Auchan România publică cel de-al cincilea Raport de Sustenabilitate, pentru anul de referinţă 2024, oferind o imagine detaliată asupra progreselor realizate în protejarea mediului, reducerea amprentei de carbon, evoluţia proiectelor de economie circulară, implicarea socială şi aplicarea unei guvernanţe responsabile. Printre principalele realizări se numără intensificarea utilizării de energie verde prin montarea de panouri fotovoltaice pe 16 magazine, care au produs peste 8 mil. kWh, şi alimentarea a 4 unităţi cu 47% energie regenerabilă furnizată de Auchan Renewable Energy.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Pentru a susţine tranziţia către energie verde, Auchan România a înfiinţat în 2023 compania Auchan Renewable Energy (ARE). Cu activitate în producţia, transportul şi distribuţia de energie electrică, ARE a furnizat energie verde în proporţie de 47% pentru 4 magazine Auchan şi vine în completarea măsurilor deja aplicate, oferind o sursă proprie de energie regenerabilă şi un pas strategic în autonomia energetică a companiei. În plus, Auchan şi-a propus reducerea cu 25% a emisiilor din lanţul de aprovizionare până în 2030 (faţă de 2020), în 2024 înregistrând reduceri semnificative, precum:

  • peste 50% reducere a emisiilor din consumul de energie faţă de anul precedent
  • 28% reducere a emisiilor din gaze naturale, combustibil, flota de maşini şi refrigeranţi
  • 18% reducere a emisiilor generate de transportul de bunuri

Pentru monitorizare, compania a utilizat Carbon Tracking Tool – o platformă testată şi implementată iniţial în România, care calculează şi simulează reduceri de emisii pentru Scope 1, 2 şi 3, conform standardelor SBTi.

Pentru obţinerea acestor rezultate, au fost aplicate măsuri strategice, precum:

  • instalarea a peste 18.000 de panouri fotovoltaice pe 16 hipermarketuri
  • îmbunătăţirea hidroizolaţiei acoperişurilor magazinelor
  • instalarea a încă 1,2 kilometri de vitrine frigorifice pe bază de CO₂, însumând 2,2 kilometri la nivel de reţea
  • introducerea primului camion electric uşor pentru livrări către un supermarket din Bucureşti
  • optimizarea volumelor şi a rutelor de transport.

90 de filiere dezvoltate alături de producători locali

În 2024, Auchan a ajuns la 90 de filiere dezvoltate cu zeci de producători locali. Prin acest program, retailerul susţine agricultura locală şi oferă clienţilor produse cu trasabilitate controlată în categorii precum legume, fructe, peşte, ouă, carne şi băcănie. Produsele sunt disponibile în toate magazinele Auchan şi provin de la fermieri care respectă standarde recomandate de mediu, şi echitate pentru lucrători.

„Anul trecut a reprezentat un moment de referinţă pentru Auchan România, prin intensificarea acţiunilor de tranziţie către un model de business sustenabil. Pe lângă investiţiile în eficienţă energetică, în tehnologii care contribuie la reducerea impactului asupra mediului şi în sprijinirea producătorilor locali care practică agricultura regenerativă, am continuat să dezvoltăm o cultură organizaţională bazată pe sustenabilitate. Credem că transformarea începe din interior, prin educaţie, responsabilizare şi asumare la toate nivelurile organizaţiei şi că doar atunci când oamenii înţeleg sensul şi impactul acţiunilor lor, sustenabilitatea devine o practică integrată, nu doar un obiectiv teoretic.” a declarat Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate Auchan Retail România.

Peste 8.800 de acţiuni de sustenabilitate sau voluntariat efectuate de angajaţii Auchan

Pe parcursul perioadei de raportare, angajaţii companiei au desfăşurat peste 8.800 de acţiuni de voluntariat în cadrul Programului de Sustenabilitate Personală. Printre proiectele în care s-au implicat se numără activităţi de plantare, donare de alimente, reciclare ulei sau construcţii de case pentru comunităţi vulnerabile. 

Auchan rămâne unul dintre cei mai importanţi angajatori din ţară, cu aproximativ 7.000 de angajaţi la finalul anului 2024, dintre care 70% sunt femei — un indicator pozitiv al diversităţii şi incluziunii în cadrul companiei. De altfel, 56% dintre funcţiile de conducere sunt ocupate de femei, ceea ce demonstrează angajamentul real al companiei pentru egalitate de şanse şi dezvoltare profesională echitabilă.

Rezultate-cheie din proiectele de economie circulară 

  • peste 5 milioane de produse salvate de la risipă şi evitarea eliberării a 7.180 de tone de CO₂ în atmosferă
  • 220 de tone de resturi alimentare au fost colectate şi transformate în biogaz, iar ulterior în energie termică şi electrică 
  • 430.000 de litri de ulei au fost colectaţi şi transformaţi în biocombustibil, în cadrul programului de colectare şi reciclare a uleiului alimentar uzat, prevenind contaminarea a 430 miliarde de litri de apă
  • 75 de tone de haine şi încălţăminte colectate în campania de reciclare a textilelor, evitând emiterea a 270 de tone de CO₂ în atmosferă. 
  • 9.200 de clienţi  implicaţi în campania de colectare a tigăilor uzate

Raportul de Sustenabilitate 2024 este realizat pe standardele ESRS* din directiva CSRD şi continuă demersul de transparenţă al retailerului, prezentând într-un mod clar şi structurat date cantitative şi calitative privind performanţele non-financiare, financiare şi de sustenabilitate ale companiei. Varianta integrală aici: https://www.auchan.ro/rapoarte-de-sustenabilitate-auchan-romania.

*Standardele ESRS au ca scop principal permiterea unei structuri mai simple, uniformizate, transparente şi logice a informaţiilor din raportul de sustenabilitate, asigurând comparabilitatea datelor raportate de companii şi consolidând încrederea părţilor interesate, accelerând tranziţia către o economie mai sustenabilă. De asemenea, raportul pentru 2024 a fost auditat de o terţă parte pentru o serie de indicatori-cheie, urmând Standardul Internaţional pentru Misiunile de Asigurare ISAE 3000.

 Despre Auchan România

Auchan România are în portofoliu peste 470 de magazine, cuprinzând 26 de hipermarketuri clasice, 8 hipermarketuri ATAC Hiper Discount, 9 supermarketuri, magazinul inteligent Auchan Go, aproape 400 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care majoritatea în staţiile Petrom, peste 40 de magazine în franciză Simply by Auchan, precum şi magazinul online auchan.ro. Cu o cifră de afaceri cu taxe în 2024 de peste 1,7 miliarde de Euro, Auchan propune locuitorilor din oraşele în care sunt prezente magazinele sale un comerţ omnicanal, modern, de calitate, cu cele mai largi game de produse şi un concept de discount responsabil, cu toate preţurile mici, în fiecare zi.

(Articol susţinut de Auchan)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.