Ministerul Justiţiei anunţă organizarea selecţiei procurorilor pentru a ocupa funcţii de conducere vacante la Parchetul General, DIICOT şi DNA. Procurorii se pot înscrie până în 30 decembrie, iar interviurile vor fi susţinute în perioada 20-21 ianuarie şi 27-31 ianuarie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ministerul Justiţiei organizează, în perioada 9 decembrie 2019 - 4 februarie 2020, selecţia procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire pentru ocuparea funcţiilor vacante de conducere, respectiv: prim adjunct al Procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; adjunct al Procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; procuror şef secţie-Secţia de urmărire penală şi criminalistică al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; procuror şef secţie-Secţia parchetelor militare-Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; procuror şef secţie-Secţia de resurse umane şi documentare-Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; adjunct al Procurorului şef al Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism; adjunct al Procurorului şef al Directiei Nationale Anticoruptie; adjunct al Procurorului şef al Directiei Nationale Anticoruptie; procuror şef secţie-Secţia de combatere a infracţiunilor asimilate infracţiunilor de corupţie-Direcţia Naţională Anticorupţie; procuror şef secţie-Secţia de combatere a corupţiei-Direcţia Naţională Anticorupţie.

Selecţia se desfăşoară în condiţiile prevăzute de art.54 alin.(1) şi alin.(1)1 din Legea nr.303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a criteriilor de organizare şi desfăşurare a selecţiei procurorilor în vederea efectuări propunerilor de numire în funcţiile de conducere prevăzute de art.54 alin.(1) din Legea nr.303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a criteriilor de evaluare a interviului susţinut în cadrul selecţiei procurorilor în vederea efectuării propunerilor de numire în funcţiile de conducere prevăzute de art 54 alin.(1) din Legea nr.303/2004, republicată cu modificările şi completările ulterioare, anexat.

Procurorii pot depune cereri de înscriere până în 30 decembrie, ora 24.00, la Direcţia resurse umane a Ministerului Justiţiei din Bucureşti.

De asemenea, ei trebuie să depună: dovada îndeplinirii condiţiilor de vechime prevăzute de lege; declaraţiile prevăzute de art.54 alin. (2) raportat la art.48 alin.(10-11) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; un proiect privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, care se depune atât pe suport de hârtie, cât şi în format electronic, pe suport specific. Proiectul va fi încadrat într-o limită de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depăşi 10 pagini. Planul şi anexele vor fi redactate cu caractere de 12, font Times New Roman, spaţiere la 1,5 rânduri.; un curriculum vitae al procurorului, conform modelului comun european prevăzut în anexa H.G. nr. 1021/2004; minim 10 lucrări întocmite de procuror în compartimentele în care şi-a desfăşurat activitatea, în ultimii 5 ani; ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale a procurorului participant la selecţie; orice alte înscrisuri relevante.

Lista procurorilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la selecţie şi programarea interviurilor se va afişa la sediul Ministerului Justiţiei şi se va publica pe pagina de internet a acestuia, până în 14 ianuarie, ora 24.00.

În perioada 20-21 ianuarie şi 27-31 ianuarie, procurorii participanţi la selecţie vor susţine, în faţa Comisiei de interviu, un interviu constând în: susţinerea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie; verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare; evaluarea poziţiei candidatului în raport cu valorile profesiei şi a funcţiei pentru care candidează (integritate, responsabilitate şi răspundere).

Rezultatele selecţiei se vor afişa la sediul Ministerului Justiţiei şi se vor publica pe pagina de internet a acestuia, în 3 februarie.

Propunerile ministrului justiţiei vor fi înaintate Consiliului Superior al Magistraturii, în vederea obţinerii avizului acestei instituţii. Ulterior obţinerii avizului Consiliului Superior al Magistraturii, ministrul Justiţiei înaintează propunerile Preşedintelui României, în vederea numirii în funcţiile de conducere.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.