Curtea de Apel Constanţa va introduce, de la începutul anului viitor, dosarul electronic la toate instanţele din circumscripţia sa, fapt ce va permite accesul părţilor, dar şi al altor participanţi la propriul dosar de judecată, prin internet.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Curtea de Apel Constanţa a anunţat joi, printr-un comunicat de presă, că începând din 6 ianuarie devine operaţională aplicaţia TDS (transfer documente securizat) la această instanţă şi la toate instanţele din circumscripţia teritorială.
 
"Aplicaţia are două funcţionalităţi. Prima funcţionalitate are două componente: una constă în crearea dosarului electronic, prin scanarea documentelor depuse în dosarul instanţei (cu păstrarea dosarului în format hârtie), în măsura în care acestea au putut fi digitalizate, în limita resurselor disponibile, operaţiune care permite accesul părţilor şi altor participanţi la distanţă, prin internet, la propriul dosar de judecată”, se arată în comunicat. 
 
Aceste documente pot fi hotărâri ale instanţei, procese verbale, rezoluţii, probatorii administrate nemijlocit, cereri, adrese, acte de procedură, lista acestor documente fiind permanent supusă actualizării. Cealaltă componentă constă în comunicarea electronică, prin e-mail şi SMS, a documentelor (link-uri către cereri de chemare în judecată, întâmpinări, răspunsuri, hotărâri ş.a.) către părţile care sunt de acord cu această formă de comunicare. 
 
Sursa citată a precizat că a doua funcţionalitate oferă posibilitatea ca, pe baza încheierii unui acord între conducerea Curţii de Apel Constanţa şi instituţii, autorităţi publice, forme de exercitare a profesiilor juridice etc, acestea din urmă să utilizeze o modalitate de schimb bilateral de informaţii şi documente, inclusiv corespondenţă curentă, neclasificată, în mod digital prin utilizarea semnăturii electronice/sigiliului digital.
 
Această funcţionalitate va fi disponibilă după 10 ianuarie, sub condiţia încheierii acordului respectiv.
 
Curtea de Apel a precizat că aplicaţia informatică vine în sprijinul persoanelor care au dosare pe rolul instanţelor, avocaţilor acestora, inclusiv executorilor, lichidatorilor sau experţilor judiciari şi permite vizualizarea sau descărcarea hotărârilor judecătoreşti şi a altor documente din dosar, depuse la instanţă după data operaţionalizării aplicaţiei sau digitalizate anterior.
 
Accesarea aplicaţiei se face prin intermediul site-ului www.curteapelconstanta.eu, iar pentru autentificare este necesară indicarea prealabilă a adresei de e-mail şi a telefonului mobil, precum şi transmiterea unei cereri de acces la dosarul electronic. 
 
Curtea de Apel Constanţa a precizat că principalele avantaje ale utilizării aplicaţiei sunt vizionarea şi descărcarea documentelor din dosar direct de către justiţiabili, fără a mai fi necesară deplasarea acestora la arhiva instanţei sau utilizarea corespondenţei scrise în acest scop.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.