Ministerul Justiţiei anunţă, marţi, că a finalizat proiectul de Lege privind statutul grefierilor şi al altor categorii de personal, intervenind punctual pe anumite aspecte şi îmbunătăţind altele.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În acord cu obiectivele Programului de guvernare în domeniul Justiţiei, Ministerul Justiţiei a finalizat proiectul de Lege privind statutul grefierilor şi al altor categorii de personal care ocupă funcţii de specialitate din cadrul instanţelor judecătoreşti, al parchetelor de pe lângă acestea şi al Institutului Naţional de Expertize Criminalistice (INEC)”, a transmis, marţi, MInisterul Justiţiei.  

Instituţian a precizat că s-a intervenit asupra unor dispoziţii esenţiale funcţionării actului de Justiţie: 

1. Reorganizarea personalului care funcţionează în cadrul instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor, sporirea rolului acestei categorii de personal; 

 
2. Clarificarea modului de recrutare şi gestionare a carierei acestei categorii profesionale; 

 
3. Implementarea la nivel legislativ a deciziilor obligatorii ale Curţii Constituţionale, inclusiv a considerentelor acestora; 

 
4. Preluarea, într-o formă actualizată şi îmbunătăţită, din Legea nr. 567/2004 (care constituie în prezent reglementarea-cadru ce urmează a fi abrogată prin prezentul proiect), a dispoziţiilor referitoare la statutul personalului de specialitate criminalistică şi al personalului care ocupă funcţii auxiliare de specialitate criminalistică din cadrul INEC şi al laboratoarelor interjudeţene; 

De asemenea, ministerul precizează că au existat intervenţii cu caracter de noutate, punctuale, pe anumite aspecte care generează disfuncţionalităţi constatate în aplicarea legislaţiei în vigoare. 

”Noile reglementări permit validarea şi recunoaşterea importanţei profesionale a grefierilor şi a altor categorii de personal care ocupă funcţii de specialitate în cadrul instanţelor judecătoreşti, al parchetelor de pe lângă acestea şi al INEC, atribuţiile şi responsabilităţile profesionale sporite impunând modificări pe linie de recrutare şi gestionare a carierei, înfiinţare de noi funcţii, corelare drepturi şi obligaţii. Forma consolidată a proiectului de act normativ, rezultată în urma dezbaterilor şi consultărilor publice şi interinstituţionale, are în vedere realizarea unui act de Justiţie într-un termen rezonabil şi de calitate, inclusiv prin raportare la standardele Uniunii Europene, şi asigură individualizarea activităţii unor categorii de personal fără de care serviciul public al Justiţiei, destinat interesului superior al cetăţeanului, nu se poate realiza”, a mai transmis Ministerul Justiţiei.  

Instituţia a precizat că va transmite Proiectul de lege pe circuitul de avizare interministerială. 

”Ministerul Justiţiei a încheiat astfel elaborarea tuturor proiectelor majore din cadrul Programului de guvernare alocat domeniului Justiţie, respectiv proiectele de legi privind: desfiinţarea SIIJ (adoptat ca legea nr. 49/ 2022), statutul judecătorilor şi procurorilor (adoptat ca legea nr. 303/2022), organizarea judiciară (legea nr. 304/2022), statutul CSM (legea nr. 305/2022), extinderea competenţelor ANABI (legea nr. 230/2022), protecţia avertizorilor în interes public (adoptată de Senat), modificarea Codului penal şi a Codului de Procedură penală (încheiată avizarea interministerială), statutul personalului de probaţiune (în avizare interministerială), statututul grefierilor şi al altor categorii de personal (în avizare interministerială), precum şi Strategia de Dezvoltare a Sistemului Judiciar 2022-2025 şi Strategia Naţională Anticorupţie 2021-2025”, a mai precizat instituţia citată.  

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.