Martori la prăbuşirea avionului MiG 21 - LanceR sâmbătă, în apropierea Bazei Aeriene Borcea, în timpul unui show aviatic, spun că, dacă pilotul se catapulta, avionul îşi continua drumul spre public şi "ar fi fost jale", iar toţi cei prezenţi acolo ar trebui să îi aducă un omagiu pilotului decedat în urma accidentului. Comentariile, preluate de MApN, însoţesc un videoclip în memoria pilotului, locotenent-comandorului Florin Rotaru.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
MApN a înfiinţat o comisie tehică pentru a stabili cauzele accidentului, iar zborurile de instrucţie cu astfel de avioane au fost oprite. De asemenea, MApN a sesizat parchetul Militar. Pilotul decedat avea 400 de ore de zbor din care 250 erau cu MiG - 21.
 

UPDATE - Pilotul avea 400 de ore de zbor, 250 fiind cu avioane de tip MiG

"Din ordinul ministrului Apărării Naţionale a fost numită o comisie de investigaţie tehnică pentru cercetarea împrejurărilor producerii acestei catastrofe aviatice. Totodată, potrivit procedurilor, a fost sesizat Parchetul Militar şi au fost sistate zborurile de instrucţie cu acest tip de aeronavă, până la finalizarea anchetei de specialitate", anunţă MApN.

Pilotul care a decedat înn urma prăbuşirii avionului, locotenent-comandorul Florin Rotaru, în vârstă de 36 de ani, îndeplinea funcţia de pilot-şef  în cadrul Escadrilei 861 Aviaţie Luptă a Bazei 86 Aeriană Feteşti şi era pilot clasa I, având la activ peste 400 de ore de zbor, din care aproximativ 250 pe MiG-21.

Florin Rotaru era absolvent al Academiei Forţelor Aeriene „Henri Coandă” din anul 2005.

Ofiţerul era căsătorit şi avea doi copii.

Luni, 9 iulie, începând cu ora 8.15, vor fi organizate în unităţile militare din ţară şi din teatrele de operaţii ceremonii de comemorare în memoria locotenent-comandorului Florin Rotaru.

UPDATE - MApN: Pilotul nu a supravieţuit accidentului

"Locotenent-comandorul Florin Rotaru, pilotul aeronavei MiG 21 LanceR prăbuşită la Feteşti, şi-a pierdut viaţa. Ofiţerul era în vârstă de 36 de ani şi îndeplinea funcţia de pilot-şef în cadrul Escadrilei 861 Aviaţie Luptă, Baza 86 Aeriană Feteşti", anunţă MApN. 

Parchetul Militar s-a autosesizat  şi începe cercetările

Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (PÎCCJ) a anunţat sâmbătă că procurorii militari din cadrul Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti s-au sesizat din oficiu şi s-au deplasat la Baza Aeriană Borcea, unde un MiG 21 LanceR s-a prăbuşit.

“În cursul zilei de astăzi, 7 iulie 2018, procurori militari din cadrul Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar Bucureşti s-au sesizat din oficiu cu privire la producerea unui accident aviatic în apropiere de autostrada A 2, deplasându-se la locul accidentului pentru efectuarea actelor de urmărire penală specifice”, se arată într-un comunicat de presă al PÎCCJ.

Martorii afirmau iniţial că pilotul s-a catapultat, surse din rândurile organizatorilor afirmau deja că aceasta a murit în explozia care a urmat prăbuşirii.

"O aeronavă MiG 21 LanceR din cadrul Bazei 86 Aeriană Feteşti s-a prăbuşit sâmbătă, 7 iulie, în jurul orei 13.30, la aproximativ 10 km nord de locaţia bazei aeriene. Nu sunt, la acest moment, date disponibile referitoare la starea pilotului sau dacă acesta a executat manevre de catapultare", anunţă MApN. 

Conducerea Bazei 86 Aeriană a pus în aplicare de urgenţă planul de intervenţie în astfel de situaţii. 

O comisie numită la nivelul Statului Major al Forţelor Aeriene se va deplasa de urgenţă la locul prăbuşirii pentru investigarea evenimentului. 

Aeronava participa la un miting aerian organizat la Baza 86 Aeriană. 

La Baza 86 Aeriană Borcea a avut loc sâmbătă Ziua Porţilor Deschise, fiind organizat un show aviatic de către Forţele Aeriene Române, dar şi de invitaţi speciali, printre care Iacării Acrobaţi.

Ultimul accident în care a fost implicat un avion Mig 21 LanceR a avut loc în 12 iunie 2017, în apropierea Aeroportului "Mihail Kogălniceanu".

Despre avioanele de tip MiG

Forţele Aeriene Române au primit în dotare primul avion MiG-21F-13 în anul 1962, iar ulterior au intrat în serviciu variantele MiG-21 PF (denumire locală MiG-21RFM), MiG-21 PFM (denumire locală MiG-21RFMM), MiG-21M şi MiG-21MF. De-a lungul timpului au intrat în dotarea Forţelor Aeriene peste 400 de avioane MiG-21, ultimul avion de acest tip intrând în serviciu în anul 1982. MiG-21 a fost proiectat ca un avion de interceptare de front, destinat să execute misiuni în condiţii meteorologice normale şi a zburat pentru prima dată în anul 1957. 

Avionul a intrat în producţie de serie în anul 1958, fiind echipat cu un motor cu reacţie Tumanski R-11, atingând forma finală un an mai târziu sub denumirea MiG-21F. În anul 1992, Forţele Aeriene Române au iniţiat un program de modernizare a aparatelor MiG-21, pentru a asigura interoperabilitatea cu NATO şi pentru a mări capacitatea acestora de a executa misiuni la cerinţele luptei aeriene moderne. Programul de modernizare a vizat crearea unor variante ale avionului, având la bază o configuraţie comună, în funcţie de misiunile pe care urmau să le execute: MiG-21 LanceR A (pentru misiuni aer-sol), LanceR B (versiune de instruire) şi LanceR C (optimizate pentru misiuni aer-aer).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.