Confirmarea identităţii a fost motivul pentru care, până de curând, deschiderea unui cont pentru clienţii noi nu era posibilă fără a intra în contact cu un angajat al băncii. Acesta trebuia să facă verificările necesare fie într-o agenţie, fie printr-un videocall, în cazul fluxului online pe site-ul Băncii Transilvania. Procedura a fost mult simplificată şi, în plus, a devenit disponibilă şi românilor din diaspora care au nu au numere de telefon locale.
Pentru românii din străinătate, legăturile cu ţara s-au păstrat nu doar în contactele cu familia şi cei dragi, ci şi la nivel financiar. Mulţi continuă să plătească facturi de utilităţi la locuinţe din ţară sau să transfere sume de bani rudelor. Au mai multe căi prin care pot face acestea, dar un cont la o bancă românească şi o aplicaţie de mobile banking care să permită multiple operaţiuni la distanţă rezolvă totul mai rapid, mai simplu şi mai ieftin.
Buletinul de România şi numărul de telefon de străinătate este tot ce trebuie să deţină persoanele din diaspora, cu vârsta mai mare de 18 ani, pentru a deschide un cont bancar prin BT Pay, chiar dacă nu au fost niciodată clienţi BT şi banca nu are un istoric al relaţiei cu aceştia.
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
Totul nu durează acum decât 5-7 minute, iar contul poate fi deschis la orice oră din zi sau din noapte, în condiţiile în care serviciul este disponibil 24 de ore în fiecare zi a săptămânii, inclusiv în weekend.
Operaţiunea se desfăşoară 100% online, nu mai este necesară intrarea în videocall cu un angajat al băncii care să confirme personal identitatea clientului, ci sunt suficienţi câţiva paşi simpli. Astfel, clientul alege opţiunea „Vreau să devin client BT”, după ce a acceptat Termenii şi Condiţiile şi Politica de Securitate. Îşi validează apoi numărul de telefon şi adresa de e-mail, fotografiază actul de identitate şi creează un cod PIN, care va fi folosit ulterior pentru logarea în BT Pay şi pentru autorizarea tranzacţiilor.
După aceşti paşi, nu mai are decât să aleagă tipul de abonament dintre cele cinci disponibile („Salut”, „Student”, „365”, „Premium” sau „Premium+”) şi să precizeze unde vrea să-i fie livrat cardul fizic: la o adresă în România sau într-o locaţie a Băncii Transilvania, unde acesta va aştepta timp de 90 de zile ridicarea. Ultimul pas este semnarea documentelor, după selectare opţiuni de marketing şi date suplimentare.
Contul este imediat deschis, aplicaţia BT Pay poate fi folosită, la fel ca şi cardul digital care se activează instant şi poate fi utilizat oricând, chiar dacă cel fizic încă nu a fost ridicat.
Toţi aceşti paşi de deschidere a contului sunt prezentaţi şi în aplicaţie, împreună cu alte precizări despre ce se poate face mai departe cu BT Pay.
Printre alte funcţionalităţi, unele foarte folositoare românilor din diaspora sunt transferurile gratuite, pe baza numărului de telefon, către alte persoane care au BT Pay sau IBAN de client al Băncii Transilvania. La fel şi plata de la distanţă a facturilor de utilităţi de acasă. Tot online, din aplicaţia de mobile banking, pot fi deschise conturi de economii şi depozite, în lei sau euro şi se emit carduri virtuale, în lei sau în euro. Clientul vede oricând, în timp real, istoricul tranzacţiilor realizate.
Nu în ultimul rând, ceea ce contează pentru utilizatori sunt costurile serviciilor bancare. În acest caz, BT percepe zero comision deschidere şi administrare cont şi card.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.