Guvernul francez îşi menţine poziţia fermă în faţa grevei angajaţilor din domeniul transporturilor, Franţa intrând deja în a doua zi din perioada de trei luni în care au fost anunţate mai multe greve, scrie The Guardian.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Până pe 28 iunie sunt programate greve pentru două zile din cinci împotriva schimbărilor propuse de Macron pentru reţeaua franceză de transport feroviar – SNCF. Este cea mai mai mare acţiune industrială împotriva preşedintelui francez de când şi-a început mandatul anul trecut.

Guvernul a insistat că îşi va menţine poziţia. Ministrul Economiei, Bruno Le Maire, a declarat: „Abilitatea noastră de a ne menţine cu fermitate dorinţa de a transforma SNCF va fi decisivă pentru imaginea noastră internaţională”.

Evenimente
20 mai - Evenimentul News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei

Prim-ministrul, Edouard Philippe, a avertizat că va urma o perioadă dificilă în disputa dintre Macron şi sindicate iar liderul de stânga Jean-Luc Melenchon a precizat că ţara este martoră la „începutul unei lupte pentru putere în societate cum nu a mai văzut până acum”.

Miercuri, aproape jumătate din personalul care lucrează în domeniul transporturilor şi majoritatea mecanicilor de pe trenuri erau aşteptaţi să îşi părăsească posturile. Doar foarte puţine trenuri regionale şi locale vor circula în timp ce doar unul din şapte trenuri de mare viteză îşi va parcurge traseul. Trenurile internaţionale către Spania şi Italia nu vor circula, dar trei din patru trenuri Eurostar către Londa vor funcţiona normal.

Sectorul transporturilor reprezintă o problemă politică riscantă în Franţa. În timpul campaniei, Macron nu a propus remanierea sistemului de transporturi, având o politică favorabilă liberalizării mediului de afaceri. Dar propunerile sale de a limita drepturile speciale de angajare ale muncitorilor din transporturi şi de a lista la bursă SNCF sunt controversate.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.