O publicată de cotidianul The Guardian arată că frecvenţa de anul acesta în cinematografele britanice va atinge cel mai mic nivel de când au început să fie raportate cifrele, în 1928, iar din cauza pandemiei impactul asupra box office-ului va fi de 1 miliard de lire sterline.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Când, la finalul anului, va fi efectuată numărătoarea biletelor vândute în săli este aşteptat ca cinefilii britanici să fi fost la cinema de 40 - 44 de milioane de ori, cea mai mică frecvenţă în aproximativ un secol. Cifra estimată va fi mai mică şi decât cea înregistrată în 1984, de 53,8 milioane, an în care au fost lansate, între altele, „Beverly Hills Cop”, „Ghostbusters” şi „The Karate Kid”.

Prezenta la cinema anul acesta va fi cu 75% mai scăzută decât în 2019, când au fost vândute 176 milioane de bilete, unul dintre cei mai buni ani din ultimele decenii.

Astfel, veniturile generate în box office sunt estimate ca cele mai slabe din aproximativ trei decenii. Box office-ul britanic este aşteptat să scadă cu 73% anul acesta, la 334 de milioane de lire sterline, cea mai mică sumă înregistrată din 1992. Anul trecut, au fost generate încasări de 1,25 de miliarde de lire sterline, iar la nivel global, au fost vândute bilete în valoare record de 42 de miliarde de dolari. 

„Sunt optimist legat de viitorul cinema-ului. Are, cu siguranţă, un viitor, dar trebuie să fiu sincer: este cel mai prost an din toate timpurile pentru vânzarea de bilete. Nu poate fi mai rău de atât”, a spus David Hancock, director de cercetare la Omdia. 

Anul acesta, pandemia a făcut ca marile producţii să absenteze de pe ecrane. Studiourile de la Hollywood şi-au modificat în repetate rânduri programul lansărilor, amânând cele mai multe dintre ele.

În Marea Britanie, ca în majoritatea statelor lumii, cinematografele au fost redeschise, parţial, funcţionând la o capacitate redusă.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.