Directorul General al Apple, Tim Cook, a lansat sâmbătă dimineaţa un apel către companiile din tehnologie şi guvernele naţionale pentru a eradica fenomenul dezinformării din discursul public, susţinând că ştirile false ”ucid minţile oamenilor”. Tot mai multe companii tech au implementat în ultimele luni instrumente pentru detectarea şi eliminarea ştirilor false în urma campaniei electorale din Statele Unite, transmite The Guardian.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cook a explicat că giganţii tech trebuie să implementeze instrumente care să ajute la reducerea fluxului de informaţii false, însă fără să încalce libertatea de exprimare de care dispun oamenii pe reţelele sociale.

”Traversăm această perioadă în care, din păcate, căştigătorii sunt cei care îşi investesc timpul în obţinerae unui număr cât mai mare de click-uri, fără să spună adevărul. Asta ucide într-un fel minţile oamenilor”, a declarat CEO-ul Apple Inc.

De asemenea, acesta a declarat că este datoria companiilor să creeze instrumente adecvate pentru reducerea fenomenului ştirilor false.

”Trebuie să facem asta fără să călcăm peste libertatea de exprimare sau libertatea presei, dar trebuie să-l ajutăm şi pe cititor. Prea mulţi dintre noi sunt în categoria celor care se plâng şi nu ştiu încă ce pot să facă”, a explicat Tim Cook.

Directorul General al Apple a explicat că această campanie de eliminare a ştirilor false ar însemna că ”publicaţiile de încredere, sincere, profunde şi care nu recurg la senzaţionalism vor câştiga din nou”.

”Ridicarea ştirilor false este o chestie pe termen scurt. Nu cred că oamenii vor asta”.

Preşedintele Donald Trump a beneficiat cel mai mult de pe urma ştirilor false, care au vizat să distrugă imaginea contracandidatei sale democrate.

De asemenea, administraţia prezidenţială a cultivat în continuare aşa-numitele ”fapte alternative”, chiar şi după ce Donald Trump şi-a preluat mandatul de la Casa Albă.

Purtătorul de cuvânt prezidenţial a susţinut public că cea mai mare mulţime din istorie a participat la ceremonia de învestire a miliardarului republican şi a catalogat drept mincinoasă presa care a transmis alte informaţii. Însă, mai multe fotografii au demostrat că o mulţime mult mai redusă a participat la ceremonia lui Donald Trump prin comparaţie cu oamenii care au asistat în 2009 la învestirea lui Barack Obama.

”Avem nevoie de o versiune modernă a unei campanii publice de anunţuri. Putem să facem asta rapid, dar doar dacă există voinţă”, a declarat Tim Cook.

De asemenea, acesta a cerut educarea copiilor cu privire la impactul pe care-l au ştirile false.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.