Reţeaua de Sănătate Privată Regina Maria a lansat o campanie de conştientizare a cancerului de prostată, transformând această problemă de sănătate într-un "brand" vizibil pe stadionul “Ilie Oană” din Ploieşti, în timpul meciului România - San Marino. Iniţiativa vine în luna noiembrie, dedicată internaţional sensibilizării asupra acestui tip de cancer, şi îşi propune să să aducă în discuţie o afecţiune deseori ignorată.
Un brand neaşteptat pe Stadionul Ilie Oană din Ploieşti
În cadrul meciului de calificare al echipei naţionale, spectatorii au putut observa un "sponsor" atipic: cancerul de prostată. Cu logo-uri create special, bannere vizibile pe stadion, prezenţă în transmisiunile TV, campania a tratat boala exact ca pe un brand major – pentru a testa dacă vizibilitatea sporită determină bărbaţii să acorde atenţie prevenirii.
"Am creat această demonstraţie pentru a arăta cât de uşor ignorăm cancerul de prostată, uneori având nevoie ca problema să ne fie expusă direct în faţa noastră", au declarat reprezentanţii Regina Maria. "Dacă îl transformăm într-un brand vizibil, cu acelaşi tratament ca al oricărui sponsor important, bărbaţii îl vor observa? Rezultatul din zilele ce urmează campaniei vor demonstra eficienţa adevărului spus direct, nemediat, rezultat cuantificabil in numărul de teste ce vor urma."
Incidenţa alarmantă în România
Cancerul de prostată reprezintă cea mai frecventă formă de cancer la bărbaţii din România, conform datelor CanScreen5 publicate de Agenţia Internaţională pentru Cercetarea Cancerului (IARC). Este, totodată, a doua cauză de deces prin cancer la bărbaţi la nivel naţional.
Cifrele sunt îngrijorătoare: 95% din cazurile de cancer de prostată sunt diagnosticate în stadii avansate, conform studiilor publicate în PubMed, ceea ce reduce semnificativ şansele de supravieţuire şi eficienţa tratamentelor. România înregistrează una dintre cele mai scăzute rate de supravieţuire netă la 5 ani din Uniunea Europeană.
Mai mult, între 2011-2021, decesele cauzate de cancerul de prostată au crescut cu 9% în România, în timp ce media UE a înregistrat o scădere de 9% – un indicator clar al lipsei de educaţie preventivă şi de acces la screening.
Obiectivele campaniei "Cel mai ignorat sponsor"
Campania Regina Maria îşi propune mai multe obiective concrete:
- Provocarea unei conversaţii naţionale despre prevenţia cancerului de prostată, eliminând tabuurile din jurul sănătăţii masculine
- Normalizarea testării anuale PSA pentru bărbaţii peste 50 de ani (sau peste 40 de ani în cazul celor cu istoric familial)
- Facilitarea accesului la screening prin oferirea testului PSA gratuit în toate punctele de recoltare şi policlinicile din reţea, până pe 30 noiembrie
- Creşterea gradului de conştientizare asupra faptului că diagnosticul precoce poate salva vieţi
"Nu este suficient să informăm – trebuie să schimbăm mentalitatea. De aceea am ales această abordare vizuală puternică, şi deschide calea către o conversaţie sinceră despre prevenţie", au adăugat reprezentanţii companiei.

Testare gratuită în noiembrie - fără trimitere medicală
În cadrul campaniei, Regina Maria oferă testul PSA (antigen prostatic specific) complet gratuit în toate punctele de recoltare şi policlinicile din reţea, până la finalul lunii noiembrie.
Testul PSA este un simplu test de sânge care poate detecta semnele cancerului de prostată înaintea apariţiei simptomelor. Pentru bărbaţii peste 50 de ani, sau peste 40 de ani în cazul celor cu istoric familial, acest test anual reprezintă cea mai eficientă metodă de screening şi prevenţie.
Procesul de testare este simplificat:
- Nu este necesară trimitere medicală
- Recoltarea se poate face în orice punct de recoltare sau policlinică Regina Maria
- Rezultatele sunt disponibile în aproximativ 24 de ore
- Testul este integral gratuit până pe 30 noiembrie 2025
De ce cancerul de prostată este ignorat?
Evoluţia insidioasă a bolii reprezintă una dintre principalele cauze ale diagnosticării tardive. Cancerul de prostată se dezvoltă lent, iar simptomele apar relativ târziu în evoluţia bolii, putând fi confundate uşor cu cele ale altor afecţiuni urinare benigne.
La acest factor medical se adaugă stigmatul social şi ruşinea asociată discuţiilor despre sănătatea intimă masculină, care conduc la amânarea consulturilor şi a testărilor preventive. În lipsa unui program naţional de screening, precum şi a unei educaţii preventive adecvate, bărbaţii români ajung la medic adesea prea târziu pentru ca tratamentul să fie pe deplin eficient.
Regina Maria încurajează cadrele medicale şi specialiştii în sănătate publică să se alăture acestei iniţiative, discutând deschis cu pacienţii despre importanţa testării anuale PSA şi a prevenirii cancerului de prostată.
"Această campanie nu este doar despre vizibilitate – este despre salvarea de vieţi prin schimbarea atitudinii faţă de prevenţie. Fiecare conversaţie despre testarea PSA poate face diferenţa", au concluzionat reprezentanţii companiei.
Informaţii şi programări:
- Website: www.prostatecancer.ro
- Telefon: 021 9268
- Testare gratuită disponibilă până pe 30 noiembrie 2025 în toate punctele de recoltare şi policlinicile Regina Maria
Date statistice relevante:
- Cancerul de prostată: cea mai frecventă formă de cancer la bărbaţii din România (CanScreen5 - IARC)
- 95% din cazuri sunt diagnosticate în stadii avansate (studii PubMed)
- Creştere de 9% a deceselor în România (2011-2021) vs. scădere de 9% în media UE
- România: una dintre cele mai scăzute rate de supravieţuire la 5 ani din UE
(Articol susţinut de Reţeaua de Sănătate Regina Maria)

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.







