Portabilitatea le permite utilizatorilor de servicii de telefonie să-şi păstreze numărul de telefon atunci când schimbă furnizorul pentru a beneficia de cele mai bune oferte de pe piaţă. Totuşi, există situaţii în care utilizatorii se răzgândesc, de exemplu, când primesc o ofertă mai bună de la furnizorul actual. ANCOM reaminteşte că anularea portării este posibilă în anumite condiţii şi termene.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Condiţii pentru anularea portării

  • Cererea de anulare a portării trebuie depusă la operatorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor). Dacă solicitarea de portare a fost depusă prin mijloace de comunicare la distanţă, cererea de anulare poate fi transmisă furnizorului acceptor într-un mod similar. Formularul tip pentru cererea de anulare a portării poate fi obţinut de aici sau direct de la furnizorul acceptor.
  • Cererea de anulare trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de momentul (ziua şi ora) convenit împreună cu furnizorul acceptor pentru realizarea portării. Neîncadrarea în acest termen conduce, de regulă, la procesarea cererii de portare, iar un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat. Atât pentru calcularea termenului de portare, cât şi a celui de anulare a portării se iau în considerare doar zilele lucrătoare.
  • După primirea cererii de anulare, furnizorul are obligaţia de a confirma primirea şi procesarea acesteia. Este foarte important ca utilizatorii să solicite şi să păstreze o dovadă a depunerii la furnizor a cererii de anulare a portării.
  • În cazul în care contractul încheiat cu furnizorul acceptor presupune şi achiziţia unui terminal, este important ca utilizatorii să verifice clauzele contractuale referitoare la acesta. Anularea portării nu anulează şi costurile aferente terminalelor.

Atenţie! ANCOM nu este în măsură să dispună anularea unui proces de portare. Demersul poate fi realizat doar de părţile implicate în acest proces: furnizor acceptor şi utilizator.

Ce, cum şi unde reclami

În cazul problemelor întâmpinate pe parcursul procesului de anulare a portării, utilizatorii trebuie să se adreseze, în primul rând, furnizorului acceptor, în reţeaua căruia au intenţionat să-şi porteze numerele.

Dacă cererile de anulare a portării nu sunt soluţionate sau clarificate de furnizorul acceptor, utilizatorii se pot adresa ANCOM. Pentru a veni în sprijinul acestora şi pentru a facilita un răspuns prompt, Autoritatea a pus la dispoziţie un formular dedicat reclamaţiilor privind anularea portării. Pentru ca sesizarea transmisă ANCOM să poată fi analizată, utilizatorii trebuie să prezinte dovada contactării furnizorului acceptor şi a depunerii cererii de anulare a portării.

Mai multe informaţii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, precum şi sfaturi pentru a evita problemele care pot interveni pe parcursul procesului de portare sunt disponibile la www.portabilitate.ro!

InfoCentru ANCOM pune la dispozitia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet si televiziune), serviciile postale şi serviciile digitale, pentru a-i sprijini in alegerea si folosirea acestor servicii. Informatiile se refera in principal la incheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. In plus, utilizatorii pot gasi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care promovează interesele utilizatorilor de servicii de comunicaţii electronice, servicii poştale şi servicii digitale în contextul tranziţiei la societatea Gigabit, prin valorificarea optimă a mixului de instrumente de administrare şi reglementare aflate la dispoziţia Autorităţii. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM vizitaţi www.ancom.ro, infocentru.ancom.ro, www.portabilitate.ro şi www.veritel.ro. Pentru a testa şi monitoriza calitatea serviciului de internet, accesaţi www.netograf.ro. Pentru a consulta acoperirea cu semnal mobil a localităţilor, drumurilor naţionale şi judeţene din România, accesaţi www.aisemnal.ro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.