„The Gray Man”, bazat pe romanul cu acelaşi nume de Mark Greaney, cu Ryan Gosling în rol principal, va fi disponibil de vineri pe Netlfix. Regizorii Anthony şi Joe Russo au vorbit, într-un interviu publicat de News.ro, despre ce i-a inspirat, filmările unor scene delicate de acţiune, colaborarea cu vedete precum Chris Evans, Ana de Armas, Jessica Henwick, Wagner Moura, Dhanush, Billy Bob Thornton, Alfre Woodard, Regé-Jean Page, Julia Butters, Eme Ikwuakor şi Scott Haze.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Când cel mai priceput agent CIA căruia nimeni nu-i cunoaşte adevărata identitate descoperă din greşeală secrete întunecate ale Agenţiei, un fost coleg psihopat pune o recompensă pe capul lui şi declanşează o vânătoare internaţională, punând asasini din toată lumea pe urmele lui.

„The Gray Man” sau „Omul Gri” este agentul CIA Court Gentry (Ryan Gosling), alias Sierra Six. Pescuit dintr-un penitenciar federal şi recrutat de fostul său supraveghetor Donald Fitzroy (Billy Bob Thornton), Gentry a fost cândva un negustor al morţii extrem de priceput şi apreciat de Agenţie. Însă acum roata s-a întors şi Sierra Six a devenit ţinta, fiind urmărit în întreaga lume de Lloyd Hansen (Chris Evans), un fost coleg de la CIA, dispus să facă orice pentru a-l elimina. Agenta Dani Miranda (Ana de Armas) este de partea lui, lucru de care el are mare nevoie.

Ryan Gosling îl întruchipează pe Omul Gri, iar Chris Evans pe adversarul său psihopat în acest thriller produs de Netflix/AGBO şi regizat de Anthony şi Joe Russo, care îi are în distribuţie pe Ana de Armas, Regé-Jean Page, Billy Bob Thornton, Jessica Henwick, Dhanush, Wagner Moura şi Alfre Woodard. Scenariul este bazat pe romanul The Gray Man de Mark Greaney şi este semnat de Joe Russo, Christopher Markus şi Stephen McFeely. Filmul este produs de Joe Roth, Jeffrey Kirschenbaum, Joe Russo, Anthony Russo, Mike Larocca şi Chris Castaldi, avându-i ca producători executivi pe Patrick Newall, Christopher Markus, Stephen McFeely, Jake Aust, Angela Russo-Otstot, Geoff Haley, Zack Roth şi Palak Patel.

Ce i-a atras la romanul „The Gray Man”

Anthony Russo: Joe şi cu mine eram mari fani ai filmelor de acţiune şi, la începutul carierei, când încă lucram independent, făceam de toate în cinematografie. În acea perioadă a carierei noastre când eram cunoscuţi mai ales pentru contribuţia în domeniul televiziunii la seriale precum „Studenţi part-time”, „Situaţie de criză” şi „Finaluri fericite”, un producător care ne cunoştea gusturile ne-a recomandat această carte.

Când am citit-o, ne-au atras atenţia două lucruri. În primul rând, numărul detaliilor din textul lui Mark Greaney, care se ocupă extrem de mult de partea de documentare. Se simte cu adevărat minuţiozitatea şi inventivitatea de care dă dovadă atunci când caută destinaţii interesante sau creează probleme interesante pentru personaje. Ne-a fost limpede că acest lucru vine dintr-o documentare extrem de serioasă în lumea reală şi asta ne-a plăcut foarte mult.

În al doilea rând, Joe şi cu mine căutăm întotdeauna elemente diferite în cadrul unui gen. Toţi spionii sunt discreţi, toţi spionii sunt nevoiţi să trăiască în anonimat şi trebuie să se poată mişca fără să fie văzuţi sau observaţi şi fără să fie recunoscuţi. Iar ceea ce face ca seria Gray Man să fie atât de interesantă este faptul că Omul Gri este spionul spionilor şi faptul că provine dintr-un program numit Sierra, care eliberează prizonieri pentru a-i folosi în cadrul CIA. Aceasta este o idee pe care noi am inclus-o în proiect, dar cartea a fost cea care ne-a sugerat că este vorba despre un spion la puterea 10. Aşa că ne-am spus: „OK, ce înseamnă asta? Pare ceva cu adevărat foarte greu de făcut. Şi sună ca un bun punct de plecare ca să explorăm felul în care acest gen a fost folosit în trecut şi să regândim unele lucruri.”

Toate acestea ne-au făcut să ne gândim la Ryan Gosling, pentru că aveam nevoie de un star care să-l întruchipeze pe Omul Gri şi în jurul căruia să construim filmul. Iar Ryan este un maestru în arta momentelor aparent mărunte. E în stare să exprime trăiri interioare extrem de complexe cu foarte puţine gesturi. Acesta este cu adevărat un dar magic şi extrem de rar.

De la roman la imagini

Anthony Russo: Am avut nevoie de nouă ani pentru partea de dezvoltare, în principal pentru că am fost ocupaţi cu Marvel. Cred că orice proiect trebuie să beneficieze de o grămadă de timp în care să te gândeşti la el, să investeşti şi să-i oferi condiţii să evolueze. Pentru The Gray Man, acest lucru a fost, cu siguranţă, de mare ajutor.

Despre elementele care i-au inspirat

Joe Russo: Adorăm thrillerele din anii ’70 cu care am crescut. Tatăl nostru a fost un mare fan, aşa că am avut parte de un meniu permanent de thrillere şi de o legătură specială cu ele. Căutăm mereu genul de emoţie pe care am trăit-o când am văzut prima dată şi am fost captivaţi de „Filiera Franceză”, adică acea energie, acel impuls, acele momente în care timpul parcă se comprimă, care te fac să stai cu sufletul la gură în timp ce urmăreşti cum se derulează povestea. „The Gray Man” are multe dintre aceste calităţi. Filmul va obliga publicul să ţină pasul pentru că totul se mişcă într-un ritm foarte alert, iar acţiunea are o anumită densitate şi este destul de complexă. Se întâmplă foarte multe într-un timp foarte scurt.

Despre teme abordate în film

Joe Russo: Probabil că filmele sunt percepute ca fiind mai explozive atunci când sunt corelate cu ceea ce se întâmplă în viaţa de zi cu zi, atunci când abordează un adevăr universal care te atinge profund sau atunci când, în timp ce le vizionezi, acţiunea pare că face parte din prezentul tău. Cred că acest film este foarte bine ancorat în perioada în care se desfăşoară acţiunea, mai ales pentru că însuşi Omul Gri este un produs al unui moment politic extrem de complex, se revoltă împotriva sistemului pe care îl consideră corupt şi are propriul său cod pe care e hotărât să-l urmeze.

Anthony şi cu mine am muncit foarte mult la diverse versiuni, dar şi împreună cu membrii distribuţiei pentru a veni cu idei care să pară actuale, autentice şi proaspete. Adorăm multe dintre aceste thrillere tocmai datorită complexităţii subiectelor abordate, iar „The Gray Man” nu face excepţie în această privinţă. Filmul are ca personaj principal un erou complicat, are un final complicat şi, pe parcurs, te face să te întrebi în cine poţi avea încredere şi dacă poţi să ai încredere în cei aflaţi la putere. Există teme legate de lumea modernă, de complexitatea ei, de faptul că este atât de periculoasă şi de faptul că a devenit atât de dificil să înţelegi ce îşi doreşte fiecare. Iar în această poveste sunt reflectate propriile noastre temeri legate de lumea în care trăim. Am sentimentul că oricare dintre aceste personaje ne-ar putea ajuta, pe noi ca povestitori, să explorăm aceste teme diverse.

Despre distribuţie 

Anthony Russo: Castingul este esenţial pentru orice proiect. Ne-am dorit ca personajele să fie realiste din punct de vedere psihologic. Cum personajele trăiesc momente de mare intensitate, am căutat actori care să confere o anume veridicitate rolurilor lor. Suntem cât se poate de încântaţi să lucrăm cu actorii din distribuţia acestui film, care este extrem de importantă pentru că totul se petrece într-un univers bogat, plin de personaje unice. Am avut nevoie de actori de acest nivel, care să fie capabili să traducă în realitate viziunea noastră despre lumea pe care am creat-o.

Joe Russo: Avem o distribuţie incredibilă. Intenţia noastră a fost să creăm o lume care să captiveze publicul. Fiecare personaj are un anumit nivel de detaliu şi o poveste în spate. Mie şi fratelui meu ne plac răufăcătorii complicaţi. Adorăm răufăcătorii care sunt eroi în propriile lor poveşti. Ne plac eroii care sunt complicaţi şi gri din punct de vedere moral. De asemenea, fiecare om are în joc interese contradictorii şi tocmai aceste interese sunt cele care definesc personajele.

De fapt, este vorba despre o bătălie a voinţelor. Avem o distribuţie uluitoare care a reuşit să populeze acest univers tridimensional într-o manieră profundă, vie şi dramatică. Şi fiecare dintre aceste personaje te poate purta de-a lungul unui fir narativ sau într-o călătorie către un loc diferit din acest univers.

Despre scene de acţiune 

Anthony Russo: A fost un drum lung şi a fost nevoie de multă muncă. Totul porneşte de la acea idee extraordinară din carte despre Omul Gri care este blocat într-o piaţă din oraş, imobilizat şi reţinut de poliţie, în condiţiile în care pe urmele lui se află cei mai periculoşi asasini din lume, care vor să-l ucidă. Este un moment care presupune multă vulnerabilitate. Ne-a plăcut această idee luată drept punct de plecare şi sentimentul de izolare creat de acest concept, pentru că o parte din identitatea Omului Gri are legătură cu faptul că destinul lui este să fie singur. Este un solitar. Desigur, o parte din drumul pe care îl are de parcurs în acest film ţine de crearea de legături cu alţi oameni şi de angajamentul faţă de aceste legături. Această scenă pare se fie extrem de potrivită din acest punct de vedere. Pentru că, din nou, prin intermediul acţiunii, încercăm întotdeauna să explorăm câte un aspect al personajului în funcţie de conceptul pentru scena respectivă şi de felul în care aceasta se derulează. În plus, Joe şi cu mine petrecem mult timp închipuindu-ne scena şi întrebându-ne cum putem prelua şi amplifica elementele din carte.

După ce introducem în scenariu ceva ce ne place cu adevărat, ne orientăm către producţie şi implicăm echipa de creaţie mai extinsă, pentru că nu putem construi o scenă de acţiune fără un număr enorm de oameni care contribuie la ceea ce se poate realiza şi la modul în care se poate realiza momentul respectiv.

Începem cu ilustratorii şi apoi lucrăm cu echipele care se ocupă de efectele speciale şi de efectele vizuale. Apoi începem să colaborăm strâns cu echipa de cascadori şi discutăm despre felul în care poate curge acţiunea. Creăm mai multe versiuni, fie cu ajutorul desenelor, fie filmând fizic mini-versiuni ale secvenţei respective.

Apoi petrecem timp în locaţie, gândindu-ne cum se va încadra scena şi ce fel de noi oportunităţi, dar şi ce noi probleme ridică spaţiul respectiv. Este un proces de durată, care începe înainte de faza de scenariu, continuă pe parcursul ei şi în timpul etapei de preproducţie şi se întinde până în etapa de producţie şi postproducţie.

Pentru partea în care Ryan se află în tramvai, pentru a obţine ceea ce ne-am dorit, am lucrat cu un tramvai adevărat care s-a deplasat pe şine, în Praga. Am avut şi un autobuz care mergea pe roţi şi care a fost transformat în aşa fel încât să arate exact ca un tramvai, cu excepţia faptului avea cauciucuri şi, deci, nu avea nevoie de şine. În plus, într-o altă locaţie aflată în exterior tot în Praga, am avut o replică a tramvaiului care era staţionară, care nu se mişca, dar care se legăna şi se zgâlţâia, şi în care am filmat, de asemenea, anumite părţi. Aşa că au existat mai multe versiuni ale acelui tramvai.

O asemenea secvenţă, iar acest lucru este valabil şi pentru alte câteva secvenţe din acest lungmetraj, este abordată precum un film în sine, tocmai pentru că are o asemenea amploare şi este atât de specială.

Joe Russo: Nu ştiu sigur cum am reuşit să închidem acea piaţă din Praga. Dar au fost zece zile întregi de focuri de armă, explozii şi ciocniri de maşini. Prin urmare, în acest moment, locuitorii din Praga fie ne iubesc, fie ne urăsc.
Anthony Russo: [Scenograful] Chris Lowe a transformat complet spaţiul respectiv. Tot ceea ce se vede în mijlocul pieţei a fost construit de echipa de producţie. Înainte să ajungem noi, acolo nu era decât iarbă.
Anthony Russo: A fost nebunie curată.
Joe Russo: Am avut o armată de oameni şi o tonă de echipamente la faţa locului. A fost vorba despre o secvenţă foarte complicată, care trebuia să exprime o mare tensiune şi să fie foarte realistă. Aceasta a fost scena cea mai complexă din film şi a necesitat sute de figuranţi, vehicule, tramvaie şi o grămadă de alte lucruri, totul cu imaginea perfectă a Castelului din Praga drept fundal.

Scene de acţiune şi elemente de comedie

Joe Russo: Scenariul are destul umor. Povestea are un anumit nivel de intensitate, violenţă şi disperare, dar include şi autoironie şi elemente amuzante care ţin de faptul că Omul Gri ştie foarte bine cine este, care e situaţia lui în această lume şi care îi este trecutul. Are ceva din Sisif în momentele în care îşi acceptă, cu un oarecare cinism, rolul în CIA.

Anthony Russo: În cinematografie îţi doreşti întotdeauna echilibru. În privinţa tonului, ne considerăm un fel de oameni de ştiinţă nebuni. În perioada în care lucram la comedii, eram renumiţi pentru atenţia acordată personajelor şi emoţiilor. În aceeaşi manieră, în cazul producţiilor dramatice şi de acţiune, creăm un echilibru cu ajutorul momentelor de comedie pe care le includem. Când merg la cinematograf, spectatorii îşi doresc să trăiască toată gama de emoţii umane, iar noi încercăm să le oferim asta cu ajutorul unor instrumente diverse.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.