Podul de la Veneţia de pe care a căzut un autobuz electric cu turişti la bord, soldat cu 21 de morţi, inclusiv patru români, a fost construit în urmă cu 50 de ani şi trebuia să fie reparat din 2016, când s-a lansat un proiect de renovare, ale cărui lucrări au început însă abia în septembrie, care vizau inclusiv astuparea unei găuri în bara de siguranţă, scrie presa italiană, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Lucrările de renovare începute în septembrie nu au ajuns însă la porţiunea de pod pe care a avut loc drama, declară în mai multe interviuri acordate presei italiene viceprimarul Veneţiei însărcinat cu Transportul Renato Boraso.

Autobuzul electric, care aducea aproximativ 40 de turişti străini din centrul istoric într-un camping, a lovit bara de siguranţă - împotriva căreia a rulat pe o distanţă de câţiva metri -, după care a intrat într-o ”gaură” de 1,5 metri în parapet şi a lovit o a doua barieră, iar apoi a căzut de la zece metri, în apropierea unei căi ferate, potrivit unor reconstituiri ale unor publicaţii.

Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV - Inteligența Artificială în Economie

Circumstanţele precise ale accidentului erau necunoscute, în continuare, iar ipoteza privilegiată este că şoferului i s-a făcut rău.

”Din cauza celor doi metri fără barieră a căzut autobuzul”, rezumă cotidianul Il Corriere della Sera.

La Stampa denunţă ”scandalul barei de siguranţă”.

”Aceste bariere nu sunt conforme legislaţiei actuale, dar erau în epoca în care au fost concepute. Găurile ar fi urmat să fie astupate anul viitor prin lucrări deja decise”, s-a apăfrat în presă Renato Boraso.

”Mă opun ca serviciile noastre să fie date drept asasine”, a protestat el.

”Începând din 2016, serviciile noastre se ocupă să repare această porţiune de bară de siguranţă”, a declarat el.

”Nu putem atribui lucrări în valoare de şapte milioane de euro fără licitaţie”, a subliniat viceprimarul.

”Să ne întrebăm de ce în Italia o procedură în vederea unor lucrări trebuie să fie atât de lungă!”, a conchis el.

”Lucrările care au început în septembrie au ajuns până la 400 de metri” de locul de unde a căzut autobuzul, a precizat Renato Boraso,

Bilanţul tragediei este de 21 de morţi şi 15 răniţi, inclusiv cinci în stare gravă.

În afară de şoferul italian, au murit nouă ucraineni, patru români, trei germani, doi portughezi, un croat şi un sud-african.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.