Cea de-a doua ediţie a campaniei NOT alCOOL la volan #ConsumaResponsabil, derulată de Asociaţia Spirits România în parteneriat cu Brigada Rutieră Bucureşti, s-a desfăşurat în perioada mai–decembrie şi a avut în centru acţiuni de educaţie şi prevenţie, în special în mediul universitar, într-un context în care consumul de alcool continuă să fie un factor major de risc în traficul rutier din România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

De altfel, un sondaj realizat în cadrul acestei campanii şi care şi-a propus să analizeze atitudinea românilor faţă de consumul de alcool la volan, arată că unul din cinci români recunoaşte că a condus după ce a consumat alcool, deşi 76% dintre aceştia susţin că au băut doar o cantitate mică şi nu se aflau în stare de ebrietate. Aproape două treimi dintre respondenţi spun că au în cercul lor persoane care au procedat similar. În acelaşi timp însă, 76,5% declară că nu ar accepta să fie pasageri într-o maşină condusă de o persoană aflată sub influenţa alcoolului, iar aproape 12% afirmă că ar sesiza Poliţia într-o astfel de situaţie.

“Persistă încă ideea că o cantitate mică de alcool ar fi acceptabilă la volan, iar aceasta este una dintre cele mai riscante percepţii. Tocmai de aceea, Spirits, în calitate de representant al industriei băuturilor spirtoase, şi-a asumat deschis responsabilitatea de a o combate prin campanii susţinute de informare şi educare. Faptul că tot mai mulţi oameni refuză astăzi alcoolul la volan arată că această abordare consecventă, pe termen lung, începe să schimbe mentalităţişi suntem convinşi că, în parte, această schimbare se datorează şi eforturilor noastre”, a declarat Florin Rădulescu, presedintele Spirits România.

Pe acest fond, ediţia din acest an a campaniei NOT alCOOL la volan #ConsumaResponsabil a inclus sesiuni de informare organizate în universităţi din Bucureşti, cu participarea a peste 1.000 de studenţi de la Academia de Studii Economice şi Universitatea Româno-Americană. La discuţii au fost prezenţi reprezentanţi ai Brigăzii Rutiere, dar şi specialişti în psihologie, care au abordat consecinţele legale, emoţionale şi sociale ale accidentelor rutiere.

„Tinerii sunt deschişi la dialog atunci când li se explică direct ce presupune un accident rutier, nu doar în cifre, ci în vieţi afectate pe termen lung”, a precizat preşedintele Asociaţiei Spirits România. „Universităţile sunt un cadru potrivit pentru astfel de discuţii, pentru că aici se formează reflexe şi atitudini.”

Reprezentanţii industriei arată că eforturile de responsabilitate socială derulate constant în ultimii ani au contribuit la creşterea nivelului de conştientizare şi, implicit, la reducerea unor comportamente de risc în trafic. În acelaşi timp, aceste programe se desfăşoară într-un context economic tot mai complicat, marcat de presiuni fiscale şi de dificultăţi care limitează bugetele disponibile pentru iniţiative de prevenţie.

„Chiar dacă resursele sunt mai restrânse, credem că este important ca aceste eforturi să continue. Rezultatele nu se văd de pe o zi pe alta, dar în timp ele pot face diferenţa”, a concluzionat Florin Rădulescu.

(Articol susţinut de Spirits România)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.