Târgurile de Crăciun şi centrele comerciale din capitalele europene, renumite pentru decorurile spectaculoase, atrag în această perioadă milioane de vizitatori, semn că „Christmas Experience” este un motor economic în retailul global. Fenomenul începe să capete amploare şi la noi în ţară, unde apetitul consumatorilor pentru experienţe tematice este în creştere.
În România, unele dintre cele mai spectaculoase decoruri şi evenimente de Crăciun se găsesc în mallurile din marile oraşe. Compania Iulius, prezentă în Iaşi, Timişoara, Cluj şi Suceava, transformă anual proiectele sale în „mini-oraşe” ale Crăciunului. Cu o strategie inspirată din tendinţele internaţionale de retailtainment, Iulius integrează decoruri ample, evenimente pentru publicul larg, activităţi pentru copii, campanii de premiere, patinoare, târguri tematice şi iniţiative de implicare socială. „La noi, pregătirile pentru Crăciun încep în plină vară. Avem avantajul că proiectele noastre includ multe spaţii ample şi flexibile în interior, dar şi parcuri în exterior, care ne permit să punem în practică o varietate de idei şi scenografii, iar experienţa Crăciunului să fie memorabilă. Ne preocupă să avem elemente surprinzătoare de decor şi activări pentru toate categoriile de public. De la brazi spectaculoşi, întâlniri cu Moş Crăciun, plimbări cu trenuleţul pentru copii şi experienţe digitale pentru cei mai mari, până la concerte de muzică clasică sau colinde, spectacole de tradiţii, târguri de Crăciun şi patinoare în aer liber pentru toţi ceilalţi, a declarat Roxana Cruceanu, Head of Marketing IULIUS.

IULIUS deţine reţeaua Iulius Mall din Iaşi, Suceava şi Cluj-Napoca şi proiectele mixed-use Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara.
La Palas, situat în centrul Iaşului, luna decembrie începe, de 12 ani, pe acordurile Filarmonicii „Moldova Iaşi”, spre încântarea clienţilor de toate vârstele. În 2025, tema decoraţiunilor de sărbători este „Călătorie până în Atelierul lui Moş Crăciun”. Elementul central îl reprezintă un brad de 15 metri, care s-a transformat într-un oraşel în miniatură, prin care copiii se pot plimba la bordul unui trenuleţ condus chiar de ei. Expediţia continuă la „Casa lui Moş Crăciun”, unde cei mici, îmbarcaţi într-o sanie, primesc ochelari VR pentru o călătorie virtuală spre Laponia. În parc, la baza Palatului Culturii, târgul de iarnă şi patinoarul sunt alte atracţii de nerefuzat. Şi tradiţiile au găsit aici o scenă, astfel că sâmbătă, 13 decembrie, va avea loc Festivalul Folcloric „Datini şi Obiceiuri de Iarnă”, care adună alaiuri din judeţele Bacău, Bistriţa-Năsăud, Botoşani, Iaşi, Suceava, Vaslui şi Neamţ. „Luna decembrie este una dintre cele mai aglomerate, când traficul de clienţi creşte chiar şi cu 10%”, adaugă Roxana Cruceanu.

Iulius Town: destinaţia de sărbători pentru generaţia Z
Un alt centru comercial din România care obişnuieşte să pregătească numeroase activităţi de sărbători este Iulius Town Timişoara. Zona VR este prezentă şi aici, iar tema principală a decoraţiunilor, inspirată de acadelele de Crăciun, se regăseşte în ornamente de mari dimensiuni care atrag toate privirile. Brazii bogat împodobiţi, decoraţiunile neon şi decorurile instagramabile transformă întregul ansamblu într-un magnet pentru generaţia Z şi publicul tânăr. În parc, patinoarul animă atmosfera cu spectacole pentru copii. Până în ajunul Crăciunului, vizitatorii se pot bucura de numeroase activităţi tematice: de la ateliere de creat omuleţi din turtă dulce, până la reprezentaţii de teatru inspirate din cele mai îndrăgite poveşti de iarnă.
La Iulius Mall Cluj, Crăciunul prinde viaţă sub conceptul „Retro Christmas”, o reinterpretare vibrantă a nostalgiei copilăriei. Bradul impresionant de la intrarea principală captează imediat atenţia vizitatorilor, în timp ce vizitatorii se pot fotografia alături de instalaţia foto în formă de televizor vintage. În fiecare weekend, Moş Crăciun şi elfii săi animă mallul, aducând bucurie şi zâmbete celor mici.
Într-o piaţă în care consumatorii caută tot mai mult motive să iasă din casă, experienţele tematice devin un instrument strategic, nu doar un element de decor. Iulius pariază pe un model al retailului experienţial inspirat de trendurile internaţionale, integrând tehnologie, storytelling, scenografie şi activări.
(Articol susţinut de Iulius)

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.







