Percheziţiile în dosarul vizând CFR Marfă au loc în Bucureşti şi în nouă judeţe şi vizează 40 de persoane, iar prejudiciul depăşeşte 6 milioane de euro, anunţă Poliţia Română care precizează că este vizat un grup infracţional care ar fi subevaluat bunurile din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul unei firme de colectare a deşeurilor feroase din Călăraşi a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Potrivit Poliţiei Române, la această oră poliţiştii structurilor de combatere a criminalităţii organizate şi cei de la transporturi, sub coordonarea procurorilor D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Timişoara fac 63 de percheziţii domiciliare în Bucureşti şi în judeţele Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinţi, Călăraşi, Arad, Teleorman şi Dâmboviţa.
 
Percheziţiile au loc într-un dosar penal în care sunt cercetate 40 de persoane pentru constituire a unui grup infracţional organizat, delapidare cu consecinţe deosebit de grave, fals intelectual şi uz de fals.
 
"În cursul anului 2016, la nivelul unei societăţi de transporturi feroviare s-a constituit un grup infracţional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central şi teritorial al societăţii de transport. Membrii grupării sunt bănuiţi că ar fi subevaluat bunurile din patrimoniul societăţii, cu prilejul operaţiunilor de vânzare-cumpărare a 2.450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul unei firme de colectare a deşeurilor feroase din Călăraşi a diferenţei rezultate între valoarea reală şi cea subevaluată a bunurilor casate", arată sursa citată.
 
Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri Bucureşti, în baza unei proceduri de licitaţie deschisă a 2.450 de vagoane pe roţi, la preţ de fier vechi, deşi, în conformitate cu standardele în materie, deşeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria “deşeu fier vechi greu” şi “deşeu fier vechi special” (oţel), categorii de deşeuri cu o valoare de piaţă net superioară. Preţul de achiziţie a fost de 120 de euro per tona de fier vechi, în condiţiile în care preţul mediu practicat pentru “deşeu fier vechi greu” era de 175,88 euro per tonă, iar pentru “deşeu fier vechi special” (oţel) era de 218,90 euro per tonă.
 
Prejudiciul cauzat societăţii de transport prin activitatea infracţională este de 6.313.748 de euro, mai spune Poliţia Română. 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.