O analiză a echipelor care au lucrat pentru lungmetraje europene produse şi lansate în Europa între anii 2016 şi 2020 a concluzionat că femeile au reprezentat doar 23% dintre regizori, a transmis marţi European Audiovisual Observatory. În spatele camerelor de filmare, femeile au reprezentat o treime (33%) dintre producători şi sub un sfert (27%) dintre scenarişti.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Pentru industria europeană de film, decalajul dintre femei şi bărbaţi este unul încă însemnat. În ciuda angajamentelor luate de festivaluri, organisme de finanţare şi asociaţii din industrie, mai puţin de un regizor din patru care lucrează este femeie.

Discrepanţa a fost pronunţată în rândul directorilor de imagine şi a compozitorilor, unde femeile au reprezentat 9%, respectiv 10% dintre profesioniştii activi.

Cât priveşte rolurile principale, şi aici a fost încă inegalitate: 39% dintre protagoniştii filmelor au fost femei în perioada 2016 - 2020.

Procentul regizoarelor a fost mai mare în cazul filmelor documentare lansate în acel răstimp, cu 29%, faţă de aproximativ 19%, pentru filmele live-action, şi 16%, pentru animaţii.

Multe dintre filmele europene aclamate în 2021 au fost regizate de femei, inclusiv „Titane”, câştigătorul Palme d’Or, semnat de Julia Ducournau, comedia „I’m Your Man”, de Maria Schrader, propunerea Germaniei pentru nominalizare la Oscar, şi „L’Evénèment”, de Audrey Diwan, premit cu Leul de Aur la Veneţia. „Quo Vadis, Aida?”, co-producţie cu participare românească regizată de Jasmila Zbanic, a fost desemnat marele câştigător al galei premiilor Academiei europene de film. O viitoare analiză a acestui an va dezvăluit dacă procentul regizoarelor a crescut.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.