Guvernul german a apreciat luni ”nejustificabile” studii pe oameni şi maimuţe ale efectelor emisiilor de gaze de eşapament ale maşinilor, dezvăluite în ultimele zile de presă, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Aceste teste pe maimuţe şi chiar pe oameni nu sunt justificabile în vreun fel din punct de vedere etic şi ridică numeroase probleme cruciale care se află la originea acestor încercări”, a declarat un purtător de cuvânt al Guvernului, Steffen Seibert.

El a insistat asupra ”responsabilităţii speciale” a instanţelor care au acordat aceste contracte.

Ziarul local Stuttgarter Zeitung a dezvăluit duminică seara faptul că un organism în domeniul cercetării, finanţat de mai mulţi constructori germani de automobile, a procedat la un studiu ştiinţific asupra efectelor dioxidului de azot - care se găseşte în gazul de eşapament - asupra unor subiecţi umani.

Cotidianul american The New York Times (NYT) a dezvăluit, la rândul său, teste asupra unor maimuţe de laborator.

Studiul dezvăluit de Stuttgarter Zeitung a fost comandat de Grupul european de cercetare asupra mediului şi sănătăţii în sectorul transporturilor (EUGT), dizolvat anul trecut, precizează publicaţia germană.

Potrivit Stuttgarter Zeitung, ale cărui informaţii nu au putut să fie confirmate de Reuters, organismul de cercetare a fost finanţat de constructorii germani Volkswagen, Daimler şi BMW.

Ziarul scrie că aproximativ 25 de tineri sănătoşi au inhalat, timp de mai multe ore, dioxid de azot în diverse doze. Testele au fost efectuate într-un institut din cadrul Universităţii Aachen, în Germania.

Impactul gazului de eşapament asupra persoanelor nu a putut să fie determinat de studiu, publicat în 2016, precizează ziarul.

Declarându-se ”consternat” de ”implementarea şi amploarea acestor teste”, Daimler a ”condamnat ferm”, duminică, acest studiu. Grupul, care a dat asigurări că nu are vreo legătură cu acest studiu, va lansa, cu toate acestea, o anchetă.

”CONSECINŢE RIGUROASE”

NYT a dezvăluit vineri că EUGT a patronat, de asemenea, teste efectuate în 2014 asupra unor maimuţe de laborator, obligate să inhaleze emanaţii provenind de la un automobil marca Volkswagen.

Scopul EUGT a fost să apere folosirea dieselului, după ce Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a desemnat acest carburant drept cancerigen, preciza ziarul american.

Mai mulţi membri ai Consiliului de Supraveghere a Volkswagen au reclamat o anchetă cu privire la aceste teste asupra unor maimuţe, scrie presa germană luni.

Constructorul german, la fel ca Daimler şi BMW, le-au denunţat sâmbătă.

Citat luni de agenţia germană DPA, Bernd Althusmann, reprezentantul landului Saxonia Inferioară în Consiliul de Supraveghere a Volkswagen, a reclamat ””consecinţe riguroase” în cazul oricui a purtat responsabilitatea acestui studiu.

La rândul său, Bernd Osterloh, şeful Comitetului de Întreprindere, care face de asemenea parte din Consiliul de Supraveghere a VW, a îndemnat la o anchetă detaliată cu privire la acest subiect.

”Dacă persoanele care aveau răspundere la acea vreme sunt prezente în continuare, va trebui să se aibă în vedere consecine la nivel personal”, a spus el.

Aceste dezvăluiri apar pe fondul scandalului provocat de descoperirea în 2015 a unor teste tructae de emisii ale unor automobile ale mărcii Volkswagen, care a pus în discuţie viitorul motoarelor diesel şi a ilustrat dificultatea constructorilor în a se conforma unor reglementări tot mai stricte în privinţa emisiilor de oxid de azot.

Mai multe oraşe germane intenţionează să interzică anumite vehicule diesel din cauza nivelului ”şocant” al emisiilor de oxid de azot măsurat în atmosferă.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.