Constructorul de automobile Stellantis (fostul PSA) anunţă miercuri un parteneriat major cu Amazon în vederea contectării vehiculelor sale, prin internediul unor programe informatice ”smart cockpit”, care să le echipeze începând din 2024, prin folosirea serverelor AWS ale gigantului american şi sistemului acestuia de comandă vocală Alexa, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Multe grupuri auto încheie în prezent asemenea alianţe.

Ford a anunţat în 2021 un parteneriat cu Google, privind cloud-ul acestuia şi vehculele sale.

Renault s-a aliat tot cu Google.

Microsoft a încheiat, la rândul său, parteneiate cu Volkswagen şi GM în proiecte de conducere autonomă.

Stellantis urmează să conceapă împreună cu Amazon programe informatice ale unei ”smart cockpit”, o platformă electronică ce urmează să fie integrată vehiculelor celor 14 mărci ale grupului începând dn 2024, au anunţat cele două grupuri într-un comunicat, în marja CES, o mare reuniune electronică la Las Vegas.

Acest ”smart cockpit” constră în asistenţa vocală a Amazon, Alexa, un ghidaj GPS, gestionarea întreţinerii vehiculului, platforme de cumpărături online şi servicii de plată.

Stellantis urmează, de asemenea, să transfere toate datele vehculelor sale către serverele AWS ale Amazon.

Gigantul comerţului online, care este un client al Stellantis în privinţa vehcuelor de livrare, urmează să comande ”mii” de vehicule electrice ”pe an”, începând din 2023, prin RAM, marca sa americană de utilitare.

Stellantis urmează de asemenea să integreze Amazon ”academiei sale informatice”, prin care urmează să formeze salariaţii grupului în viitorul electronic al automobilelor.

Ggantul franco-italiano-american a recrutat în 2021 un cadru de la Amazon, pe Ned Curic, în postul de ”Chief Technology Officer”.

Firma-mamă a Peugeot, Fiat, Opel sau Dodge intenţionează să investească 30 de miliarde de euro până în 2025 în ”electrificarea” sa, iar 15-20% din sumă este destinată software-urilor.

Prin conectarea tuturor vehiculelor sale, constructorul franco-italiano-american preconizează o cifră de afaceri de patru miliarde de euro pe an prin aceste servicii, până în 2025. În prezent, această cifră de afaceri este de 400 de milioane de euro.

În 2030, când ar putea fi contectate în întreaga lume aproximativ 34 de milioane de vehicule, această cifră de afaceri ar urma să atingă 20 de miliarde de euro, adică o optime din cifra de afaceri anuală a Stellantis.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.