Numărul unu mondial al restauraţiei rapide McDonald's, care are peste 40.000 de restaurante în lume, vrea să se diversifice pe o piaţă tot mai concurenţială şi preconizează să deschidă alte 10.000 de localuri în patru ani.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Grupul urmează să investească în acest sens între 300 şi 500 de milioane de dolari până în 2027.

Marca americană, care urmează să împlinească ân curând 80 de ani, se pregăteşte de ”cea mai fiulgerătoare dezvoltare din istoria sa”, a anunţat miercuri într-un comunicat CEO-ul Chris Kempczinsk.

McDonald’s a înregistrat o creştere a vânzătilor cu peste 20% în perioada 2020-2022.

Cifra de afaceri a grupului a crescut cu 14% din iulie şi până în septembrie, la 6,69 miliarde de dolari, în urma unor scumpiri semnificative în Statele Unite.

Aceste rezultate, superioare previziunilor analiştilor, au condus la creşterea preţului acţiunilor grupului pe bursă la sfârşitul lui octombrie.

”N-a existat niciodată un moment mai bun să faci parte din aventura McDonald’s”, se felicită Chris Kempczinski.

CONSOLIDAREA FIDELITĂŢII CLIENŢILOR

Marca se bucură în prezent de o supremaţie necontestată în segmentul restauraţiei rapide cu cele peste 40.000 de restaurante.

Ea depşeşte cu mult Starbucks - care are 38.000 de puncte de vânzare - şi Subway (37.000).

Însă concurenţa pe piaţă creşte, în urma creşterii Burger King, KFC sau Poppey’s.

McDonald’s mizează pe o consolidare a programului său de fidelitate, care urmează să crească, potrivit obiectivelor stabilite de grup, de la 150 la 250 de milioane de membri până în 2027.

Marca speră ca clienţii săi fideli să-şi dubleze consumul în patru ani, prin privilegierea comenzilor acasă pe aplicaţii.

Lanţul speră la o creştere a vânzărilor cu 2% până în 2024, la o marjă operaţională estimată între 24 şi 29%.

Însă fidelitatea clienţilor se hotărăşte în farfurie, un lucru pe care McDonald’s l-a înţeles bine.

De câţiva ani, marca a dezvoltat un program - ”Best Burger” -, care vizează o îmbunătăţitre a gustului meniurilor în aproape 70 de ţări.

Obiectul este săgeneralizeze această strategie până în 2026.

Marca mizează de asemenea pe noi reţele ale miticului ”Big Mac”, pentru a atrage clienţi în căutarea unui fast-food de calitate mai bună.

Ales de consumatorii din întreaga lume, puiul urmează să fie favorizat în detrimentul vitei. McDonald's urmează să consolideze comercializarea ”McCrispy”, hamburgher de pui, atacând astfel părţi ale pireţei KFC şi Poppey’s.

Din strategia de diversificare face partea lansarea unui nou concept de restaurant - ”CosMc’s” -, cu efigia unei foste mascote McDonald’s, care urmează să fie inaugurat la începutul anului viitor în Statele Unite.

Franţa este prima piaţă a mărcii în afara Statelor Unite, cu peste 1.200 de restaurante, un teren de experimentare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.