Autorităţile italiene au continuat pentru a cincea zi consecutivă operaţiunile de căutare şi recuperare în ruinele hotelului Rigopiano, îngropat de o avalanşă în Parcul Naţional Gran Sasso. Între timp, se multiplică întrebările cu privire la reacţia întârziată a salvatorilor după avalanşa de săptămâna trecută, iar 23 de persoane rămân în continuare dispărute, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Un număr de 11 persoane au supravieţuit până în acest moment avalanşei mortale din Parcul Naţional Gran Sasso. De asemenea, printre supravieţuitorii scoşi de sub zăpadă se numără inclusiv patru copii. Alte şase cadavre au fost recuperate de echipele de salvare, în vreme ce 23 de persoane rămân în continuare dispărute.

Imaginile video au suprins cum un salvator s-a îngrămădit printr-o gaură mică din acoperişul hotelului pentru a căuta alţi supravieţuitori.

”Noi continuăm operaţiunile pe ideea că această avalanşă nu a lovit sau distrus în mod necesar toate camerele hotelului şi că noi nu am reuşit să ajungem la inima structurii. Continuăm să explorăm clădirea în speranţa că vom descoperi alţi supravieţuitori, deşi nu aveam nicio certitudine în acest sens”, a declarat purtătorul de cuvânt Luca Cari.

Între timp, presa italiană a publicat un e-mail trimis de managerul hotelului mai multor reprezentanţi ai autorităţilor locale, în care cerea deblocarea imediată a drumurilor pentru a permite turiştilor să plece după seria de cutremure puternice care au lovit regiunea Gran Sasso.

”Clienţii sunt terorizaţi de aceste seisme”, a scris managerul hotelului Rigopiano.

Totuşi, niciun ajutor nu a venit înainte ca avalanşa mortală să lovească hotelul plin cu turişti din Parcul Naţional Gran Sasso. Autorităţile locale au susţinut că cel mai puternic plug de zăpadă s-a stricat şi nu existau bani pentru repararea sa.

”Plugul de zăpadă este de luni de zile în reparaţii”, a acuzat politicianul M5S, Luigi Di Maio. Acesta a acuzat guvernul liberal că nu a alocat fondurile considerate vitale unor provincii.

De asemenea, operatorii de la urgenţe nu au luat în serios primele apeluri care vorbeau despre tragedia de la Gran Sasso.

”Operatoarea nu m-a crezut”, a explicat Quintino Marcella, proprietarul unui restaurant din apropiere de hotelul Rigopiano.

Se pare că operatorii l-au contactat pe proprietarul hotelului pentru a-l întreba de avalanşă, însă acesta nu ştia nimic pentru că nu era în regiuna Gran Sasso. 

Prin urmare, salvatorii s-au echipat cu o întârzire de două ore şi jumătate, iar prima echipă de salvare a ajuns pe schiuri abia la 11 ore după ce avalanşa mortală a îngropat hotelul Rigopiano.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.