur an. Misiunea sa este simplă: să ofere banking, dar cum vrei tu.
(Articol susţinut de Salt Bank)

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.